Solaris získal zakázku na dodání až 45 mega elektrických autobusů pro TEC v Lutychu. Prvních osmnáct autobusů Solaris Urbino 24 MetroStyle bude integrováno do dopravní sítě belgického města v roce 2026. Kromě délky budou výjimečné také svým provedením. Jde o dosud největší zakázku na tyto nejdelší vozy, které výrobce vyhrál. Jeho dvoukloubové elektrické autobusy jezdí v dánském Aalborgu a trolejbusy v Bratislavě a v Praze.
Solaris získal zakázku na dodání až 45 mega elektrických autobusů pro TEC v Lutychu. Prvních osmnáct autobusů Solaris Urbino 24 MetroStyle bude integrováno do dopravní sítě belgického města v roce 2026. Kromě délky budou výjimečné také svým provedením. Jde o dosud největší zakázku na tyto nejdelší vozy, které výrobce vyhrál. Jeho dvoukloubové elektrické autobusy jezdí v dánském Aalborgu a trolejbusy v Bratislavě a v Praze.
Valonská regionální dopravní společnost (Opérateur de transport de Wallonie – TEC) objednala zatím 18 autobusů, prvních 5 bude dodáno v roce 2025, zbývající dorazí do Lutychu v roce 2026.
Jedinečná 24metrová délka těchto dvoukloubových bezemisních autobusů se promítá do vysoké kapacity cestujících, díky tomu jsou vhodné pro vysokofrekvenční systémy Bus Rapid Transit (BRT).
Každý z 24metrových elektrobusů bude poháněn dvěma elektrickými nápravami. Energii budou dodávat baterie Solaris High Energy nové generace s celkovou kapacitou přibližně 800 kWh na vozidlo. Akumulátory se budou nabíjet prostřednictvím zásuvného připojení. Autobusy budou vybaveny několika asistenčními systémy pro řidiče, včetně 270° kamerového systému monitorujícího okolí autobusu a kamer místo zrcátek. Autobusy s délkou 24 metrů nabídnou 50 míst k sezení, cestující budou mít k dispozici USB nabíječky, ve vozidle bude instalována moderní LED technologie osvětlení. Pro lepší správu vozového parku budou vybaveny komplexním diagnostickým nástrojem eSConnect, který umožní zvýšení provozní efektivity a jednodušší údržbu.
24metrový autobus Solaris byl poprvé představen veřejnosti na Busworld Europe 2019 a byl vyvinut výhradně jako platforma pro vozidla s nulovými emisemi, autobusů a trolejbusů. Solaris již dodal 50 takových vozidel. Čtrnáct z nich jsou elektrické autobusy, které slouží dopravě v dánském Aalborgu, 36 dvoukloubových trolejbusů jezdí v Praze a Bratislavě.