Aktuální novinka - nový multifunkční autobus Lion's Regio - je skutečným oživením současného trhu.
Aktuální novinka - nový multifunkční autobus Lion's Regio - je skutečným oživením současného trhu.
Pořadatelé výstavy Coach Progress:
TZ MAN Užitková vozidla Česká republika spol. s.r.o.:
Oproti svým předchůdcům je širší ( 2.550 mm) a dvou i tříosá verze je výrazně delší ( až o 1.005mm ) než jejich předchůdci. To přináší prostorové výhody s ohledem na maximální počet 57 sedících cestujících ve dvounápravové a 63 v třínápravové verzi. Zavazadla se lehce ukládají do podstatně většího zavazadlového prostoru. Naprosto nově stylizovaný interiér nabízí světlé, snadno udržovatelné povrchy a pečlivě sladěnou barevnou koncepci. Nepřímé osvětlení je mezi autobusy unikátem a vyvolává pocit prostoru. V základní nabídce jsou ergonomicky tvarovaná a nanejvýš komfortní sedadla, určená pro linkovou dopravu. K dispozici jsou také plně vybavená zájezdová sedadla od různých renomovaných výrobců. Na vyžádání může být Lion's Regio také dovybaven kuchyňkou, lednicí a toaletou; pak je připraven i na dlouhé cestování.
Plně automatický ventilační systém v prostoru pro cestující dodává čerstvý vzduch, recirkulační vzduch nebo příjemně temperovaný vzduch s vynikající kvalitou. Topení je zajišťováno především konvektory na bočních stěnách, které v případě potřeby fungují s podporou ventilátorů. Prostor za čelním sklem v okolí pracoviště řidiče a předního nástupu má samostatný systém klimatizace. Lion's Regio je připraven také na instalaci doplňkové klimatizace, která vytváří v interiéru požadované klima bez ohledu na počasí.
Pokud jde o jízdní komfort a stabilitu, pokračuje Lion's Regio ve stopách vyhlášených autokarů MAN. Přední náprava s ovládáním kol, které je stejně spolehlivé jako citlivé, otevřené lichoběžníkové závěsy a stabilizátory jsou absolutní špičkou mezi autobusy. Hypoidní náprava vybavená podélnými rameny a lichoběžníkovými závěsy a odpružená čtyřmi vzduchovými měchy a tlumiči nárazů nezávislými na zatížení je vysoce účinnou hnací nápravou. Výsledkem jsou vynikající komfortní vlastnosti autobusu s minimálním kymácením. Třínápravový Lion's Regio L má navíc řízenou vlečenou nápravu. Sériově montovaný systém EBS s brzdovým asistentem a velkými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením vpředu i vzadu zaručuje maximální brzdný účinek. Jako doplněk se dodává bezpečnostní systém ESP, který napomáhá účinně odvracet kritické jízdní situace a zvyšuje stabilitu vozidla během jízdy. Možnost regulace nástupní výšky pomocí ECAS je dodávána sériově. Dalším bonusem v tomto autobusu je systém, který usnadňuje rozjíždění do svahu.
Čtyři nově vyvinuté šestiválce s vysokými točivými momenty a vstřikování Common Rail se opravdu činí. I základní motor s 228 kW (310 PS) a 1.550 Nm již nabízí nevídanou dynamiku. Motor s relativně nízkým zdvihovým objemem 10,5 l, avšak s 257 kW (350 PS) a točivým momentem 1. 750 Nm, je ještě o stupeň lepší a skrývá v sobě výkonové rezervy pro obtížný terén a současně nabízí příznivou spotřebu. Nejvýkonnější motor s velkorysými 316 kW (430 PS) a točivým momentem 2.100 Nm představuje volbu číslo jedna v třínápravové verzi určené pro skutečně dálkovou dopravu. Nová šestirychlostní převodovka ZF S6 1900 nebo dvanáctistupňová automatizovaná převodovka MAN TipMatic s výjimečnou inteligencí řazení a nanejvýš jednoduchým ovládáním převádí výkon na dynamiku. To vše v provedení EURO 4 s katalyzátorem PM- KAT® ( PM = Particulate Matter ), tedy bez nutnosti nádrže na Ad Blue. Srdce autobusu Lion's Regio pulzuje nejmodernější elektronikou. Digitální CAN sběrnicový síťový systém TEPS umožňuje rychle zpracovávat obrovský tok informací a extrémně zkrátit dobu reakce řídicích jednotek. Twin Electric Platform System (TEPS) monitoruje všechny sítě a služby systémů vozidla a zajišťuje rychlou a přesnou palubní i externí diagnostiku. Řidič má možnost průběžné diagnostiky, která je navíc nabízena v českém překladu. Tak je možné okamžitě rozpoznat závady a zabránit poškození. Kromě toho je zapotřebí méně vedení a konektorů.
