Světové premiéry: zájezdový autobus Mercedes-Benz Tourismo, městský autobus Mercedes-Benz Citaro K, minibusy Mercedes-Benz Sprinter Eco, City a Mobility. Novinky Omniplus.
Světové premiéry: zájezdový autobus Mercedes-Benz Tourismo, městský autobus Mercedes-Benz Citaro K, minibusy Mercedes-Benz Sprinter Eco, City a Mobility. Novinky Omniplus.
Stuttgart/Hannover - Prezentace Mercedes-Benz v rámci DaimlerChrysler v hale 14/15 kopíruje heslo „Your Way”: Vozidla jsou rozdělena po obvodu okolo centrální platformy, jako by byla v několika jízdních pruzích. Nákladní automobily, transportéry, speciální vozidla a autobusy jsou zde uspořádány podle oblastí nasazení. V centru jednotlivých úseků stojí představované světové premiéry a prezentace "vlajkové lodi" zájezdového autobusu Mercedes-Benz Travego. Mezi dvojitými „jízdními pruhy“ po obvodu haly je jeden pruh bez automobilů. Tato „Innovation Lane“ představuje na třech tématických ostrůvcích inovační a technologickou kompetenci společnosti Mercedes-Benz. Dalšími tématy úseku autobusy Mercedes-Benz na „Innovation Lane“ jsou Bezpečnost a Ekologie.
Veškeré dieselové motory velkých autobusů jsou nyní od zavedení Euro 4 přestavěny na dieselovou technologii SCR - Blue-Tec, která se již osvědčila u těžkých nákladních automobilů jako maximálně ekonomická. Mercedes-Benz dodává městský autobus Citaro na přání již s Blue-Tec Euro 5. Dokladem nadčasovosti technologie toho je také skutečný exponát: Kombinace dieselového motoru Blue-Tec 5 s filtrem částic ze spékaného kovu splňuje již dnes Směrnici o výfukových plynech EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle), kterou již léta splňuje městský autobus Mercedes-Benz Citaro s motorem na zemní plyn CNG.
Všechny zájezdové autobusy nové generace jsou již léta vybavovány elektronickým brzdovým systémem EBS, brzdovým asistentem BA, regulací prokluzu ASR, retardéry a především elektronickým stabilizačním programem ESP. K tomu se připojuje omezovač rychlosti s přídavnou funkcí brzdného tempomatu DBL, který při jízdě z kopce zabraňuje neúmyslnému zrychlování. Nový Mercedes-Benz Travego „Safety Coach“je k dostání s dalšími dvěma důležitými bezpečnostními prvky - tempomatem s automatickou regulací odstupu ART a asistentem udržení jízdního pruhu SPA.
Omniplus se představí s mnoha novými nabídkami a tréninkem bezpečné jízdy, banku DaimlerChrysler, studio autobusového designu nebo obchod s technickým originálním příslušenstvím, nebo modely, látky a doplňky.
Nové Tourismo svou přední částí typickou pro značku dokazuje svou příslušnost k rodině autobusů Mercedes-Benz. Také zadní část zájezdového autobusu dokazuje úzký příbuzenský vztah s ostatními autobusy značky Mercedes-Benz se zadním sklem taženým směrem nahoru ve tvaru V, trojrozměrně řešenými zadními světly a krytem motoru s lichoběžníkovým přívodem vzduchu.
Prostor pro cestující má výšku ke stání 2 010 mm ve střední uličce - ta postačí i vysokým pasažérům. Díky vnější šířce 2 550 mm mají cestující uvnitř k dispozici mnoho prostoru k pohybu. Cestující zde využívají sedačky modelu „Travel Star Plus”. Nad sedadly jsou nové servisní sady, z hlediska prostoru prakticky integrované do stropního větracího kanálu. Autobus je vybaven konvektorovým vytápěním teplou vodou a sériovou klimatizací s výkonem 32 kW nebo 35 kW - dle zvolené varianty Tourisma. Větrání ve vnitřním prostoru podporují dvě střešní okna.
