Městskou autobusovou dopravu v Litoměřicích zajišťuje od září pět nových autobusů, čtyři značky IVECO a jeden minibus ISUZU Novo Citi Life v centru města. Nové autobusy připravuje AKV bus i pro Středočeský kraj, kde od prosince vyjede na Velvarsku. Tentokrát půjde o SOR ICN.
Městskou autobusovou dopravu v Litoměřicích zajišťuje od září pět nových autobusů, čtyři značky IVECO a jeden minibus ISUZU Novo Citi Life v centru města. Nové autobusy připravuje AKV bus i pro Středočeský kraj, kde od prosince vyjede na Velvarsku. Tentokrát půjde o SOR ICN.
Čtyři autobusy Iveco Crossway LE CITY 10,8 jezdí v Litoměřicích na syntetické palivo HVO 100, které se vyznačuje výrazně nižšími emisemi (až o 90 procent). ISUZU Novo City Life s pohonem na naftu a splňující emisní normu Euro 7 zajišťuje linku C projíždějící historickým centrem města.
AKV bus (dříve Autobusy Karlovy Vary) zajišťuje městskou autobusovou dopravu (MAD) v Litoměřicích do roku 2029.
"Obnovu vozového parku k zajištění městské dopravy v Litoměřicích jsme dlouho zvažovali zejména s ohledem na povinnost provozovat kmenové autobusy jako nízkoemisní nebo bezemisní. Autobusy s pohonem na CNG, které jsme dosud provozovali, jsou v pořizovací ceně významně dražší než autobusy s možností využívat k pohonu alternativní palivo HVO. Proto bylo rozhodnuto, že autobusy budou využívat palivo HVO a věříme, že skutečný provoz nám vše prokáže. Určitě nové autobusy přivítají i řidiči a zejména cestující a společně se nám podaří udržet je ve stavu jako nové," uvedl Zdeněk Suchan, předseda představensta AKV bus.
Na základě uzavřené smlouvy mezi AKV bus se Středočeským krajem za zajištění autobusové dopravy pro oblast Velvarsko vyjedou 1. prosince 2024 nové i přestavěné autobusy SOR. Celkem půjde o 12 nových autobusů: 9 ks ICN 9,5 a 3 autobusy standardní ICN 12. Dalších 12 vozidel budou přestavěné autobusy splňující všechny standardy PID, i ty budou postupně v průběhu smlouvy nahrazovány novými.
V novém regionu bude AKV bus využívat technická a provozní zázemí pro tankování, parkování, servis a mytí autobusů u stávajících dopravců a firem.
"Nyní je naším hlavním úkolem naplnění potřebné kapacity řidičů autobusů, kterých je samozřejmě dlouhodobě nedostatek. Nabízíme zajímavé podmínky a dlouhodobou práci, protože smlouva je uzavřena na deset let," uvedl Zdeněk Suchan.