57 hybridních Citaro pro Hesensko
44 hybridních meziměstských autobusů Citaro pro linky v okolí Weilburgu ve středním Německu. Foto Daimler Buses

Zástupci společnosti Medenbach Traffic převzali v továrně na autobusy Daimler Buses v Mannheimu prvních deset z 57 linkových autobusů Mercedes-Benz s hybridním pohonem. Celkovou objednávku tvoří 39 hybridních meziměstských autobusů Citaro, 13 hybridních kloubových autobusů Citaro a pět hybridních autobusů Citaro v krátké verzi. V polovině prosince vyjedou v Hesensku v Německu.

Zástupci společnosti Medenbach Traffic převzali v továrně na autobusy Daimler Buses v Mannheimu prvních deset z 57 linkových autobusů Mercedes-Benz s hybridním pohonem. Celkovou objednávku tvoří 39 hybridních meziměstských autobusů Citaro, 13 hybridních kloubových autobusů Citaro a pět hybridních autobusů Citaro v krátké verzi. V polovině prosince vyjedou v Hesensku v Německu.

Vozidla jezdí výrazně hospodárnější než jejich naftový zástupce. Pohon mild hybrid, s elektromotorem o výkonu 14 kW, snižuje spotřebu paliva až o 8,5 procenta díky podpoře spalovacího motoru při rozjezdu. Při dojezdu nebo brzdění si generuje potřebnou elektrickou energii. Elektromotor dokáže při rozjezdu poskytnout podporu silným točivým momentem 220 Nm. Hybridní systém vozidel zahrnuje také „inteligentní ekologické řízení“ – elektrohydraulický systém řízení ve standardní výbavě. Tento systém řízení funguje podle potřeby a je aktivován pouze při řízení. To navíc šetří palivo.

Všechny autobusy Mercedes-Benz mají bezpečnostní balíček v souladu se směrnicemi GSR, jako je couvací kamera a asistenční systémy, jako je ATAS (Attention Assist), Traffic Sign Assist a Sideguard Assist 2, který v aktuální verzi sleduje i stranu řidiče vozidla. Bezpečnostní systém završuje video monitorovací systém pro interiér včetně vstupních a dveřních prostor.

Cestující se mohou těšit na pohodlný interiér. Vnitřní informační displeje jsou vybaveny 18,5palcovými TFT monitory, pro vnější ukazatele směru pro lepší čitelnost zvolil Medenbach LED technologii. Všechny nové hybridní autobusy Citaro jsou navíc vybaveny pohodlnými meziměstskými sedadly Inter Star Eco (ISE). Tato varianta sedadla od Mercedes-Benz je speciálně navržena pro delší dobu jízdy a díky ergonomicky tvarovaným sedákům jsou velmi pohodlná.

Rodinný podnik Medenbach sídlí ve Weilburgu ve středním Hesensku a byl založen v roce 1935 jako společnost zabývající se čistě nákladní dopravou. Základy dnešní společnosti položilo zavedení první pravidelné autobusové linky z Weilburgu do Wetzlaru v roce 1951. V současné době provozuje autobusové linky ve čtvrtích Limburg-Weilburg a Lahn-Dill. Vozový park zahrnuje přibližně 110 vozidel, včetně 57 nových hybridů Citaro. Společnost svými vozidly ročně pokryje více než čtyři miliony kilometrů.


57 hybridních Citaro pro Hesensko
Hybridní Citara pro Medenbach jsou vybaveny 18,5palcovými TFT monitory pro informování cestujících o směru spoje a meziměstskými sedadly Inter Star Eco (ISE) od Mercedes-Benz. Dva samostatně ovladatelné klimatizační systémy zajišťují příjemné teploty v prostoru pro cestující a na pracovišti řidiče. Foto Daimler Buses