Co se týče výbavy, vyznačuje se nové Tourismo individuálností. Volitelně napravo od střední uličky se nachází toaleta. K dispozici je také na přání dodávaná kuchyňka v několika variantách. DVD přehrávač integrovaný do audiosystému vozidla s 15 palcovými plochými obrazovkami volitelně rozšiřuje zábavní elektroniku na palubě nového zájezdového autobusu. Objem odkládacího prostoru činí včetně toalety u nového Tourisma 8,4 m³ a u Tourismo L dosahuje hodnoty 11,0 m³. Sériově se používají otočná víka, na přání jsou k dispozici také víka zavazadlového prostoru se zdvihovou kinematikou.
Kabina orientovaná na řidiče je sice vyvinuta nově a ergonomicky uzpůsobena podle nejnovějších poznatků, přitom však zjevně vykazuje znaky jiných zájezdových autobusů s hvězdou Mercedes. Napravo od řidiče se je řadicí páka ve formě joysticku. Nalevo je na konzole otevřené odkládací místo a držák na nápoje a ventil parkovací brzdy. Nové je pro Tourismo čelní sklo Opticool, které se již používá u jiných autobusů značky Mercedes-Benz. Značně snižuje jak tepelné sálání, tak i infračervené paprsky.
Jako všechny nové zájezdové autobusy značky Mercedes-Benz, nabízí i Tourismo sériovou bezpečnostní výbavu s elektronicky řízeným brzdovým systémem EBS, kotoučovými brzdami na všech kolech, antiblokovacím systémem ABS, protiprokluzovou regulací ASR, brzdovým asistentem BA, tempomatem, hydrodynamickým retardérem, omezovačem rychlosti s přídavnou funkcí brzdného tempomatu DBL a především elektronickým stabilizačním programem ESP.
Tourismo je poháněno novými řadovými šestiválcovými turbodiesely konstrukční řady OM 457 LA se zdvihovým objemem 12,0 l. U dvounápravových variant se používají ležící hnací jednotky (OM 457 hLA) s výkonem 260 kW (354 PS) nebo 300 kW (408 PS). Maximální točivý moment činí 1 600 Nm resp. 1 900 Nm. Trojnápravové autobusy disponují stojícími motory (OM 457 LA) s výkonem 315 kW (428 PS) a točivým momentem 2 100 Nm. Přenášení síly probíhá v závislosti na typu Tourisma přes šestistupňovou převodovku typu Mercedes-Benz GO 190 nebo GO 210. Nové motory disponují dieselovou technologií Blue-Tec s přiřazeným katalyzátorem SCR a splňují tak Směrnici EU o výfukových plynech Euro 4. Tato dieselová technologie současně zaručuje čisté výfukové plyny i mimořádně nízkou spotřebu paliva. K nízkým provozním nákladům nového Tourisma přispívají také dlouhé intervaly údržby po 90 000 km.
Mercedes-Benz Tourismo se představí na veletrhu užitkových vozidel IAA-Nutzfahrzeuge 2006 v dvounápravovém tříhvězdičkovém provedení s délkou 12,1 m a motorem OM 457 hLA s výkonem 300 kW (408 PS). Sériová zábavní elektronika je rozšířena o DVD přehrávač.
Zdroj: TZ DaimlerChrysler. Kráceno.
Veškeré dieselové motory velkých autobusů jsou nyní od zavedení Euro 4 přestavěny na dieselovou technologii SCR - Blue-Tec, která se již osvědčila u těžkých nákladních automobilů jako maximálně ekonomická. Mercedes-Benz dodává městský autobus Citaro na přání již s Blue-Tec Euro 5. Dokladem nadčasovosti technologie toho je také skutečný exponát: Kombinace dieselového motoru Blue-Tec 5 s filtrem částic ze spékaného kovu splňuje již dnes Směrnici o výfukových plynech EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle), kterou již léta splňuje městský autobus Mercedes-Benz Citaro s motorem na zemní plyn CNG.
