představuje Škoda v Berlíně na veletrhu InnoTrans.
představuje Škoda v Berlíně na veletrhu InnoTrans.
Berlin, 25. září 2008 - S dvěma novými produkty – třísystémovou lokomotivou ŠKODA 109E a stoprocentně nízkopodlažní tramvají ŠKODA ForCity - se představuje na největším světovém veletrhu kolejové techniky InnoTrans 2008 skupina Transportation společnosti ŠKODA HOLDING a.s.
Letošní expozici skupiny ŠKODA doplňuje nádraží se s modely současných produktů zmenšených v poměru 1: 24. Vedle modelu zmíněné lokomotivy ŠKODA 109E a tramvaje ŠKODA ForCity, návštěvníci si můžou ještě prohlédnout model příměstské vlakové jednotky 471 ze ŠKODA VAGONKA, trolejbus ŠKODA 24 Tr ze ŠKODA ELECTRIC pro Rigu a metro Petrohrad, který Škodovka připravuje společně s ruskou firmou ZAO VAGONMAŠ.
Nízkopodlažní tramvaj ŠKODA ForCity je dalším typem vozidla z plzeňské firmy ŠKODA. Představuje vůz nové generace, jehož koncepce, design a technické parametry reflektují na požadavky a přepravy cestujících moderního velkoměsta na počátku 21. století. Pro Dopravní podnik hlavního města Prahy vznikl moderní vůz s řadou nekonvenčních technických řešení. Od předchozích typů vozidel plzeňského výrobce i od všech v současné době v Česku provozovaných vozidel jej odlišuje to, že je plně nízkopodlažní. Dopravní podnik hlavního města Prahy si objednal 250 tramvají ŠKODA ForCity, dalším zákazníkem je dopravní podnik města Rigy – Rigas Satiksme, se kterým uzavřela Škoda Transportation na jaře letošního roku kontrakt na 20 tramvají typ ForCity s opcí na dalších 32 vozů. Tramvaj Škoda ForCity získala také dvě výroční ceny Asociace českého železničního průmyslu (ACRI) udělované právě dnes na veletrhu v Berlíně, a to za koncepci nové stoprocentně nízkopodlažní tramvaje a za řešení hnacího podvozku tramvaje s přímým pohonem kol.
Nová třísystémová lokomotiva Š 109E je určená především pro provoz v šesti středoevropských zemích. Ve vývoji a výrobě nové lokomotivy Škodovka navazuje moderním tvůrčím způsobem na dlouholetou škodováckou tradici. Lokomotiva splňuje přitom všechny současné požadavky trhu a také nové přísné evropské předpisy, které se v uplynulých několika letech velmi dynamicky vyvíjely a měnily. Nová lokomotiva bude vést vlaky pro přepravu osob na tratích koridorů v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. V těchto zemích umožní plynule přejíždět území s rozdílnými napájecími systémy, a to se střídavým napětím 25 kV/50 Hz, nebo 15 kV/16,7 Hz, případně se stejnosměrným napětím 3 kV. Maximální výkon lokomotivy je 7,2 MW. Prvním zákazníkem jsou České dráhy, které objednaly 20 těchto třísystémových lokomotiv. Jde o první lokomotivu ČD pro komerční provoz s rychlostí 200 kilometrů v hodině.
TZ ŠkodaZ představení tramvaje ForCity.
Letošní expozici skupiny ŠKODA doplňuje nádraží se s modely současných produktů zmenšených v poměru 1: 24. Vedle modelu zmíněné lokomotivy ŠKODA 109E a tramvaje ŠKODA ForCity, návštěvníci si můžou ještě prohlédnout model příměstské vlakové jednotky 471 ze ŠKODA VAGONKA, trolejbus ŠKODA 24 Tr ze ŠKODA ELECTRIC pro Rigu a metro Petrohrad, který Škodovka připravuje společně s ruskou firmou ZAO VAGONMAŠ.
Nízkopodlažní tramvaj ŠKODA ForCity je dalším typem vozidla z plzeňské firmy ŠKODA. Představuje vůz nové generace, jehož koncepce, design a technické parametry reflektují na požadavky a přepravy cestujících moderního velkoměsta na počátku 21. století. Pro Dopravní podnik hlavního města Prahy vznikl moderní vůz s řadou nekonvenčních technických řešení. Od předchozích typů vozidel plzeňského výrobce i od všech v současné době v Česku provozovaných vozidel jej odlišuje to, že je plně nízkopodlažní. Dopravní podnik hlavního města Prahy si objednal 250 tramvají ŠKODA ForCity, dalším zákazníkem je dopravní podnik města Rigy – Rigas Satiksme, se kterým uzavřela Škoda Transportation na jaře letošního roku kontrakt na 20 tramvají typ ForCity s opcí na dalších 32 vozů. Tramvaj Škoda ForCity získala také dvě výroční ceny Asociace českého železničního průmyslu (ACRI) udělované právě dnes na veletrhu v Berlíně, a to za koncepci nové stoprocentně nízkopodlažní tramvaje a za řešení hnacího podvozku tramvaje s přímým pohonem kol.
Nová třísystémová lokomotiva Š 109E je určená především pro provoz v šesti středoevropských zemích. Ve vývoji a výrobě nové lokomotivy Škodovka navazuje moderním tvůrčím způsobem na dlouholetou škodováckou tradici. Lokomotiva splňuje přitom všechny současné požadavky trhu a také nové přísné evropské předpisy, které se v uplynulých několika letech velmi dynamicky vyvíjely a měnily. Nová lokomotiva bude vést vlaky pro přepravu osob na tratích koridorů v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. V těchto zemích umožní plynule přejíždět území s rozdílnými napájecími systémy, a to se střídavým napětím 25 kV/50 Hz, nebo 15 kV/16,7 Hz, případně se stejnosměrným napětím 3 kV. Maximální výkon lokomotivy je 7,2 MW. Prvním zákazníkem jsou České dráhy, které objednaly 20 těchto třísystémových lokomotiv. Jde o první lokomotivu ČD pro komerční provoz s rychlostí 200 kilometrů v hodině.
TZ Škoda