42 hybridních autobusů Scania pro regionální dopravu v okolí Madridu
Hybridní autobusy Scania mohou jet v elektrickém režimu až 40 procent času. Foto Scania

Autobusy s karosériemi Castrosua a Irizar pro dopravní společnost Avanza Group jsou postaveny na podvozku K360H LI 4x2. Jedná se o nejvýkonnější hybrid na trhu s motorem o výkonu 360 HP a elektromotorem o výkonu 177 HP, který umožňuje jízdu v elektrickém režimu až 40 procent času a úsporu emisí kolem 35 procent. Jsou také vybaveny 33Kwh baterií, která rekuperuje energii při brzdění.

 

Autobusy s karosériemi Castrosua a Irizar pro dopravní společnost Avanza Group jsou postaveny na podvozku K360H LI 4x2. Jedná se o nejvýkonnější hybrid na trhu s motorem o výkonu 360 HP a elektromotorem o výkonu 177 HP, který umožňuje jízdu v elektrickém režimu až 40 procent času a úsporu emisí kolem 35 procent. Jsou také vybaveny 33Kwh baterií, která rekuperuje energii při brzdění.

 

Ve Španělsku je v provozu přibližně tisíc kusů tohoto modelu podvozku v hlavních metropolitních a regionálních oblastech. Se 42 vozidly Avanza zamezí 1 600 tunám CO2 v ovzduší ročně a také přispějí ke snížení hluku, pokud pojedou v elektrickém režimu. Počítá se s nimi na 22 linkách, které spojují hlavní město s Majadahondou, Las Rozas, Alcorcón, Boadilla del Monte a Villaviciosa de Odón. Značka Scania je ve Španělsku oblíbená. Jen v Madridu jezdí několik stovek autobusů Scania vyrobených ve spolupráci s karosářem Castrosua.

Avanza již má flotilu 275 ekologických vozidel, na konci roku dosáhne počtu 300. V červnu představila MAN Lion’s Intercity s hybridní technologií ve verzi 13 metrů. Autobus nabízí vznětový motor o výkonu 360 HP podpořený 12 kW elektromotorem, který pomáhá při startu a dodává energii při stání. Superkondenzátory UltraCap jsou umístěny na střeše.