Foto VDL
105 hybridů Citea pro belgického dopravce De Lijn.
105 hybridů Citea pro belgického dopravce De Lijn.
VDL, BOM (Agentura pro vývoj Brabantska), ZEB (nadace Zero Emission Bus Transport) a holandská provincie Severní Brabantsko startuje pilotní projekt s15 elektrobusy. První elektrobus bude otestován v Helmondu začátkem roku 2015 jako součást projektu VIBe-Bus (Vehicle for Innovation Bus). Cílem je získat zkušenosti s využitím bezemisní dopravy. Další elektrobusy budou nasazeny do oblastí metropolí. Jde i o příležitost pro nizozemský automobilový sektor. Severní Brabantsko má ambici provozovat veřejnou dopravu s bezemisními busy do roku 2025,
VDL Citea Electric je dvanáctimetrový elektrobus je na bázi Citea SLF (Low Floor) osazený komnbinací elektrovýzbroje a baterií.
Nízkopodlažní VDL Citea SLF-120 Hybrid je další generací sériového hybridu s technologií Siemens (ELFA) a 4,5 l dieselovým motorem Cummins. Zadní náprava je poháněná elektromotorem, elektřina je čerpána z baterií, které jsou nabíjeny dieselem. Do baterií je také rekuperována energie z brzdění. Sada baterií dodává 17 kWh. Lze tedy ujet delší vzdálenost v čistě elektrickém režimu. Také je umožněno pohánět další agregáty a dveře elektricky. Ve start-stop systému je autobus provozován jako elektrobus v oblasti zastávek. Úspora paliva se uvádí až 35 %. Vozidlo má 25 sedadel a 5 sklopných, celková obsaditelnost je 95 cestujících.
Z TZ VDL Bus & Coach
VDL Citea Electric je dvanáctimetrový elektrobus je na bázi Citea SLF (Low Floor) osazený komnbinací elektrovýzbroje a baterií.
Belgický dopravce De Lijn objednává 105 hybridů Citea
Dodávka je plánovaná na podzim 2014. Vozidla budou provozovaná v různých městech ve Flandrech. TheNízkopodlažní VDL Citea SLF-120 Hybrid je další generací sériového hybridu s technologií Siemens (ELFA) a 4,5 l dieselovým motorem Cummins. Zadní náprava je poháněná elektromotorem, elektřina je čerpána z baterií, které jsou nabíjeny dieselem. Do baterií je také rekuperována energie z brzdění. Sada baterií dodává 17 kWh. Lze tedy ujet delší vzdálenost v čistě elektrickém režimu. Také je umožněno pohánět další agregáty a dveře elektricky. Ve start-stop systému je autobus provozován jako elektrobus v oblasti zastávek. Úspora paliva se uvádí až 35 %. Vozidlo má 25 sedadel a 5 sklopných, celková obsaditelnost je 95 cestujících.
Z TZ VDL Bus & Coach
Dopravu v Belgii mimo Brusel zajišťují společnosti (státní podniky) DeLijn (Flandry) a TEC (Valonsko), kteří působí jako dopravní koordinátoři a zároveň zadávají výkony soukromým dopravcům, kterých je asi třetina.
Foto VDL