Linkový autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü.
Odbyt k pololetí 2005 stoupl o 11 procent. Obchodní úsek představuje tři nové autobusy: Mercedes-Benz Travego a Citaro Low Entry a Setru MultiClass 400. Důsledné zapojení obchodu s autobusy do optimalizačního programu Global Excellence.
Odbyt k pololetí 2005 stoupl o 11 procent. Obchodní úsek představuje tři nové autobusy: Mercedes-Benz Travego a Citaro Low Entry a Setru MultiClass 400. Důsledné zapojení obchodu s autobusy do optimalizačního programu Global Excellence.
Podrobné informace o Mercedes-Benz Travego L, Citaro Low Entry LE, LE U a Setře MultiClass 400 včetně obrázků:
Andreas Renschler z DaimlerChrysler: „Obchod s autobusy je nedílnou součástí odvětví užitkových vozidel DaimlerChrysler. I v našem optimalizačním programu ‚Global Excellence’ hraje důsledné zapojení úseku DaimlerChrysler - Autobusy důležitou roli.“ Jako příklady jmenoval Renschler převzetí technologie motorů BlueTec, použité i v úseku nákladních vozidel nebo použití hnacích náprav z koncernu DaimlerChrysler.
Wolfgang Diez z DaimlerChrysler - Autobusy: „DaimlerChrysler – Autobusy může být s výsledky první poloviny roku 2005 velmi spokojen.“ Obchodnímu úseku se znovu podařilo potvrdit své postavení globálního vedoucího výrobce autobusů. I přes přitěžující vnější vlivy, jako složité podmínky směnných kurzů a celosvětové zdražování surovin, dosáhl hospodářský výsledek úrovně předchozího roku.
Celkový západoevropský trh autobusů nad 8 tun se vyvíjel s 13 200 jednotkami ve vykazovaném období na úrovni předchozího roku. Úsek přitom znovu se svým podílem ve výši 26 % potvrdil své vedení na trhu západní Evropy.
Současně poklesl odbyt EvoBus a Mercedes-Benz Türk A.S. o 7 % na 3 700 jednotek (v předchozím roce 3 940). Důvody proto jsou konjunkturně podmíněný obchod s autobusy, jakož i vypjaté situace veřejných financí.
V regionu NAFTA měl úsek v první polovině roku možnost zvýšit odbyt o 17 % na cca. 3 380 jednotek. Pozitivní vývoj přinesl mexický trh, který ve vykazovaném období s cca 4 900 jednotkami vykázal nárůst vůči předchozímu roku o 19 %. Se značkou Mercedes-Benz je obchodní úsek jediným nabízejícím podvozků a kompletních autobusů v Mexiku a udržuje podíl na trhu ve výši 58 %. V Severní Americe se pozitivně vyvíjel především odbyt hybridních městských autobusů značky Orion. Orion, jeden z vedoucích nabízejících autobusů s hybridním pohonem, prodal aktuálně více než 500 hybridních autobusů, mezi nimi 325 vozidel dopravním závodům města New York a dalších 150 ks kanadské metropoli Toronto.
V Latinské Americe, klasickému trhu podvozků, překonal úsek ve sledovaném období svůj odbyt výrobků DaimlerChrysler do Brasilie z důvodu vyšší kvóty exportu s 10 600 jednotkami výrazně o 30 % (v předchozím roce 8 100). K uspokojení celosvětově zvýšené poptávky po podvozcích, zřídil úsek specifické centrum autobusů v pobočce São Bernardo. Na brazilském domácím trhu zůstává obchodní úsek se svým podílem na trhu ve výši více než 50 % nesporným vedoucím trhu.
Pro celý rok 2005 vychází obchodní úsek DaimlerChrysler - Autobusy v celosvětovém pohledu z toho, že lze opět minimálně dosáhnout dobrou úroveň odbytu předchozího roku.
Na letošním odborném veletrhu „Busworld 2005“ v belgickém Kortrijku (21. až 26. října 2005) bude představena druhá generace dálkového autobusu Mercedes-Benz Travego, městského autobusu Mercedes-Benz Citaro „Low Entry“ s nízkopodlažním nástupem a nový příměstský autobus Setra MultiClass 400.
