39 kloubových a 27 dvanáctimetrových hybridních autobusů MAN Lion's City bude v letošním roce v provozu u Rhein-Sieg-Verkehrsgesellschaft ve městě Troisdorf v Německu.
39 kloubových a 27 dvanáctimetrových hybridních autobusů MAN Lion's City bude v letošním roce v provozu u Rhein-Sieg-Verkehrsgesellschaft ve městě Troisdorf v Německu.
Rhein-Sieg Verkehrs Gesellschaft (RSVG) v Troisdorfu v německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko mění svou flotilu z dieselových na ekologicky šetrné pohony. Letos získá 66 hybridních autobusů od MAN: 39 kloubových MAN Lion's City 18 Hybrid a 27 solo MAN Lion's City 12 Hybrid. Prvních 36 už dopravce převzal, zbývající dorazí v létě. Nové hybridní autobusy splňující emisní normu Euro 6d nahradí více než třetinu z flotily starších dieselových autobusů Euro 3, 4 a 5.
Solo vozidla jsou poháněna motory o výkonu 206 kW. Mají 26 sedadel a 71 míst na stání. Kloubové nabízejí 40 míst k sezení a 100 na stání. Motory mají výkon 243 kW. Díky inteligentnímu řízení energie spotřebují vozy méně fosilního paliva a produkují méně znečišťujících látek, zejména CO2. Jsou také výrazně tišší. Kromě rekuperace energie při brzdění je spotřeba nafty snížena také automatickým systémem start-stop. Pokud se autobus zastaví motor se vypne a automaticky se znovu spustí. Nové hybridní autobusy pro RSVG mají navíc lehčí karosérii díky lepeným částem. Čtyř i třídveřové autobusy jsou vybaveny klimatizací a USB porty.
RSVG uvažoval také o elektrobusech. Vzhledem k topografii a složitosti vybudování infrastruktury, ale i vysoké ceně, zvolil právě hybridní nízkoemisní autobusy.
RSVG
Solo vozidla jsou poháněna motory o výkonu 206 kW. Mají 26 sedadel a 71 míst na stání. Kloubové nabízejí 40 míst k sezení a 100 na stání. Motory mají výkon 243 kW. Díky inteligentnímu řízení energie spotřebují vozy méně fosilního paliva a produkují méně znečišťujících látek, zejména CO2. Jsou také výrazně tišší. Kromě rekuperace energie při brzdění je spotřeba nafty snížena také automatickým systémem start-stop. Pokud se autobus zastaví motor se vypne a automaticky se znovu spustí. Nové hybridní autobusy pro RSVG mají navíc lehčí karosérii díky lepeným částem. Čtyř i třídveřové autobusy jsou vybaveny klimatizací a USB porty.
RSVG uvažoval také o elektrobusech. Vzhledem k topografii a složitosti vybudování infrastruktury, ale i vysoké ceně, zvolil právě hybridní nízkoemisní autobusy.
RSVG
Autobusy jsou vyvedeny v nápadně navrženém designu, který zdůrazňje výhody hybridního autobusu. Foto RSVG

Tata Motors získala objednávku na 100 elektrických autokarů…
SOR vyrábí další elektrobusy pro Rumunsko
SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice


