Nedostatek objednávek a velká konkurence vede francouzskou společnost Alstom k rozhodnutí prodat část výroby zaměřenou na elektrické autobusy.
Nedostatek objednávek a velká konkurence vede francouzskou společnost Alstom k rozhodnutí prodat část výroby zaměřenou na elektrické autobusy.
Výrobce elektrických autobusů Aptis, dceřinná společnost Alstom, se sídlem v Hangenbieten v departmentu Ba-Rhin, má podle francouzských médií, včetně Le Figaro, ukončit do konce roku 2021 své aktivity.
Očekává se, že se činnost zastaví „do konce roku 2021, pokud nebude nalezen kupec,“ potvrdil informace mluvčí Alstom agentuře AFP. Společnost, která byla založena v roce 2018, zažívá údajně „mezery v potřebách operátorů na trhu elektrických autobusů ve Francii a Evropě“ v porovnání s nabídkou a „silnou konkurence na evropském trhu“.
Vedení a zástupci zaměstnavatele jednají o vypracování plánu ochran zaměstnanosti (PSE) a doufají, že se za pomoci Alsaské rozvojové agentury podaří najít kupce. Ukončení činnosti se týká 141 zaměstnanců.
Aptis, první elektricky poháněný autobus od Alstom byl uveden na trh v roce 2018 a poprvé vyjel ve Španělsku na začátku roku 2019. Podle údajů Chatrou - CME Solutions bylo ke konci roku 2020 dodáno 37 kusů. Nyní vedení odůvodňuje rozhodnutí zastavit výrobu Aptis nízkým počtem objednávek na trhu, který sice roste, ale také se stává konkurenceschopnějším.
Podle francouzských médií bude do roku 2021 vyrobeno dalších 62 e-busů. 50 pro RATP do Paříže, kde je Alstom jedním ze tří vítězů tendru až na 800 elektrických autobusů. Poté by mělo ve společnosti zůstat jen asi dvacet zaměstnanců pro údržbu vozidel.
Alstom je nadnárodní společnost, která dodává po celém světě vozidla a další systémy pro železniční dopravu.
Očekává se, že se činnost zastaví „do konce roku 2021, pokud nebude nalezen kupec,“ potvrdil informace mluvčí Alstom agentuře AFP. Společnost, která byla založena v roce 2018, zažívá údajně „mezery v potřebách operátorů na trhu elektrických autobusů ve Francii a Evropě“ v porovnání s nabídkou a „silnou konkurence na evropském trhu“.
Vedení a zástupci zaměstnavatele jednají o vypracování plánu ochran zaměstnanosti (PSE) a doufají, že se za pomoci Alsaské rozvojové agentury podaří najít kupce. Ukončení činnosti se týká 141 zaměstnanců.
Aptis, první elektricky poháněný autobus od Alstom byl uveden na trh v roce 2018 a poprvé vyjel ve Španělsku na začátku roku 2019. Podle údajů Chatrou - CME Solutions bylo ke konci roku 2020 dodáno 37 kusů. Nyní vedení odůvodňuje rozhodnutí zastavit výrobu Aptis nízkým počtem objednávek na trhu, který sice roste, ale také se stává konkurenceschopnějším.
Podle francouzských médií bude do roku 2021 vyrobeno dalších 62 e-busů. 50 pro RATP do Paříže, kde je Alstom jedním ze tří vítězů tendru až na 800 elektrických autobusů. Poté by mělo ve společnosti zůstat jen asi dvacet zaměstnanců pro údržbu vozidel.
Alstom je nadnárodní společnost, která dodává po celém světě vozidla a další systémy pro železniční dopravu.