Nový Mercedes-Benz Travego klade důraz na bezpečnost a komfort, jakož i ohleduplnost vůči životnímu prostředí a hospodárnost. Tempomat s plynulou regulací odstupu vzdálenosti ART dodávaný na přání, udržuje automaticky zvolený bezpečnostní odstup od vpředu jedoucích vozidel, což je užitečné zejména v hustém provozu na dálnici. Po více než 30leté zkušenosti s výrobou dálkových autobusů v pobočce v Istanbulu se úsek DaimlerChrysler - Autobusy rozhodl pro závod Hoşdere v Turecku jako výrobní pobočky pro nový Travego.
V Mannheimu se na podzim 2005 spouští výroba Mercedes-Benz Citaro Low Entry. Při možnosti dodání jako městského linkového autobusu, ale i dálkového autobusu ve dvou délkách, se pro autobusy značky Mercedes-Benz otevírá rostoucí segment „Low Entry“.
Značka Setra představuje novou generaci příměstských autobusů Setra MultiClass 400. Ta mimo TopClass 400 a ComfortClass 400 pokrývá třetí segment výrobků značky. Lakování a montáž se tradičně provádí v pobočce Neu-Ulm. Model s množstvím variant délky i vybavení představuje ideální řešení pro příměstskou linkovou dopravu v kombinaci s dopravou výletní.
Mercedes-Benz Travego, Citaro Low Entry, jakož i nová Setra MultiClass jsou již všechny vybaveny motory Euro 4 technologie BlueTec. Pomocí této technologie jsou emise částic sazí a jemného prachu vůči počátku devadesátých let sníženy až o 98 %. Emise oxidů dusíku se snížily až o 86 %. Technologie BlueTec je založena v podstatě na vylepšených motorech a dodatečném zpracování spalin. Vysoká efektivnost spalování uvnitř motoru přitom zajišťuje emise, odpovídající svým podílem pevných sazových a prachových částic již filtrovaným spalinám.
Úsek se zaměřením na budoucnost se dále angažuje ve více projektech palivových článků. V Evropě a Austrálii je v provozu 33 městských autobusů s palivovými články typu Mercedes-Benz Citaro. Do budoucnosti budou další tři podrobeny testu praktické schopnosti v Pekingu v rámci specielně pro čínský trh upraveného projektu palivových článků.
Zdroj: Tisková zpráva DaimlerChrysler
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy 2005.
Stuttgart – Obchodní úsek DaimlerChrysler - Autobusy úspěšně potvrdil v prvním pololetí 2005 své postavení jako vůdce světového trhu. Zatímco registrace v Evropě, USA a Brazílii stagnovaly, v zemích jako Mexiko, Chile, Argentina a na Středním východě bylo možno zaznamenat výrazné přírůstky. V této oblasti zvýšil úsek autobusů DaimlerChrysler svůj odbyt vůči předchozímu roku o 11 % na cca. 16 900 jednotek. Odbyt kompletních autobusů se přitom pohyboval s 5 000 vozidly na úrovni předchozího roku, zatímco s 11 900 podvozky bylo prodáno o 18 % více než ve srovnatelném období předchozího roku. Počet pracovníků úseku byl celosvětově přibližně konstantní kolem 17 100 pracovníků.Andreas Renschler z DaimlerChrysler: „Obchod s autobusy je nedílnou součástí odvětví užitkových vozidel DaimlerChrysler. I v našem optimalizačním programu ‚Global Excellence’ hraje důsledné zapojení úseku DaimlerChrysler - Autobusy důležitou roli.“ Jako příklady jmenoval Renschler převzetí technologie motorů BlueTec, použité i v úseku nákladních vozidel nebo použití hnacích náprav z koncernu DaimlerChrysler.
Wolfgang Diez z DaimlerChrysler - Autobusy: „DaimlerChrysler – Autobusy může být s výsledky první poloviny roku 2005 velmi spokojen.“ Obchodnímu úseku se znovu podařilo potvrdit své postavení globálního vedoucího výrobce autobusů. I přes přitěžující vnější vlivy, jako složité podmínky směnných kurzů a celosvětové zdražování surovin, dosáhl hospodářský výsledek úrovně předchozího roku.
Celkový západoevropský trh autobusů nad 8 tun se vyvíjel s 13 200 jednotkami ve vykazovaném období na úrovni předchozího roku. Úsek přitom znovu se svým podílem ve výši 26 % potvrdil své vedení na trhu západní Evropy.
Současně poklesl odbyt EvoBus a Mercedes-Benz Türk A.S. o 7 % na 3 700 jednotek (v předchozím roce 3 940). Důvody proto jsou konjunkturně podmíněný obchod s autobusy, jakož i vypjaté situace veřejných financí.
