
Škoda 706 RTO KAR 050 a Škoda 706 RTO MTZ Klubu historických autobusů Bratislava.
Další z volných pokračování na téma "ertéóčko". Škoda 706 RTO KAR 050.
Další z volných pokračování na téma "ertéóčko". Škoda 706 RTO KAR 050.
I když v roce 1959 běžela výroba tehdy nových autobusů Škoda 706 RTO "na plné obrátky", stále trval nedostatek linkových autobusů Škoda 706 RTO CAR, protože jejich výrobce Liaz Rýnovice nestačil pokrývat požadavky tuzemského trhu. Proto podle požadavku ministerstva dopravy vznikl v Karose Vysoké Mýto ještě jeden typ linkového autobusu s označením Škoda 706 RTO KAR 050. Je to vlastně autobus Škoda 706 RTO LUX, který byl uspořádáním a druhem sedadel uzpůsoben pro linkový provoz a chybí u něj prosklené oblouky střechy. Autobus je opatřen závěsem pro přívěs o hmotnosti 5600 kg, maximální rychlost má 75 km/h. Obsaditelnost tohoto autobusu je např. 49 sedících a 12 stojících cestujících. Rozměrově je plně shodný s autobusem Š 706 RTO LUX, rozdíl je v hmotnostech.
Další materiály o RTO i o dalších užitkových historických vozidlech najdete v rubrice
"Je překvapující, kolik bylo zajímavých variant autobusu Škoda 706 RTO. Údaje o autobusu Š706 RTO KAR 050 pochází ze Světa motorů, z jednotlivých listů se nedá identifikovat číslo. Další typ "Erťáku", o kterém se snažím zjistit více, je městský autobus Škoda 706 RTO MTZ s automatickou převodovkou. "
Vlastimil Tělupil
Další materiály o RTO i o dalších užitkových historických vozidlech najdete v rubrice
Veteráni

Škoda 706 RTO KAR.

Škoda 706 RTO KAR 050 v provozu na výstřižku z časopisu.

Škoda 706 RTO KAR 050 a Škoda 706 RTO MTZ Klubu historických autobusů Bratislava.

Škoda 706 RTO KAR 050 Klubu historických autobusů Bratislava.