Všechny zájezdové autobusy nové generace jsou již léta vybavovány elektronickým brzdovým systémem EBS, brzdovým asistentem BA, regulací prokluzu ASR, retardéry a především elektronickým stabilizačním programem ESP. K tomu se připojuje omezovač rychlosti s přídavnou funkcí brzdného tempomatu DBL, který při jízdě z kopce zabraňuje neúmyslnému zrychlování. Nový Mercedes-Benz Travego „Safety Coach“je k dostání s dalšími dvěma důležitými bezpečnostními prvky - tempomatem s automatickou regulací odstupu ART a asistentem udržení jízdního pruhu SPA.
Omniplus se představí s mnoha novými nabídkami a tréninkem bezpečné jízdy, banku DaimlerChrysler, studio autobusového designu nebo obchod s technickým originálním příslušenstvím, nebo modely, látky a doplňky.
Světová premiéra: ekonomická konstrukční řada v Business segmentu - Mercedes-Benz Tourismo
Stuttgart/Mannheim – Nejúspěšnější evropský zájezdový autobus minulých let má nového nástupce: Po více než 12 000 autobusech Mercedes-Benz Tourismo dosavadní generace startuje nyní zcela nově vyvinuté Tourismo, které s jeho modelovým předchůdcem spojuje pouze jméno. Nový Mercedes-Benz Tourismo pokrývá současně několik segmentů. Je následníkem dosavadního Tourisma a díky své mnohostrannosti současně nahrazuje kromě jiného dřívější modely Integro H a Travego RH. Jako ekonomický autobus Allround nabízí široké spektrem využití pro vysoce odborné segmenty cestování, transfery a vyhlídkové jízdy. Současně stanovuje nová bezpečnostní měřítka ve své třídě, nabízí moderní design typický pro svojí značku a především osvědčenou kvalitu Mercedes-Benz.Jedna z předních evropských autobusových společností a dopravců Vega Tour objednal na příští dva roky 13 nových autobusů Mercedes-Benz Tourismo nové generace. Dodávka sestává z 11 vozidel Tourismo 15 RHD a ze dvou autobusů Tourismo L ve 14metrovém provedení se třemi nápravami. Dodání autobusů proběhne u 10 vozů v roce 2007 a zbývající 3 v roce 2008.Program konstrukční řady Mercedes-Benz Tourismo sestává ze čtyř autobusů: dvounápravového Tourisma (s délkou 12,1 m), dvounápravového Tourisma M/2 (13 m) a dále ze třínápravového Tourisma M (13 m) a Tourisma L (14 m). Výška činí bez výjimky 3 620 mm. Tím Mercedes-Benz téměř plně obsazuje segment funkcionálních vysokopodlažních zájezdových autobusů Business. S ohledem na ekonomičnost je vedle Tourisma s délkou 12,1 m zajímavý obzvláště Tourismo M/2 s optimalizací hmotnosti. Díky prodlouženému rozchodu kol nabízí na dvou nápravách a s délkou 13 m o jedu řadu sedadel více, než je obvyklé, tedy 53 míst pro cestující s tříhvězdičkovými sedadly.
Nové Tourismo svou přední částí typickou pro značku dokazuje svou příslušnost k rodině autobusů Mercedes-Benz. Také zadní část zájezdového autobusu dokazuje úzký příbuzenský vztah s ostatními autobusy značky Mercedes-Benz se zadním sklem taženým směrem nahoru ve tvaru V, trojrozměrně řešenými zadními světly a krytem motoru s lichoběžníkovým přívodem vzduchu.
