Z valné hromady ADSSS 22.3. v Praze.
obytných aglomerací, průmyslových, logistických a obchodních zón v blízkém i vzdálenějším okolí Prahy. To vytváří v tomto kraji specifické podmínky pro veřejnou dopravu také kvůli umístění dalšího kraje, hlavního města, uprostřed.
obytných aglomerací, průmyslových, logistických a obchodních zón v blízkém i vzdálenějším okolí Prahy. To vytváří v tomto kraji specifické podmínky pro veřejnou dopravu také kvůli umístění dalšího kraje, hlavního města, uprostřed.
Na valné hromadě ADSSS 22.3. v Praze se na tom shodli zástupci kraje, dopravců i ROPID. Dílčím příznivým faktorem pro rozvoj dopravy může být i finanční spoluúčast firem na dopravní obslužnosti (např. TPCA). Prostor pro rozvoj má nadále projekt SID (Středočeská integrovaná doprava) - v roce 2007 se očekává začlenění Vlašimska a oblasti mezi Prahou a Berounem. Dlouhodobým úkolem je postupné sbližování tarifu ROPID a SID. Vysoká kupní síla a nízká nezaměstnanost dojíždějících obyvatel oblastí Středočeského kraje v návaznosti na jejich zaměstnání zejména v Praze tu otevírá určitý prostor. V další perspektivě je cena jízdného ohrožena očekávaným zvýšením snížené sazby DPH i mýtným na silnicích nižších tříd. Průměrná cena dopravního výkonu se momentálně pohybuje okolo 30 Kč/km.
Středočeský kraj s dopravci, kterých jsou v tomto kraji desítky, těsně spolupracuje. Tím se minimalizují nesrovnalosti ve výkaznictví, které se v této oblasti kvůli podpoře veřejné dopravy ze státních prostředků musí kvalitně vést.
Jak zástupci kraje, tak i ROPID potvrzují požadavky obcí na navýšení dopravních výkonů. Zvyšují se i nároky na kvalitu dopravy - nízkopodlažnost, komfort a vysoká kapacita vozidel začíná být standardem.
Ve veřejné dopravě nejden jen o odvezení, ale i o moderní odbavení cestujících. Běžnými se stávají bezkontaktní čipové karty s dopravními aplikacemi, které si dopravci mezi sebou vzájemně uznávají a následně vypořádávají přes clearingové centrum. Menší dopravci jsou zde leckdy v předstihu před velkými. Této technologii se nevyhne ani Praha. Avizovaná Pražská karta bude muset být emitována pro 600000 uživatelů. Očekává se rozložení emise do období přesahujicího rok.
Na společné schůzce s dopravci nechybí nikdy ani zástupci Ministerstva dopravy. Tématem byl zejména "dotační" program na podporu nákupu autobusů, který letos ve stávající podobě a v nižším objemu prostředků než loni končí. Forma jeho náhrady není v současnosti jasná.
Středočeský kraj s dopravci, kterých jsou v tomto kraji desítky, těsně spolupracuje. Tím se minimalizují nesrovnalosti ve výkaznictví, které se v této oblasti kvůli podpoře veřejné dopravy ze státních prostředků musí kvalitně vést.
Jak zástupci kraje, tak i ROPID potvrzují požadavky obcí na navýšení dopravních výkonů. Zvyšují se i nároky na kvalitu dopravy - nízkopodlažnost, komfort a vysoká kapacita vozidel začíná být standardem.
Ve veřejné dopravě nejden jen o odvezení, ale i o moderní odbavení cestujících. Běžnými se stávají bezkontaktní čipové karty s dopravními aplikacemi, které si dopravci mezi sebou vzájemně uznávají a následně vypořádávají přes clearingové centrum. Menší dopravci jsou zde leckdy v předstihu před velkými. Této technologii se nevyhne ani Praha. Avizovaná Pražská karta bude muset být emitována pro 600000 uživatelů. Očekává se rozložení emise do období přesahujicího rok.
Na společné schůzce s dopravci nechybí nikdy ani zástupci Ministerstva dopravy. Tématem byl zejména "dotační" program na podporu nákupu autobusů, který letos ve stávající podobě a v nižším objemu prostředků než loni končí. Forma jeho náhrady není v současnosti jasná.
Z valné hromady ADSSS 22.3. v Praze.
Z valné hromady ADSSS 22.3. v Praze.