20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
Z VH: Výkonný ředitel SD Petr Kašík, prezident SD Jaroslav Hanák a ministr dopravy Aleš Řebíček.

BUsportál připravil vybrané informace z jednání valné hromady včetně fotoreportáže.
BUsportál připravil vybrané informace z jednání valné hromady včetně fotoreportáže.
Jednání valné hromady se zaměřilo zejména na plnění schválené Dopravní politiky, zhodnocení stavu dopravní infrastruktury, přípravu Zákona o veřejné dopravě, podporu budování Veřejných logistických center a na podporu PPP projektů pro dopravní infrastrukturu či jiné veřejně prospěšné dopravní stavby.

Prezident SD Jaroslav Hanák připomněl podporu veřejné dopravy při blízkém projednávání zákona 1191 v Bruselu. Podpořil potřebu rozumné, jasné a rovné licenční politiky v dopravě včetně nastavení standardů. Zdůraznil potřebu vzniku projektů a čerpání prostředků z fondů EU do mezního roku 2014. V rámci tripartity stanovil jako hlavní trh práce, zaměstnanost a vzdělanost spolu s otevřením ekonomiky pracovní síle z ciziny. Mýtné brány, vzniklé v souvislostí s neatraktivní mikrovlnnou technologií, by se měly využít pro sledování toku vozidel a zvýšení bezpečnosti. V dalším rozvoji je příklon k satelitní technologii - zejména na silnicích nižších tříd je vznik mýtných bran nepraktický a nežádoucí. "Víkendový" režim kamiónů by se měl vrátit do původní polohy s tím, že by se mohl umožnit národním dopravcům dojezd do domácího cíle - samozřejmě s vyšší potřebou kontroly. Jaroslav Hanák otevřel také otázku momentálního uzavření jednání podvýboru parlamentu pro dopravu pro odborníky zvenčí - v následném příspěvku poslance Miloše Melčáka byla přislíbena náprava. Prezident SD shrnul hlavní témata:
  • Infrastruktura, investice do nové a údržba stávající
  • Veřejná doprava spolu s obnovou vozového parku a Zákon o veřejné dopravě.
  • Podpora vzniku 5- 6 logistických center podle zahrančních vzorů
  • Inteligentní mýtné s minimálním počtem palubních jednotek pro Evropu.
  • Ekologická reforma zohledňující a podporující veřejnou dopravu.
  • Silniční zákon upravený do akceptovatelné podoby.
  • Novelizovaný zákoník práce.

Emanuel Šíp, náměstek ministra dopravy Aleše Řebíčka (ten se po části VH omluvil pro nemoc) deklaroval vůli MD k účasti podnikatelů a manažerů v práci MD. Dopravní trh by měl být pod vlivem minimální regulace tak, aby byly zajištěny rovné podmínky. MD podporuje kombinovanou dopravu i logistická centra, razantní zkvalitnění i rozšíření železniční i silniční infrastruktury (s důrazem na komunikace D47, R35 a pražský rychlostní okruh). Nasazení inteligentních transportních systémů by mělo ulehčit přetíženým úsekům. Financování infrastruktury by mělo být pomocí dluhopisů, úvěrů a veřejně - soukromých partnerství (PPP projekty). Zákon o veřejné dopravě obsahující mj. nediskriminační přístup do infrastruktury a stanovení smlouvy o veřejné službě včetně nabídkových řízení s rozumnou podporou dopravce před destruktivní konkurencí půjde do vlády patrně koncem roku 2007 a očekávaná platnost je od 1.1.2009.
Z dalších hostů vystoupil např. místopředseda dopravní komise Asociace krajů Karel Vyšehradský k Zákonu o veřejné dopravě. Odpovědností kraje by mělo být nenadřazovat žádný způsob dopravy jinému, standardy ponechat kraji a obci. Zákonná pravidla jsou potřeba pro mezikrajovou dopravu. Karel Vyšehradský také připomněl neutěšený stav silnic nižších tříd včetně mostů.
Náměstkyně ministra životního prostředí Rút Bízková zdůraznila význam zkvalitnění dopravní infrastruktury na snížení zátěže dopravy pro životní prostředí. Ministerstvo věnuje pozornost energetické politice EU spolu se zvyšováním podílu biopaliv, snižování emisí CO2 a ekologické daňové reformě. Ministerstvo chce podporovat všechna dobrá opatření v dopravě.
Projekty PPP představil finanční expert Jiří G.Šmíd z Northcroft & isa UK Ltd. PPP je privátní finanční iniciativa spojená s veřejným zájmem. Nastupuje, pokud nelze použít výnosy z daní ani půjčky. Vzhledem k douhodobému záběru projektů (až 30 let) jsou vysoké počáteční náklady, celkové pak musí být nízké, jinak nelze metodu použít. Příkladem PPP projektu je například výstavba D3.
Výkonný ředitel Svazu dopravy Petr Kašík se mj. zmínil průběhu loňského Dne dopravy. Úspěšné zajištění, bohatá a reprezentativní účast spolu se spokojeností účastníků dává základ k pokračování. Akce by se měla opakovat po dvou letech, tj. další v roce 2008. Svaz dopravy je otevřen návrhům o připojení Dne dopravy k vhodné výstavní či veletržní akci s dopravní tématikou v Praze.
Prostor pro prezentaci dostal i Jihočeský kraj, Plynárenská unie, Ministerstvo pro místní rozvoj, ACRI a Czechinvest. Na závěr SD uspořádal tiskovou konferenci.
Svaz dopravy České republiky České republiky celkově sdružuje 132 podnikatelských subjektů dopravního zaměření, které poskytují zaměstnání více než 130 tisícům zaměstnanců a je největším členem Svazu průmyslu a dopravy ČR jenž je nejsilnějším podnikatelským svazem v České republice.

20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.
20.2.2007 se sešla v pražském hotelu Olympik  valná hromada Svazu dopravy.