80 elektrických autobusů Golden Dragon ve Švédsku
15metrový elektrický autobus Golden Dragon míří do severského regionu.

Čínský výrobce autobusů Golden Dragon prostřednictvím svého výhradního dovozce do Skandinávie společnosti Eurobus Nordic uvedl ve Švédsku do provozu desítky nových elektrických autobusů a posílil svou pozici v severní Evropě. 

Reklama

Čínský výrobce autobusů Golden Dragon prostřednictvím svého výhradního dovozce do Skandinávie společnosti Eurobus Nordic uvedl ve Švédsku do provozu desítky nových elektrických autobusů a posílil svou pozici v severní Evropě. 

O zakázkách informoval server chinabuses.org s tím, že před uvedením na trh si švédští zákazníci přijeli prohlédnout nový závod značky v Longhai za účelem inspekce a konečného převzetí vozidel. 

Vozidla byla přizpůsobena pro provoz v chladném podnebí a obsahují komponenty a systémy konfigurované pro severské podmínky. „Tento integrovaný systém – kombinující vysokokapacitní trakční baterie, inteligentní řízení teploty s topeními, technologii tepelných čerpadel a pomocné ohřívače pro naftové motory – zajišťuje stabilní dojezd i při teplotách pod -20 °C a zároveň zachovává pohodlí cestujících. Golden Dragon poskytuje školení pro řidiče a provozovatele a tím autobusy zůstanou "spolehlivé a odolné“ na zimních silnicích a postupně stanoví nový standard pro elektromobilitu v regionu,“ uvedl server.

Spolupráce mezi Golden Dragon Bus a Eurobus Nordic se má dále rozvíjet. Oba partneři plánují společný vývoj nové generace elektrických autobusů speciálně navržených pro severské podmínky a rozšířit svou spolupráci nejen na modely městských autobusů, ale i na segment meziměstské a turistické dopravy. 

Lasse Anderson, předseda představenstva Eurobus Nordic uvádí: „Eurobus Nordic a Golden Dragon spolupracují již mnoho let a neustále zdokonalují každý detail produktu, aby vyvinuli elektrický autobus dokonale přizpůsobený drsnému klimatu severského regionu.“ 

Eurobus Nordic se sídlem v Porsgrunnu má na trhu solidní postavení. Od dovozu prvních autobusů v roce 2019 jezdí po celé Skandinávii přes 300 autobusů Golden Dragon.

Na veletrhu Busworld Europe 2025 představil Golden Dragon svůj zbrusu nový vlajkový autokar GC15 a elektrický autobus PIVOT E15, se kterým slibuje ve větší míře proniknout na trh v Norsku. V současné době se zabývá také vývojem autonomních vozidel.

Pro Xiamen Golden Dragon Bus byl zámořský trh zpočátku jen doplňkem, nyní je klíčový. V současné době tvoří tržby z prodejů v zahraničí více než 60 % celkových tržeb společnosti Golden Dragon a tento podíl se v posledních třech letech postupně zvyšuje. V rámci zámořských trhů není evropský trh jen technologickou špičkou světového autobusového průmyslu, ale také prubířským kamenem pro testování komplexní síly značky. „Evropský trh má vysokou poptávku a přísné požadavky na bezpečnost vozidel, ochranu životního prostředí, pohodlí a inteligenci,“ řekl Lai Zhiyi, generální ředitel Golden Dragon Bus. „Ve strategii zámořských trhů společnosti Golden Dragon Bus je evropský trh nejvyšší prioritou. Máme schopnosti a sebevědomí to udělat dobře.“

Od ledna do září letošního roku činil kumulativní export téměř tisíc čistě elektrických autobusů do 28 zemí, přičemž objem prodeje se meziročně zvýšil o 13 % a tržby o 49 %; v současné době tvoří tržby z prodeje čistě elektrických produktů téměř 30 % celkových tržeb společnosti v zahraničí.

Izrael, velký trh s luxusními autobusy, letos zadal největší objednávku autobusů v historii, celkem přes 300 vozidel, včetně 270 čistě elektrických autobusů. V Norsku si Golden Dragon zajistil objednávku na 93 špičkových čistě elektrických autobusů, model s významným „technologickým obsahem“. V Etiopii dodal Golden Dragon 130 čistě elektrických autobusů, což je také největší objednávka nových energetických autobusů pro čínskou společnost v Africe.

V evropských zemích, jako je Norsko, Dánsko, Švédsko a Bulharsko, jezdí přes 450 čistě elektrických vozidel Golden Dragon. 

Technologie a kvalita elektrických autobusů Golden Dragon se neustále zlepšují, dojezd přesahuje 500 kilometrů u některých modelů až 700 kilometrů. Díky spolupráci a aktivnímu používání nových materiálů podle svých slov dosáhla společnost 30% snížení celkové spotřeby energie vozidel, a tím nejvyššího standardu v autobusovém průmyslu.

Podnik založený v roce 1992 se specializuje na vývoj, výrobu a prodej středně velkých luxusních autobusů a lehkých dodávek. Rozloha areálu Golden Dragon je až 960 000 m2 s konstrukční plochou 310 000 m2. Jakožto přední čínský národní exportní základna kompletních vozidel má tři výrobní závody a přibližně 4 000 zaměstnanců s roční výrobní kapacitou více než 40 000 autobusů. Kromě Číny se výrobce snaží spojit s partnery na Filipínách, v Thajsku a Etiopii, kde bude elektrické autobusy montovat. 


80 elektrických autobusů Golden Dragon ve Švédsku
Elektrický autobus Golden Dragon pro švédské dopravce.