Pracoviště řidiče je dokonale propracované s orientací na potřeby řidiče. Nový sportovní kokpit MAN je odlehčený, ovladače jsou optimálně uspořádané, snadno dosažitelné a pohodně se obsluhují. A když řidič sešlápne plyn, uvede do chodu obrovskou sílu – špičkové šestiválcové motory nové generace.
Měli jsme možnost si prohlédnout autobus ještě před výstavou a první dojem z esteticky mimořádně zdařilého ztvárnění karoserie byl ten nejlepší. Velmi působivé je prosklení karoserie, které upoutalo naši pozornost. Prodloužená boční skla se téměř dotýkají horní hrany dveří zavazadlových prostorů. Absence bočního pásu autobus opticky snižuje a zdůrazňuje čistotu a jednoduchost tvarů, subtilního pojetí karoserie. Při krátké prohlídce jsme v interiéru zaznamenali také mnoho pozitivních prvků a novinek. Široké vstupní dveře s poměrně nízkým profilem úrovně nastupování, které je řešeno třemi nízkými schody, umožňují pohodlné nastupování i osobám se sníženou pohybovou schopností. Překvapila nás mimořádná vzdušnost a prostornost celého interiéru. U detailního zpracování nic není ponecháno náhodě, zákazník si kupuje dokonale propracovaný výrobek.
Příchodem nového Regia se trh obohatil o vysoce kvalitní, univerzální autobus s mimořádně ekonomicky výhodným využitím. Multifunkční autobusy jsou u českých dopravců jedny z nerozšířenějších. Dovedeme si přestavit Regio nasazené v režimu pravidelné linkové příměstské - meziměstské dopravy a o víkendu jako kvalitní zájezdový autobus. Určitě se dočkáme doby, že naši dopravci začnou stavět základy své prosperity právě na flotilách složených z autobusů MAN LION'S .
TZ MAN Užitková vozidla Česká republika spol. s.r.o.:
AUTOBUS PRO MĚSTO I VENKOV
Inovovaný meziměstský autobus MAN je jako doma ve městě i na venkově. Tato úplně nově vyvinutá řada byla koncipována pro rychlé služby mimo města a pro dopravu lidí do městských center. Má svůj vlastní charakteristický styl. Dynamický design vzbuzuje na první pohled sportovní, silný a sebejistý dojem, interiér překvapí svým velkorysým prostorem, světlostí a snadným přístupem do vozu. Stylistické prvky převzaté z autokarů a nízkopodlažních městských autobusů vizuálně zvýrazňují kombinovaný charakter vozidla a předpovídají široké možnosti využití.Oproti svým předchůdcům je širší ( 2.550 mm) a dvou i tříosá verze je výrazně delší ( až o 1.005mm ) než jejich předchůdci. To přináší prostorové výhody s ohledem na maximální počet 57 sedících cestujících ve dvounápravové a 63 v třínápravové verzi. Zavazadla se lehce ukládají do podstatně většího zavazadlového prostoru. Naprosto nově stylizovaný interiér nabízí světlé, snadno udržovatelné povrchy a pečlivě sladěnou barevnou koncepci. Nepřímé osvětlení je mezi autobusy unikátem a vyvolává pocit prostoru. V základní nabídce jsou ergonomicky tvarovaná a nanejvýš komfortní sedadla, určená pro linkovou dopravu. K dispozici jsou také plně vybavená zájezdová sedadla od různých renomovaných výrobců. Na vyžádání může být Lion's Regio také dovybaven kuchyňkou, lednicí a toaletou; pak je připraven i na dlouhé cestování.
