Jak se cestuje autobusem na oblíbené trase rok po zahájení provozu žlutých Ayatsů ? Ráno 12.10.2005 se Student Agency a odpoledne s ČSAD autobusy Plzeň.
Reklama
Jak se cestuje autobusem na oblíbené trase rok po zahájení provozu žlutých Ayatsů ? Ráno 12.10.2005 se Student Agency a odpoledne s ČSAD autobusy Plzeň.
Jízdenku do autobusu Student Agency jsem si koupila dva dny předem. Úspěšně jsem vyzkoušela alternativu předprodeje AMSBUS - cena je stejná jako u žluté budky a při současném nákupu tarifu MHD Plzeň to bylo pohodlnější.

Autobus se otevírá a stevardka začne rychle a plynule odbavovat cestující s předem zakoupenými jízdenkami v 6:53. Poněkud překvapí lakonická odpověď stevardky potenciální cestující, zda je možno ještě koupit jízdenku. "Lituji, ale máme vyprodáno" by se hodilo více než ostré "Ne". (Cestující, který přišel bez jízdenky, se bez problému sveze s Centrum Tour na vedlejším nástupišti. ) Cesta probíhá standardně - noviny, nápoje, sluchátka, Přátelé. Cestující jsou upozorněni na možnost připoutání bezpečnostními pásy bez upřesnění, zda mají být podle zákona připoutáni či nikoliv.

K zamyšlení je určitě reálnost jízdního řádu. Jako velmi častý návštěvník Prahy autem po naprosto totožné příjezdové trase přes Letnou mohu odpovědně prohlásit průběh průjezdu Prahou v tuto denní dobu za zcela standardní a nelze očekávat lepší - horší určitě. Plánovaný příjezd 8:35, skutečný 8:55. Myslím, že by si cestující, který bere dobu příjezdu vážně a odvozuje od ní něco dalšího, zasloužil více pravdu než hezký čas na jízdním řádu. Také jsem se zeptala stevardky, upnuté v teplé fleecové mikině s dostatečným pohybem v rámci práce po cestě, jestli se dá zjistit, kolik je v autobuse stupňů (příště teploměr sebou :-). "Dvacet. Proč ?". Nevím, jestli 20 stupňů, bylo-li tomu tak opravdu v prostoru mého sedadla, dává záruku tepelné pohody, ale mně bylo zima.

Cesta zpátky s ČSAD autobusy Plzeň má tradiční podobu. Sedmičková Karosa je adekvátně pohodlná jako Ayats včetně prostoru na nohy, v autobusu je teplo. Výhodou je operativnost - bez jakéhokoliv předprodeje v 12:27 na nástupišti, v 12:30 odjezd, navíc není autobus našlapaný a každý má dvojsedačku pro sebe. Při častějším cestování možná někdo absenci doprovodných služeb a klidné tradiční cestování i uvítá, pokud by i bylo podpořeno nižší cenou ... Průjezd Prahou směrem ven je v tuto dobu lepší, na Zličíně volí řidič při vyhodnocení výjezdu z nádraží alternativní cestu po staré státní silnici s nájezdem na dálnici v Rudné. Vzhledem k semaforem řízenému provozu kvůli úpravě staré státní silnice to nepřináší efekt. Zdržení oproti jízdnímu řádu - plánovaný příjezd 14:00, skutečný 14:08, je i tak menší oproti ranní cestě. Pokračování do Klatov ve 14:15 není nijak ohroženo.
Cestovala Dagmar Braunová.

Autobusem z Plzně do Prahy a zpět rok poté.
Krátce před sedmou CAN Plzeň. Autobus se za chvíli otevře.
Autobusem z Plzně do Prahy a zpět rok poté.
Výstup na ÚAN Florenc 8:55 se odehrál nikolv na výstupní hraně, ale tam, kde je autobus zachycen.
Autobusem z Plzně do Prahy a zpět rok poté.
Přijíždíme na CAN v 14:08, výstup.
Autobusem z Plzně do Prahy a zpět rok poté.
Ve 14:15 odjezd do Klatov bude v pořádku, jen má řidič méně času pro sebe.