
Členové ADSSS (Radislav Rožánek, Jan Kotík, Vladimír Hráský a František Neterda) s Jaroslavem Rybou.
a novou reprezentací Středočeského kraje v Praze. Ke specialitě tohoto regionu patří i splnění předvolebního slibu - nulové jízdné pro cesty do školy.
a novou reprezentací Středočeského kraje v Praze. Ke specialitě tohoto regionu patří i splnění předvolebního slibu - nulové jízdné pro cesty do školy.
Tématy setkání byla podpora veřejné dopravy v roce 2009, dopravní obslužnost a její zabezpečení na území Středočeského kraje, PID v roce 2009 a stav Zákona o službách ve veřejné dopravě po připomínkovém řízení.
Jednání ADSSS se účastnil i milý host Jaroslav Ryba. Dlouholetý odborník na silniční dopravu a autor publikací s dopravní tématikou představil nový projekt - publikaci Zájmová sdružení v silniční dopravě v letech 1990 - 2000 na území České republiky. K tomuto tématu se vrátíme samostatně.
Komplikovaná ekonomická situace se dotýká i veřejné dopravy. Program na podporu obnovy vozového parku autobusů přišel o 70 milionů - v linkové o 40 a městské o 35 (zůstává 300 milionů). Vzhledem k neustálému rozšiřování zástavby ve Středočeském kraji lze očekávat zvýšení poptávky po dopravní obslužnosti se souvisejícími nároky na rozpočet kraje. ROPID se přiklání k většímu nasazení vysokokapacitních autobusů (kloubových) tam, kde přepravní kapacita nestačí, jako k hospodárnějšímu řešení než k nasazování více běžných vozidel. Pro linky PID se pak chystá umožnění využití přednosti při průjezdu křižovatkami - vozy by měly být vybaveny systémem jako vozy DP.
Nová reprezentace KÚ upozornila, že i když nechce rozbíjet fungující systém dopravy ve Středočeském kraji, chystá nové soutěže. Projevila i úmysl stanovit maximální hranici pro stáří autobusů. Největší rozpaky a očekávání komplikací vzbuzuje splnění volebního slibu (ČSSD); ten se netýká žádného jiného kraje - jízdného do škol zdarma. Realizace záměru, která má mnoho úskalí i proto, že se týká pouze jednoho kraje, počítá se spuštěním 1.9.2009. .
Jednání ADSSS se účastnil i milý host Jaroslav Ryba. Dlouholetý odborník na silniční dopravu a autor publikací s dopravní tématikou představil nový projekt - publikaci Zájmová sdružení v silniční dopravě v letech 1990 - 2000 na území České republiky. K tomuto tématu se vrátíme samostatně.
Komplikovaná ekonomická situace se dotýká i veřejné dopravy. Program na podporu obnovy vozového parku autobusů přišel o 70 milionů - v linkové o 40 a městské o 35 (zůstává 300 milionů). Vzhledem k neustálému rozšiřování zástavby ve Středočeském kraji lze očekávat zvýšení poptávky po dopravní obslužnosti se souvisejícími nároky na rozpočet kraje. ROPID se přiklání k většímu nasazení vysokokapacitních autobusů (kloubových) tam, kde přepravní kapacita nestačí, jako k hospodárnějšímu řešení než k nasazování více běžných vozidel. Pro linky PID se pak chystá umožnění využití přednosti při průjezdu křižovatkami - vozy by měly být vybaveny systémem jako vozy DP.
Nová reprezentace KÚ upozornila, že i když nechce rozbíjet fungující systém dopravy ve Středočeském kraji, chystá nové soutěže. Projevila i úmysl stanovit maximální hranici pro stáří autobusů. Největší rozpaky a očekávání komplikací vzbuzuje splnění volebního slibu (ČSSD); ten se netýká žádného jiného kraje - jízdného do škol zdarma. Realizace záměru, která má mnoho úskalí i proto, že se týká pouze jednoho kraje, počítá se spuštěním 1.9.2009. .


Veřejná část se zástupci MD, ROPID a KÚ.