Plně automatický ventilační systém v prostoru pro cestující dodává čerstvý vzduch, recirkulační vzduch nebo příjemně temperovaný vzduch s vynikající kvalitou. Topení je zajišťováno především konvektory na bočních stěnách, které v případě potřeby fungují s podporou ventilátorů. Prostor za čelním sklem v okolí pracoviště řidiče a předního nástupu má samostatný systém klimatizace. Lion's Regio je připraven také na instalaci doplňkové klimatizace, která vytváří v interiéru požadované klima bez ohledu na počasí.
Pokud jde o jízdní komfort a stabilitu, pokračuje Lion's Regio ve stopách vyhlášených autokarů MAN. Přední náprava s ovládáním kol, které je stejně spolehlivé jako citlivé, otevřené lichoběžníkové závěsy a stabilizátory jsou absolutní špičkou mezi autobusy. Hypoidní náprava vybavená podélnými rameny a lichoběžníkovými závěsy a odpružená čtyřmi vzduchovými měchy a tlumiči nárazů nezávislými na zatížení je vysoce účinnou hnací nápravou. Výsledkem jsou vynikající komfortní vlastnosti autobusu s minimálním kymácením. Třínápravový Lion's Regio L má navíc řízenou vlečenou nápravu. Sériově montovaný systém EBS s brzdovým asistentem a velkými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením vpředu i vzadu zaručuje maximální brzdný účinek. Jako doplněk se dodává bezpečnostní systém ESP, který napomáhá účinně odvracet kritické jízdní situace a zvyšuje stabilitu vozidla během jízdy. Možnost regulace nástupní výšky pomocí ECAS je dodávána sériově. Dalším bonusem v tomto autobusu je systém, který usnadňuje rozjíždění do svahu.
Čtyři nově vyvinuté šestiválce s vysokými točivými momenty a vstřikování Common Rail se opravdu činí. I základní motor s 228 kW (310 PS) a 1.550 Nm již nabízí nevídanou dynamiku. Motor s relativně nízkým zdvihovým objemem 10,5 l, avšak s 257 kW (350 PS) a točivým momentem 1. 750 Nm, je ještě o stupeň lepší a skrývá v sobě výkonové rezervy pro obtížný terén a současně nabízí příznivou spotřebu. Nejvýkonnější motor s velkorysými 316 kW (430 PS) a točivým momentem 2.100 Nm představuje volbu číslo jedna v třínápravové verzi určené pro skutečně dálkovou dopravu. Nová šestirychlostní převodovka ZF S6 1900 nebo dvanáctistupňová automatizovaná převodovka MAN TipMatic s výjimečnou inteligencí řazení a nanejvýš jednoduchým ovládáním převádí výkon na dynamiku. To vše v provedení EURO 4 s katalyzátorem PM- KAT® ( PM = Particulate Matter ), tedy bez nutnosti nádrže na Ad Blue. Srdce autobusu Lion's Regio pulzuje nejmodernější elektronikou. Digitální CAN sběrnicový síťový systém TEPS umožňuje rychle zpracovávat obrovský tok informací a extrémně zkrátit dobu reakce řídicích jednotek. Twin Electric Platform System (TEPS) monitoruje všechny sítě a služby systémů vozidla a zajišťuje rychlou a přesnou palubní i externí diagnostiku. Řidič má možnost průběžné diagnostiky, která je navíc nabízena v českém překladu. Tak je možné okamžitě rozpoznat závady a zabránit poškození. Kromě toho je zapotřebí méně vedení a konektorů.
Pracoviště řidiče je dokonale propracované s orientací na potřeby řidiče. Nový sportovní kokpit MAN je odlehčený, ovladače jsou optimálně uspořádané, snadno dosažitelné a pohodně se obsluhují. A když řidič sešlápne plyn, uvede do chodu obrovskou sílu – špičkové šestiválcové motory nové generace.