Iveco E-WAY s bateriemi s kapacitou 335 kWh ujelo na běžné lince v Německu na jedno nabití 543 kilometrů. Foto Verkehrsbetriebe Bachstein
Praktický test ukázal, že e-busy jsou připraveny i na provoz na regionálních linkách. Iveco E-WAY za 48 ujelo na jedno nabití 543 km a překonalo svůj rekord.
Praktický test ukázal, že e-busy jsou připraveny i na provoz na regionálních linkách. Iveco E-WAY za 48 ujelo na jedno nabití 543 km a překonalo svůj rekord.
Bateriové elektrické autobusy se používají běžně v městském provozu, podle současných názorů není pro regionální linky jejich dojezd dostačující. Poslední dobou proběhlo několik praktických testů, které ukázaly, že autobusy s elektrickým pohonem na baterie zvládnou i dlouhé meziměstské linky. Potvrzuje to test německé autobusové společnosti Verkehrsbetriebe Bachstein se sídlem ve městě Celle v Dolním Sasku. E-bus ujel 543 kilometrů na jedno nabití a v běžném provozu. Výsledek potvrdila nezávislá společnosti TÜV Nord, která zapečetila nabíjecí zásuvku a zaznamenala najeté kilometry před začátkem testování. Po 48 hodinách byla ujetá vzdálenost certifikována.
První testy s Iveco E-WAY byly provedeny v pravidelném regionálním provozu v únoru tohoto roku. I přes zimní počasí zvládl ujet vzdálenost 300 - 350 kilometrů udávané výrobcem. Druhá testovací jízda se stejným modelem proběhla v polovině července, kdy na jedno nabití baterie ujel za 48 hodin 543 kilometrů. Překonán byl i rekord, který Iveco vytvořilo v roce 2019 na testovací dráze v Ulmu: 527 kilometrů.
První testy s Iveco E-WAY byly provedeny v pravidelném regionálním provozu v únoru tohoto roku. I přes zimní počasí zvládl ujet vzdálenost 300 - 350 kilometrů udávané výrobcem. Druhá testovací jízda se stejným modelem proběhla v polovině července, kdy na jedno nabití baterie ujel za 48 hodin 543 kilometrů. Překonán byl i rekord, který Iveco vytvořilo v roce 2019 na testovací dráze v Ulmu: 527 kilometrů.
Nedávný test byl proveden s dvanáctimetrovým Iveco E-WAY vybaveným bateriemi s kapacitou 335 kWh ve dnech 15. a 16. července od 5.30 do 16.00 na autobusové lince 750 v německém Braunschweigu. Po ukončení jízd zbývaly 3% kapacity baterie.
Video z průběhu testu: