ve Středočeském kraji je nedostatek prostředků na podporu autobusové dopravy.
ve Středočeském kraji je nedostatek prostředků na podporu autobusové dopravy.
Vzhledem k tomu, že se neočekává ze strany Středočeského (Stč) kraje adekvátní zvýšení finančních prostředků na pokrytí zvýšených nákladů na zajišťování dopravní obslužnosti v r. 2011, bude nutné redukovat spoje a zvýšit jízdné. Stč kraj rozeslal dopravcům výzvu k předložení jízdních řádů na rok 2011 ke schválení do 31. 10. 2010 (elektronicky do 12. 11. 2010), aniž by byly známy finanční prostředky, proto je zpracování ohroženo. Druhá část jednání valné hromady pokračovala za účasti zástupců Středočeského kraje, Ministerstva dopravy (MD) a ROPID.

Podle informací MD Podpora obnovy vozového parku v roce 2010 klesla nakonec na 156 mil. Kč Státní rozpočet na rok 2011 již nepočítá s žádnými finančními prostředky pro tento program. K 1.7.2010 nabyl účinnosti zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících. Související dvě nařízení měla být předložena k projednání vládě 20. 10. 2010. Ministr dopravy nařízení týkající se standardů kvality stáhl z jednání. Nařízení o propojitelnosti systémů plateb bylo schváleno. MD zváží, zda schválené nařízení spolu s prováděcími vyhláškami budou v nejbližší době předložena k vydání do Sbírky zákonů, nebo až po schválení nařízení o standardech kvality. Předložení návrhů vládě vázlo na rozporu s MPSV ohledně standardů nízkopodlažnosti autobusů v regionální dopravě. Rozpory zůstávají jak v oblasti autobusové dopravy (jaký standard u zcela malých zakázek), tak i oblasti železniční dopravy (budoucí progrese standardu) a budou řešeny na úrovni vlády. Po dlouhých jednáních mezi MD a MF bylo 7.6.2010 usnesením vlády č. 452 rozhodnuto, že kompenzaci slev bude prováděna MD. Budou kompenzovány všechny slevy dle Cenového výměru. Systém CIS JŘ je na to již připraven.· Pro rok 2011 je situace nejistá, v rozpočtu MD na tento účel peníze nejsou. Pokud MF finanční prostředky nenajde, požádá MD o omezení (zrušení) slev nařízených Cenovým výměrem. Na financování čekání mezi spoji bylo v roce 2009 vyčleněno 200 mil. Kč, dotace byly poskytnuty v plné výši dle požadavků krajů (vyčerpáno 166 mil. Kč). Pro rok 2011 byl tento dotační titul zrušen.

K zabezpečení dopravní obslužnosti v roce 2010 uvedl Robin Povšík ze Stč kraje, že v návrhu rozpočtu pro dopravu na r. 2011 je celková částka je oproti roku 2010 snížena a dále z částky přidělené na dopravní obslužnost je 15 mil. Kč určeno na drážní dopravu. Odbor dopravy zvažuje úpravu tarifů (vzhledem k ceně nafty). Proběhne případná redukce spojů.

Oddělení veřejné dopravy v nejbližší době chce zavést integraci celého kraje včetně ČD (předpoklad 2011), prověřit optimalizaci již zaintegrovaných území a uzavřít dohodu s ROPID na jednotném tarifu . Bude zpracován a následně spuštěn pilotní projekt, předpokládá se využití čipových karet a clearing.

Odboru dopravy bylo nabídnuto od ROPID využít systém sledování vozidel v reálném čase – CEDIS. Tato internetová aplikace slouží ke kontrole smluvních výkonů, vyhodnocování pravidelnosti provozu, standardů kvality, poskytuje podklady pro plánování provozu a další funkce.

ROPID informoval, že ·rozpočet na r. 2011 je zpracován a finanční prostředky na PID jsou zajištěny.
BUSmonitor: Rath přiznal, že nemá peníze na dotaci autobusové dopravy

20. října 2010  zasedala valná hromada ADSSS: Největším problémem