Foto Daimler
Nouzové brzdění v případě výskytu pevné překážky. Standardní vybavení ve spojení s adaptivním tempomatem. Ohlédnutí Mercedes-Benz Travego Safety Coach 2006, 2010, 2013 ...
Nouzové brzdění v případě výskytu pevné překážky. Standardní vybavení ve spojení s adaptivním tempomatem. Ohlédnutí Mercedes-Benz Travego Safety Coach 2006, 2010, 2013 ...
17. dubna 2014 - Snahou němekého výrobce je, aby každá generace vysokopodlažního zájezdového autobusu Mercedes-Benz Travego nastavila nové standardy v bezpečnostních technologiích. Jak uvádí výrobce, Travego je první autobus na světě, který bude vybaven ABA 3. Předchozí generace ABA 2 byla již schopna aktivovat brzdění, když vzniklo nebezpečí nárazu do zpomalujícího vpředu jedoucího vozidla nebo do stacionárních překážek. Nový systém ABA 3 je navíc schopen iniciovat automatické nouzové brzdění, když jsou zjištěny stacionární překážky, a úplně zastavit.
To může zmírnit možné následky vážných nehod, ale může jim také zabránit. Mercedes-Benz vybaví Aktivním brzdovým asistentem model Travego standardně, pokud si zákazník objedná adaptivní tempomat, který je je nezbytným předpokladem pro Aktivní brzdový asistent ABA 3.
Z TZ Daimler
Tempomat zjistí pomalejší vozidlo vpředu, automaticky zabrzdí autobus, dokud nedosáhne bezpečné rychlosti, závislé na vzdálenosti od tohoto vozidla, kterou nastavuje řidič. Systém pak trvale udržuje tuto vzdálenost. A zároveň radar trvale sleduje silnici před autobusem. Měří vzdálenost a relativní rychlost vozidel vpředu a také zaznamenává překážky.Právě u Travega byly uplatňovány bezpečnostní prvky v postupu času v první linii.
V roce 1999 to byl elektronický brzdový systém EBS, kotoučové brzdy na všech nápravách a výkonné xenonové světlomety.
V roce 2002 šlo o elektronický stabilizační program ESP, který se stal standardem v roce 2003.
V roce 2004 představil Mercedes-Benz v modelu Travego tři nové asistenční systémy: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdních pruzích a plynulý brzdný účinek retárdéru.
V roce 2008 pak následovala první generace systému ABA a patentovaný systém pasivní bezpečnosti Ochrana před čelní kolizí (FCG). V roce 2012 byl uveden na trh ABA 2 s rozšířenými funkcemi a systém sledování bdělosti řidiče Attention Assist (výstražný systém před únavou řidiče).S novým systémem ABA 3 představuje Travego model 2014 další novinku v autobusovém odvětví.
Z TZ Daimler
2006: Nejbezpečnější dálkový autobus na světě Mercedes-Benz Safety Coach
2010: Test: Nový Mercedes-Benz Travego Safety Coach v Praze
2013: Test: Nový Mercedes-Benz Travego Safety Coach v Praze
© BUSportál