k bodu č 8. (standardy), který byl stažen z jednání a 9. (systémy odbavení), který byl na včerejším jednání vlády schválen.
k bodu č 8. (standardy), který byl stažen z jednání a 9. (systémy odbavení), který byl na včerejším jednání vlády schválen.
21.10.2010 sdělilo Ministerstvo dopravy ČR:
Z včerejšího jednání vlády byl stažen bod číslo 8, jímž byl návrh nařízení vlády, kterým se stanoví minimální hodnoty a ukazatele standardů kvality a bezpečnosti a způsob jejich prokazování v souvislosti s poskytováním veřejných služeb v přepravě cestujících. Tento návrh bude s největší pravděpodobností v nejbližší době upraven a zařazen na některé z následujících jednání vlády. Podrobné informace o změnách v návrhu však zatím nemáme k dispozici, závisejí na jednání s dalšími subjekty.
Bod č. 9 - návrh nařízení vlády, kterým se stanoví požadavky a postupy pro zajištění propojitelnosti elektronických systémů plateb a odbavení cestujících - byl na včerejším jednání vlády schválen.

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících"

Starší informace - 20.10.2010:
Ministerstvo dopravy poskytlo BUSportálu tyto informace k dnešnímu (20.10.) jednání vlády, konkrétně k bodu č 8., jímž je návrh nařízení vlády, kterým se stanoví minimální hodnoty a ukazatele standardů kvality a bezpečnosti a způsob jejich prokazování v souvislosti s poskytováním veřejných služeb v přepravě cestujících.
"Obsahem nařízení vlády je v souladu se zákonným zmocněním vymezení vozidel, která musí umožňovat přepravu osob s omezenou schopností pohybu a orientace, vymezení maximálního průměrného stáří vozidel ve veřejné linkové dopravě a způsob, jakým dopravci poskytující veřejné služby v přepravě cestujících prokazují objednatelům těchto služeb splnění stanovených standardů. Doposud žádné minimální standardy týkající se počtu bezbariérových vozidel a stáří vozidel ve veřejné dopravě obecně závazným právním předpisem nejsou stanoveny.

Jednotlivé hodnoty standardů jsou stanoveny jako minimální - předpokládá se, že jednotliví objednatelé veřejných služeb budou v závislosti na regionálních podmínkách a svých finančních možnostech požadovat od dopravců splnění vyšších hodnot standardů. Jednotlivé hodnoty standardů byly projednávány se zástupci objednatelů a dopravců a jsou kompromisem mezi kvalitou přepravních služeb a ekonomickou únosností."

Návrh jednotlivých standardů:

Autobusy:

Při poskytování veřejných služeb v přepravě cestujících ve veřejné linkové dopravě na základě smlouvy uzavřené s krajem nebo s obcí (pokud v její smlouvě předpokládaný rozsah veřejných služeb v přepravě cestujících nepřekročí 70 000 km za rok) musí být minimálně 1 z každých 10 vozidel přístupné osobám s omezenou schopností pohybu a orientace.

Při poskytování veřejných služeb v přepravě cestujících ve veřejné linkové dopravě na základě smlouvy uzavřené s obcí (pokud v její smlouvě předpokládaný rozsah veřejných služeb v přepravě cestujících překročí 70 000 km za rok) musí být minimálně polovina z vozidel přístupná osobám s omezenou schopností pohybu a orientace.

Do celkového počtu se nezapočítávají vozidla, jejichž první registrace byla provedena před nabytím účinnosti tohoto nařízení.

Vlaky:

Při poskytování veřejných služeb v přepravě cestujících v železniční dopravě obsahují vlaky minimálně 1 drážní vozidlo přístupné osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, to se nevztahuje na vlaky, které obsahují minimálně polovinu drážních vozidel uvedených do provozu přede dnem nabytí účinnosti tohoto nařízení.

Drážní MHD:

Při poskytování veřejných služeb v přepravě cestujících na dráze tramvajové, trolejbusové a speciální musí být všechna všechna drážní vozidla přístupná osobám s omezenou schopností pohybu a orientace; to se nevztahuje na drážní vozidla uvedená do provozu přede dnem nabytí účinnosti tohoto nařízení."
Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících"