Dopravce Unser Roter Bus GmbH se sídlem ve spolkové zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko, která leží na severovýchodě Německa při pobřeží Baltského moře, získal velmi speciální Setru S 516 HD. Jde o jubilejní 10 000. zájezdový autokar ComfortClass/TopClass řady 500 vyrobený v závodě Daimler Buses v Neu-Ulmu a částečně v Holýšově v Plzeňském kraji. V Holýšově se navíc nově vyrábí i skelety městských autobusů Citaro.
Dopravce Unser Roter Bus GmbH se sídlem ve spolkové zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko, která leží na severovýchodě Německa při pobřeží Baltského moře, získal velmi speciální Setru S 516 HD. Jde o jubilejní 10 000. zájezdový autokar ComfortClass/TopClass řady 500 vyrobený v závodě Daimler Buses v Neu-Ulmu a částečně v Holýšově v Plzeňském kraji. V Holýšově se navíc nově vyrábí i skelety městských autobusů Citaro.
13,1 m dlouhé třínápravové vozidlo faceliftované modelové řady vybavené 48 sedadly má na palubě všechny nejnovější asistenční systémy pro řidiče a bezpečnost, které Daimler Buses aktuálně nabízí. Jeho nový majitel René Riechert je nadšen. „Zdánlivě drobnými úpravami mnoha detailů se vývojářům podařilo udělat zcela novou přední část řady zájezdových autokarů ComfortClass,“ říká podnikatel, který kromě jubilejního autokaru uvedl do provozu další vozy S 516 HD a jeden S 511 HD.
Areál v Neu-Ulmu je kompetenčním centrem pro zájezdové autobusy všech typů pohonů Daimler Buses. Závod vyrábí zájezdové autokary a meziměstské autobusy značek Mercedes-Benz a Setra. První modely Setra ComfortClass a TopClass modelové řady 300 sjely z výrobní linky v Neu-Ulmu již v roce 1991. V roce 2001 následovala řada 400 a v roce 2012 byla zahájena sériová výroba řady 500. Nejnovější generace obou modelů se zde vyrábí od roku 2022. Závod spoléhá na nejmodernější výrobní metody, jako je výroba digitálních autobusů/autokarů. Všechny komponenty v nových autobusech/autokarech jsou digitálně předem smontovány ve správném pořadí a jednotlivé procesní kroky jsou analyzovány na počítači. To umožňuje optimalizovat proces montáže s předstihem a minimalizuje nutnost následných úprav.
Karoserie pro závody Setra i pro Mercedes-Benz v Německu se vyrábějí v závodě Daimler Buses v Holýšově. Poslední operací je zde kataforéza a poté se odváží do Německa, kde je první výrobní operací její lakování. V závodě v Plzeňském kraji pracuje 1 200 zaměstnanců.
V Holýšově se kromě kompletních karosérií zájezdových autobusů vyrábí nově kompletní skelety městských autobusů Mercedes-Benz Citaro. Nová výrobní hala 41 byla otevřena 9. listopadu 2023. Na ploše 8 000 m2 lze v budoucnu vyrobit až 14 karoserií denně. Hned první den byly vyrobeny kompletní karoserie Mercedes-Benz Citaro č. 1 a č. 2.
Závod v Neu-Ulmu je také domovem vývojového centra pro bezpečnostní a asistenční systémy, testovacího a kompetenčního centra pro 3D tištěné díly. Místo je také domovem lakovny, která nyní pokrývá více než 18 000 metrů čtverečních a která za posledních 25 let lakovala všechny autobusy/zájezdové autokary pro evropskou výrobní síť.