
Inovovanou dieselovou technologii představil Mercedes-Benz na jaře.
Inovovanou dieselovou technologii představil Mercedes-Benz na jaře.
Stuttgart – Autobusy Mercedes-Benz pro zájezdovou a městskou dopravu se budou do budoucna nabízet v ještě ekologičtějším provedení. Nad rámec osvědčené dieselové technologie BlueTec 5 jsou autobusy nyní i v provedení EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle). Nepovinná norma pro výfukové plyny EEV představuje v současné době nejnáročnější evropský standard výfukových emisí, jehož mezní hodnoty leží pod hodnotami normy Euro 5. To znamená ještě méně škodlivých exhalací. Co se týká například emise částic, jde o snížení o zhruba 30 % bez zvýšení spotřeby paliva. Mimořádné na tom je, že tohoto výsledku se dosahuje výhradně na základě opatření provedených uvnitř motoru bez dodatečného filtru částic u motorů Mercedes-Benz BlueTec. Dosud dosahovaly motory BlueTec nepovinný standard výfukových emisí EEV kombinací technologie SCR (Selective Catalytic Reduction – selektivní katalytické redukce) a dodatečného filtru částic. Tento systém je i nadále možné dodat.
Technika provedení za účelem splnění nepovinného standardu výfukových plynů EEV se zakládá na dieselové technologii BlueTec 5 od Mercedes-Benz s montáží dodatečných technologických prvků. V podstatě bylo změněno vstřikování a nově vytvořen systém vstřikovací trysky, vedení a upínání. Dodatečná další úprava nad rámec SCR není zapotřebí. Řešení EEV pro autobusy Mercedes-Benz pokud se týká údržby, životnosti, spotřeby paliva a hmotnosti, je na stejné úrovni jako osvědčená technologie BlueTec 5.
TZ Daimler
Mercedes-Benz Citaro s úpravou EEV nyní také bez filtru částic
Řada městských autobusů Mercedes-Benz Citaro se již v provedení s úpravou EEV dodávala, ovšem dosud pouze ve spojení s dodatečným filtrem částic. Nový způsob provedení EEV bez filtru částic nabízí provozovateli u tohoto řešení oproti dřívějšímu provedení podstatné přednosti. Jednak je nižší pořizovací cena, protože nevznikají žádné dodatečné náklady na filtr částic. Za druhé se sníží náklady na údržbu tím, že odpadne čištění filtru částic, čímž se zvýší rovněž disponibilita autobusu v dopravních podnicích. Spotřebu paliva lze snížit na základě menšího protitlaku výfukových plynů. S novou technologií provedení EEV se sníží vlastní hmotnost prázdného vozidla a provozovatel získá u Citara až o 3 místa k sezení navíc.Autokary a linkové autobusy s úpravou EEV
Nabídka provedení EEV bez dodatečného filtru částic je zcela nová u linkových a zájezdových autobusů Mercedes-Benz. Dosud obsahovala nabídka výrobků v programu linkových a zájezdových autobusů motory Euro 5. Nová nabídka EEV přináší výhody pro provozovatele, která může vozidlo pořídit s malými dodatečnými náklady. Koupě vozidla s úpravou EEV slouží ochraně životního prostředí bez zvýšení spotřeby paliva a tím odváděného množství CO2. Nelze podcenit ani zabezpečení středně- a dlouhodobých vjezdů do evropských velkoměst a aglomerací. Nadto je možné zvýhodnění snížením silničního poplatku v tranzitních zemích, jako např. v Rakousku.Technika provedení za účelem splnění nepovinného standardu výfukových plynů EEV se zakládá na dieselové technologii BlueTec 5 od Mercedes-Benz s montáží dodatečných technologických prvků. V podstatě bylo změněno vstřikování a nově vytvořen systém vstřikovací trysky, vedení a upínání. Dodatečná další úprava nad rámec SCR není zapotřebí. Řešení EEV pro autobusy Mercedes-Benz pokud se týká údržby, životnosti, spotřeby paliva a hmotnosti, je na stejné úrovni jako osvědčená technologie BlueTec 5.
Motory EEV u autobusů Mercedes-Benz
Nová technika motoru EEV bez dodatečné úpravy výfukových plynů nad rámec SCR je k dispozici pro vozidla vybavená motorem OM457 hLA/LA a 926 LA.TZ Daimler