37 patrových e-busů Optare pro Londýn
Optare Metrodecker EV s portálovou nápravou ZF AxTrax AVE. Foto ZF

Tower Transit objednal třicet sedm elektrických autobusů Optare Metrodecker EV s portálovou nápravou ZF AxTrax AVE. ZF oznámil sériovou výrobu elektrického motoru CeTrax.
Tower Transit objednal třicet sedm elektrických autobusů Optare Metrodecker EV s portálovou nápravou ZF AxTrax AVE. ZF oznámil sériovou výrobu elektrického motoru CeTrax.
Londýn získá s Tower Transit  dalších 37 patrových autobusů Optare Metrodecker EV od britského výrobce Optare. Bateriová verze typického červeného autobusu bude poháněna portálovou elektrickou  nápravou ZF AxTrax AVE. Double-deckery budou na lince 23  projíždět kolem Hyde Parku a Buckinghamského paláce, a na trase C3 v jihovýchodním Londýně. Tower Transit je druhým dopravcem s tímto modelem. Od loňského léta provozuje Metroline třicet jedna autobusů Metrodecker EV. „Centrální Londýn má jeden z nejpřísnějších režimů na světě pro regulaci emisí. Řada zakázek pro město ukazuje, že AxTrax AVE je technologie, která  Optare umožní splnit nejnáročnější standardy pro místní hromadnou dopravu,“ říká Andreas Moser, ředitel divize pro technologie užitkových vozidel ZF.

Německý výrobce před několika dny oznámil sériovou výrobu nového elektrického pohonu CeTrax.  Bude vyráběn ve Friedrichshafenu od třetího čtvrtletí 2020. Využití nového pohonu oznámil Solaris pro Urbino 15 LE electric a běloruský MAZ v modelu 303E10.  ZF poprvé představila CeTrax pro autobusy v testovacím vozidle v roce 2017. Je založen na systému plug-and-drive a lze ho  instalovat do vozidel s konvenčním uspořádáním hnací soustavy a pro provoz na baterie, trolejbusový systém, superkapacitory a palivové články. .

Celosvětově jezdí více než 2 200 elektrických autobusů vybavených AxTrax AVE, které ujely 150 milionů kilometrů bez emisí.



 37 patrových e-busů Optare pro Londýn
CeTrax bude vyráběn ve Friedrichshafenu od třetího čtvrtletí 2020. Foto ZF