Foto Arriva
Jesenické autobusy jsou v bílé, v modrobílém designu Arriva ostravské.
Jesenické autobusy jsou v bílé, v modrobílém designu Arriva ostravské.
Dvaatřicet nových nízkopodlažních autobusů na stlačený zemní plyn (CNG) nakoupila Arriva pro Jesenicko a okolí Ostravy. Lidé se s nimi setkávají hlavně na meziměstských linkách, které spojují Ostravu či Jeseník s okolními obcemi a městy. 16 vozů jezdí v Ostravě a 16 v Jeseníku.
„Nové autobusy pohání ekologické motory na stlačený zemní plyn, které splňují emisní normu EURO 6. Autobusy mají 41 míst k sezení, místo pro kočárek, nízkopodlažní nástup, prostor pro přepravu vozíčkářů i vyvýšené pohodlnější sedačky. Ostravské autobusy mají navíc ještě klimatizaci. Nízkopodlažní autobusy se tak dostanou na linky, kde zatím jezdily klasické střdněpodlažní vozy se schody. Ocení to hlavně senioři a maminky s kočárky a vozíčkáři se tak dostanou i do destinací, kam dříve autobusem nemohli,“ říká Pavla Struhalová, ředitelka Arrivy Morava.
Autobusy stály 160 milionů korun a nahradily starší vozy, které už sloužily 13–15 let. Vozový park tak omládl a jeho průměrné stáří je aktuálně 7,9 roku. Za rok najezdí každý z nových autobusů 60–80 tisíc kilometrů.
Arriva má v Ostravě a v Jeseníku aktuálně 193 autobusů, 63 z nich je teď zcela nebo částečně nízkopodlažních. Autobusy jsou od českého výrobce SOR Libchavy, který na jejich dodávku vyhrál výběrové řízení.
Arriva by chtěla v Ostravě vyškolit zájemce o řízení autobusů i z řad žen řidiček v souladu s letošní kampaní dopravce. Arriva se začala přizpůsobovat i potřebám maminek, které by chtěly usednout za volant autobusu, ale přitom se doma starají o malé děti. Pokud to jízdní řády dovolují, snaží se nabízet i zkrácené úvazky. Na Moravě a ve Slezsku zaměstnává Arriva v současnosti aktuálně 18 řidiček. S financováním získání řidičského oprávnění a profesního průkazu je dopravce připraven pomoci všem zájemcům o tuto profesi.
Z TZ ARRIVA
„Nové autobusy pohání ekologické motory na stlačený zemní plyn, které splňují emisní normu EURO 6. Autobusy mají 41 míst k sezení, místo pro kočárek, nízkopodlažní nástup, prostor pro přepravu vozíčkářů i vyvýšené pohodlnější sedačky. Ostravské autobusy mají navíc ještě klimatizaci. Nízkopodlažní autobusy se tak dostanou na linky, kde zatím jezdily klasické střdněpodlažní vozy se schody. Ocení to hlavně senioři a maminky s kočárky a vozíčkáři se tak dostanou i do destinací, kam dříve autobusem nemohli,“ říká Pavla Struhalová, ředitelka Arrivy Morava.
Autobusy stály 160 milionů korun a nahradily starší vozy, které už sloužily 13–15 let. Vozový park tak omládl a jeho průměrné stáří je aktuálně 7,9 roku. Za rok najezdí každý z nových autobusů 60–80 tisíc kilometrů.
Arriva má v Ostravě a v Jeseníku aktuálně 193 autobusů, 63 z nich je teď zcela nebo částečně nízkopodlažních. Autobusy jsou od českého výrobce SOR Libchavy, který na jejich dodávku vyhrál výběrové řízení.
Arriva by chtěla v Ostravě vyškolit zájemce o řízení autobusů i z řad žen řidiček v souladu s letošní kampaní dopravce. Arriva se začala přizpůsobovat i potřebám maminek, které by chtěly usednout za volant autobusu, ale přitom se doma starají o malé děti. Pokud to jízdní řády dovolují, snaží se nabízet i zkrácené úvazky. Na Moravě a ve Slezsku zaměstnává Arriva v současnosti aktuálně 18 řidiček. S financováním získání řidičského oprávnění a profesního průkazu je dopravce připraven pomoci všem zájemcům o tuto profesi.
Z TZ ARRIVA
Foto Arriva
Foto Arriva
Foto Arriva
Foto Arriva
Foto Arriva
Foto Arriva
Foto Arriva
Foto Arriva
Foto Arriva
Foto Arriva
Foto Arriva