Gigafaktory AKASOL v Darmstadtu. Foto AKASOL
Výrobce bateriových systémů podepsal rámcovou dohodu s významným výrobcem autobusů a užitkových vozidel z Belgie s celkovým objemem ve dvouciferných milionech Eur.
Výrobce bateriových systémů podepsal rámcovou dohodu s významným výrobcem autobusů a užitkových vozidel z Belgie s celkovým objemem ve dvouciferných milionech Eur.
Společnosti AKASOL se sídlem v německém Darmstadtu bude v příštích pěti letech dodávat druhou a třetí generaci svých baterií do elektrických městských autobusů nejmenovaného belgického výrobce.
AKASOL neuvádí konkrétního zákazníka, podle indicií se ale zřejmě jedná o společnost Van Hool se sídly v Koningshooiktu a Severní Makedonii. Ta zřejmě pracuje na novém elektrickém městském autobuse, do které bude AKASOL dodávat druhou generaci vysoce výkonných bateriových systémů AKASystem 15 OEM 50 PRC. Zahájení sériové výroby by mělo v závodě v jižním Hessensku v Langenu začít ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Nejpozději do roku 2022 plánuje belgický zákazník novými bateriemi s vysokou hustotou energie své autobusy vybavit.
Podle generálního ředitele AKASOL je rámcová dohoda úspěchem i v tom, že nový zákazník v budoucnu plánuje využívat baterie AKASOL také pro své autobusy na palivové články i další segmenty svého portfolia.
AKASOL AG byla založena v roce 2008 a je jedním z největších evropských dodavatelů trakčních baterií (například pro Mercedes eCtaro). Do nového sídla v Darmstadtu se přestěhovala v říjnu 2020. Po uvedení své „Gigafactory 1“ bude mít v letošním roce k dispozici kapacitu 2,5 GWh, kterou lze podle potřeby rozšířit až na 5 GWh. Na konci roku 2021 bude do provozu uvedena „Gigafactory 2“ v USA.
„Jsme hrdí na to, že jeden z největších evropských výrobců autobusů se nyní rozhodl pro AKASOL jako strategického partnera pro elektrifikaci svého portfolia,“ říká generální ředitel AKASOL Sven Schulz prostřednictvím tiskové zprávy. "Díky nové rámcové dohodě naše společnost nejen rozšiřuje svoji zákaznickou základnu o strategicky důležitého partnera a známého evropského výrobce užitkových vozidel, ale také svůj podíl na trhu elektrických autobusů a potvrzuje přední místo v technologickém pokroku na poli vysoce výkonných Li-ion bateriových systémů."
S přibližně 4 000 zaměstnanci a výrobními závody v Belgii a východní Evropě je nový zákazník AKASOL jedním z největších evropských výrobců užitkových vozidel, specializuje se především na autokary, městské autobusy a trolejbusy a vyrábí svá vozidla hlavně pro evropské a severoamerické trhy. Po úspěšném uvedení plně elektrického vozu ve Spojených státech hodlá belgická společnost s AKASOL na trhu s elektrickými autobusy stále posilovat.
AKASOL neuvádí konkrétního zákazníka, podle indicií se ale zřejmě jedná o společnost Van Hool se sídly v Koningshooiktu a Severní Makedonii. Ta zřejmě pracuje na novém elektrickém městském autobuse, do které bude AKASOL dodávat druhou generaci vysoce výkonných bateriových systémů AKASystem 15 OEM 50 PRC. Zahájení sériové výroby by mělo v závodě v jižním Hessensku v Langenu začít ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Nejpozději do roku 2022 plánuje belgický zákazník novými bateriemi s vysokou hustotou energie své autobusy vybavit.
Podle generálního ředitele AKASOL je rámcová dohoda úspěchem i v tom, že nový zákazník v budoucnu plánuje využívat baterie AKASOL také pro své autobusy na palivové články i další segmenty svého portfolia.
AKASOL AG byla založena v roce 2008 a je jedním z největších evropských dodavatelů trakčních baterií (například pro Mercedes eCtaro). Do nového sídla v Darmstadtu se přestěhovala v říjnu 2020. Po uvedení své „Gigafactory 1“ bude mít v letošním roce k dispozici kapacitu 2,5 GWh, kterou lze podle potřeby rozšířit až na 5 GWh. Na konci roku 2021 bude do provozu uvedena „Gigafactory 2“ v USA.