Prostor pro cestující má výšku ke stání 2 010 mm ve střední uličce - ta postačí i vysokým pasažérům. Díky vnější šířce 2 550 mm mají cestující uvnitř k dispozici mnoho prostoru k pohybu. Cestující zde využívají sedačky modelu „Travel Star Plus”. Nad sedadly jsou nové servisní sady, z hlediska prostoru prakticky integrované do stropního větracího kanálu. Autobus je vybaven konvektorovým vytápěním teplou vodou a sériovou klimatizací s výkonem 32 kW nebo 35 kW - dle zvolené varianty Tourisma. Větrání ve vnitřním prostoru podporují dvě střešní okna.
Co se týče výbavy, vyznačuje se nové Tourismo individuálností. Volitelně napravo od střední uličky se nachází toaleta. K dispozici je také na přání dodávaná kuchyňka v několika variantách. DVD přehrávač integrovaný do audiosystému vozidla s 15 palcovými plochými obrazovkami volitelně rozšiřuje zábavní elektroniku na palubě nového zájezdového autobusu. Objem odkládacího prostoru činí včetně toalety u nového Tourisma 8,4 m³ a u Tourismo L dosahuje hodnoty 11,0 m³. Sériově se používají otočná víka, na přání jsou k dispozici také víka zavazadlového prostoru se zdvihovou kinematikou.
Kabina orientovaná na řidiče je sice vyvinuta nově a ergonomicky uzpůsobena podle nejnovějších poznatků, přitom však zjevně vykazuje znaky jiných zájezdových autobusů s hvězdou Mercedes. Napravo od řidiče se je řadicí páka ve formě joysticku. Nalevo je na konzole otevřené odkládací místo a držák na nápoje a ventil parkovací brzdy. Nové je pro Tourismo čelní sklo Opticool, které se již používá u jiných autobusů značky Mercedes-Benz. Značně snižuje jak tepelné sálání, tak i infračervené paprsky.
Jako všechny nové zájezdové autobusy značky Mercedes-Benz, nabízí i Tourismo sériovou bezpečnostní výbavu s elektronicky řízeným brzdovým systémem EBS, kotoučovými brzdami na všech kolech, antiblokovacím systémem ABS, protiprokluzovou regulací ASR, brzdovým asistentem BA, tempomatem, hydrodynamickým retardérem, omezovačem rychlosti s přídavnou funkcí brzdného tempomatu DBL a především elektronickým stabilizačním programem ESP.
Tourismo je poháněno novými řadovými šestiválcovými turbodiesely konstrukční řady OM 457 LA se zdvihovým objemem 12,0 l. U dvounápravových variant se používají ležící hnací jednotky (OM 457 hLA) s výkonem 260 kW (354 PS) nebo 300 kW (408 PS). Maximální točivý moment činí 1 600 Nm resp. 1 900 Nm. Trojnápravové autobusy disponují stojícími motory (OM 457 LA) s výkonem 315 kW (428 PS) a točivým momentem 2 100 Nm. Přenášení síly probíhá v závislosti na typu Tourisma přes šestistupňovou převodovku typu Mercedes-Benz GO 190 nebo GO 210. Nové motory disponují dieselovou technologií Blue-Tec s přiřazeným katalyzátorem SCR a splňují tak Směrnici EU o výfukových plynech Euro 4. Tato dieselová technologie současně zaručuje čisté výfukové plyny i mimořádně nízkou spotřebu paliva. K nízkým provozním nákladům nového Tourisma přispívají také dlouhé intervaly údržby po 90 000 km.
Mercedes-Benz Tourismo se představí na veletrhu užitkových vozidel IAA-Nutzfahrzeuge 2006 v dvounápravovém tříhvězdičkovém provedení s délkou 12,1 m a motorem OM 457 hLA s výkonem 300 kW (408 PS). Sériová zábavní elektronika je rozšířena o DVD přehrávač.
Informace o dalších premiérách doplníme v nejbližší době.
Zdroj: TZ DaimlerChrysler. Kráceno.
Mercedes-Benz Tourismo.
Mercedes-Benz Tourismo.
Mercedes-Benz Tourismo.
Mercedes-Benz Tourismo.
Mercedes-Benz Tourismo.