2 x Hybridy Volvo: Tři hybridy s externím dobíjením pro Hamburger Hochbahn,
Shora: Elektrohybrid v Göteborgu (foto Volvo), standardní hybrid pro Nobinu (foto Volvo), kloubový hybrid (foto BUSportál)

a objednávka 47 klasických hybridů a 11 dieselů LE dopravce Nobina pro švédská města Sundsvall a Örnsköldsvik.
a objednávka 47 klasických hybridů a 11 dieselů LE dopravce Nobina pro švédská města Sundsvall a Örnsköldsvik.
Tři hybridy s externím dobíjením pro Hamburger Hochbahn
Smlouva na dodávku tří hybridů s externím dobíjením (elektrohybridů) byla podepsána mezi výrobcem a Hamburger Hochbahn AG. Technologie s externím dobíjením (plug-in) umožňuje redukovat spotřebu paliva a emise CO2 o 75%, celkovou spotřebu energie o 60%. Tři elektrohybridy budou nasazeny do provozu v Hamburgu na konci roku 2014.
Hamburger Hochbahn AG je dlouhodobě důležitým partnerem jak pro vědu, tak pro výrobu na poli inovativních pohonů. Na BUSportálu jsme se zmiňovali např. o flotile hamburských vodíkových autobusů.
Hamburg hodlá od roku 2020 pořizovat pouze vozidla s bezemisními pohony, to znamená také bateriové elektrobusy. Elektromobilitu jako budoucnost pro místní veřejnou dopravu vidí i Volvo Bus Corporation.

Nové elektrohybridy jsou schopné ujet na čistě elektrický pohon až 10 km. Nabíjecí stanice (střešní) na konečných poskytnou nutné dobití. Infrastruktura konečných stanic je zajišťována partnerem Volvo, Siemensem.

Tři nové elektrohybridy budou využity na nové inovativní lince HOCHBAHN.

Smlouvy na implementaci elektrohybridů nebo elektrobusů Volvo Buses podepsalo s městy Göteborg, Luxembourg, Montreal a Stockholm.
Elektrohybrid (hybrid s externím dobíjením) je osazen elektromotorem poháněným elektřinou z baterií lithium-ion, má také malý pětilitrovýdiesel EURO 6. Nabíjení střešním kolektorem na konečné trvá 6-10 minut.

Objednávka 47 klasických hybridů dopravce Nobina pro švédská města Sundsvall a Örnsköldsvik
Jedná se o dosud největší zakázku na hybridní autobusy Volvo ve Švédsku. Dopravce Nobina (součást Nobina Group s 280 miliony přepravenými cestujícími ročně) objednal 47 hybridů, z toho 11 kloubových pro provoz ve městech Sundsvall a Örnsköldsvik. Provoz bude zahájen v září. Dodáno bude 36 standardních hybridů Volvo 7900, 11 kloubových hybridů Volvo 7900 a také 11 standaraních dieselových Volvo 8900 LE. Vše v emisní normě EURO 6. Kloubový hybrid je nejnovějším modelem v nabídce výrobce a je určen až pro 154 cestujících.
Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
Prvních 30 hybridů bude uvedeno do provozu v Sundsvallu a Örnsköldsviku v polovině června, zbytek během podzimu 2014.

Celkem bylo dosud prodáno přes 1350 hybridů Volvo po celém světě, přes 120 doma ve Švédsku.
Hybridy Volvo deklarují u standardního až o 39% nižší spotřebu paliva, u kloubového o 30%. U emisí dochází k poklesu až o 40-50 %, pokles emisí se týká i CO2. Na zastávkách je bezemisní a tichý provoz. Lze využít kombinaci s dieselem i biodieselem. Vozidla tedy mají elektromotor, baterie a malý diesel Volvo D5 EURO 6. Pohon je zajištěn paralelně, tedy lze využít diesel i elektromotor odděleně i spolu. Baterie jsou dobíjeny rekuperací při brzdění. Elektromotor je primárně využíván do rychlosti 15-20 km/h.

Z TZ Volvo Buses