V regionu NAFTA měl úsek v první polovině roku možnost zvýšit odbyt o 17 % na cca. 3 380 jednotek. Pozitivní vývoj přinesl mexický trh, který ve vykazovaném období s cca 4 900 jednotkami vykázal nárůst vůči předchozímu roku o 19 %. Se značkou Mercedes-Benz je obchodní úsek jediným nabízejícím podvozků a kompletních autobusů v Mexiku a udržuje podíl na trhu ve výši 58 %. V Severní Americe se pozitivně vyvíjel především odbyt hybridních městských autobusů značky Orion. Orion, jeden z vedoucích nabízejících autobusů s hybridním pohonem, prodal aktuálně více než 500 hybridních autobusů, mezi nimi 325 vozidel dopravním závodům města New York a dalších 150 ks kanadské metropoli Toronto.
V Latinské Americe, klasickému trhu podvozků, překonal úsek ve sledovaném období svůj odbyt výrobků DaimlerChrysler do Brasilie z důvodu vyšší kvóty exportu s 10 600 jednotkami výrazně o 30 % (v předchozím roce 8 100). K uspokojení celosvětově zvýšené poptávky po podvozcích, zřídil úsek specifické centrum autobusů v pobočce São Bernardo. Na brazilském domácím trhu zůstává obchodní úsek se svým podílem na trhu ve výši více než 50 % nesporným vedoucím trhu.
Pro celý rok 2005 vychází obchodní úsek DaimlerChrysler - Autobusy v celosvětovém pohledu z toho, že lze opět minimálně dosáhnout dobrou úroveň odbytu předchozího roku.
Na letošním odborném veletrhu „Busworld 2005“ v belgickém Kortrijku (21. až 26. října 2005) bude představena druhá generace dálkového autobusu Mercedes-Benz Travego, městského autobusu Mercedes-Benz Citaro „Low Entry“ s nízkopodlažním nástupem a nový příměstský autobus Setra MultiClass 400.
Nový Mercedes-Benz Travego klade důraz na bezpečnost a komfort, jakož i ohleduplnost vůči životnímu prostředí a hospodárnost. Tempomat s plynulou regulací odstupu vzdálenosti ART dodávaný na přání, udržuje automaticky zvolený bezpečnostní odstup od vpředu jedoucích vozidel, což je užitečné zejména v hustém provozu na dálnici. Po více než 30leté zkušenosti s výrobou dálkových autobusů v pobočce v Istanbulu se úsek DaimlerChrysler - Autobusy rozhodl pro závod Hoşdere v Turecku jako výrobní pobočky pro nový Travego.
V Mannheimu se na podzim 2005 spouští výroba Mercedes-Benz Citaro Low Entry. Při možnosti dodání jako městského linkového autobusu, ale i dálkového autobusu ve dvou délkách, se pro autobusy značky Mercedes-Benz otevírá rostoucí segment „Low Entry“.
Značka Setra představuje novou generaci příměstských autobusů Setra MultiClass 400. Ta mimo TopClass 400 a ComfortClass 400 pokrývá třetí segment výrobků značky. Lakování a montáž se tradičně provádí v pobočce Neu-Ulm. Model s množstvím variant délky i vybavení představuje ideální řešení pro příměstskou linkovou dopravu v kombinaci s dopravou výletní.
Mercedes-Benz Travego, Citaro Low Entry, jakož i nová Setra MultiClass jsou již všechny vybaveny motory Euro 4 technologie BlueTec. Pomocí této technologie jsou emise částic sazí a jemného prachu vůči počátku devadesátých let sníženy až o 98 %. Emise oxidů dusíku se snížily až o 86 %. Technologie BlueTec je založena v podstatě na vylepšených motorech a dodatečném zpracování spalin. Vysoká efektivnost spalování uvnitř motoru přitom zajišťuje emise, odpovídající svým podílem pevných sazových a prachových částic již filtrovaným spalinám.
Úsek se zaměřením na budoucnost se dále angažuje ve více projektech palivových článků. V Evropě a Austrálii je v provozu 33 městských autobusů s palivovými články typu Mercedes-Benz Citaro. Do budoucnosti budou další tři podrobeny testu praktické schopnosti v Pekingu v rámci specielně pro čínský trh upraveného projektu palivových článků.
Zdroj: Tisková zpráva DaimlerChrysler
Vůz z druhé generace dálkových autobusů Mercedes-Benz.
Městský autobus Mercedes-Benz Citaro LE.