Dopravní infrastruktura EU a její financování.
Dopravní infrastruktura EU a její financování.
1. - 4.6. se koná v brněnském hotelu Holiday Inn v těsné blízkosti brněnského výstaviště 5. evropský dopravní kongres s hlavním tématem Dopravní infrastruktura EU a její financování.
Pořádá Společnost dopravy, člen Českého svazu vědeckotechnických spolešností (ČSVTS) ve spolupráci s českým výborem ELEC, Obchodní hospodářskou komorou Brno.
Proběhne diskuse o vývoji dopravní infrastruktury do roku 2020 včetně problematiky jejího financování ve smyslu jak společné dopravní politiky EU, tak dopravní politiky jednotlivých členských států a nově přistupujících zemí. Zvláštní pozornost by měla být věnována formám kooperace se strukturálními fondy EU (jde o prioritu finančního rámce EU na období 2007 až 2013), spolupráci veřejného a soukromého kapitálu na výstavbě této infrastruktury a v neposlední řadě i možnostem národních rozpočtů.Dalším významným úkolem kongresu je přispět k rychlejší realizaci dopravně politicky důležité úlohy EU, totiž ke zmenšení neúnosného zatížení silniční infrastruktury postupným převáděním dopravní zátěže ze silnice na železnici; toto především dalším rozvojem systému kombinované dopravy. Jde přitom o ekonomické, technické a technologické aspekty tohoto procesu.
Viz 5. Evropský dopravní kongres Brno 2006
Pořádá Společnost dopravy, člen Českého svazu vědeckotechnických spolešností (ČSVTS) ve spolupráci s českým výborem ELEC, Obchodní hospodářskou komorou Brno.
Proběhne diskuse o vývoji dopravní infrastruktury do roku 2020 včetně problematiky jejího financování ve smyslu jak společné dopravní politiky EU, tak dopravní politiky jednotlivých členských států a nově přistupujících zemí. Zvláštní pozornost by měla být věnována formám kooperace se strukturálními fondy EU (jde o prioritu finančního rámce EU na období 2007 až 2013), spolupráci veřejného a soukromého kapitálu na výstavbě této infrastruktury a v neposlední řadě i možnostem národních rozpočtů.Dalším významným úkolem kongresu je přispět k rychlejší realizaci dopravně politicky důležité úlohy EU, totiž ke zmenšení neúnosného zatížení silniční infrastruktury postupným převáděním dopravní zátěže ze silnice na železnici; toto především dalším rozvojem systému kombinované dopravy. Jde přitom o ekonomické, technické a technologické aspekty tohoto procesu.
Viz 5. Evropský dopravní kongres Brno 2006