Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Zpravodajství

Na veletrh autobusové dopravy, který se koná 24. a 25. dubna v Berlíně, přijelo ukázat své novinky 140 společností z 20 zemí. Pro městské a dálkové autobusy, služby a technická řešení pro veřejnou dopravu, dálkové cestování a autobusovou turistiku pod heslem "Driven by the Future" je vyhrazena největší a nejmodernější hala hub27 berlínského výstaviště MESSE.

Vystaveno je více než 30 nejnovějších vozidel s pohonnými systémy šetrnými ke klimatu: bateriových elektrických autobusů, s palivovými články a hybridních. Uvnitř haly jsme napočítali kolem 20 autobusů a minibusů, ve venkovním prostoru navazujícím na halu 27 probíhají zkušební jízdy dalších asi deseti. Na dvou pódiích – Future Forum Stage a Deep Dive Stage se v 60 prezentacích ve dvou dnech představí více než 100 mezinárodních řečníků. První den, 24. dubna, vystoupil spolkový ministr dopravy Dr. Volker Wissing. Na veletrh jsme se zajeli 24. dubna podívat. Akce je samozřejmě zaměřená na německé zákazníky a nabídka produktů tomu také odpovídá. Ve srovnání s českým veletrhem CZECHBUS je podle organizátorů na německém BUS2BUS téměř dvakrát více vystavovatelů. Z hlediska počtu návštěvníků nám připadalo, že na CZECHBUSU je prostor rozhodně víc zaplněn. Na druhou stranu je ten německý je více zaměřen na odbornou veřejnost. Ve středu 24. dubna měla většina lidí v hale hub27 v MESSE Berlin na krku označení VIP návštěvník, znamená to, že byl pozván od některého z vystavovatelů, nebo byl novinář. Naše tour začínala na konci haly 27, kde měly své stánky IVECO BUS, MAN a Daimler. Zároveň zde je umístěno Future Forum.

person rebus  date_range 25.04.2024

V roce 2023 využilo služby společnosti RegioJet téměř 12 milionů cestujících, což představuje více než milionový nárůst oproti roku 2022. Vlaky největšího soukromého železničního dopravce ve střední Evropě přepravily na svých dálkových i regionálních trasách v České republice, na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku a Polsku téměř 8 milionů cestujících. Žluté autobusy využilo téměř 4 miliony cestujících. Celkové tržby převýšily 3,4 miliard Kč. Podle předběžných neauditovaných výsledků RegioJet očekává, že zisk před zdaněním dosáhne rekordní částky přes 500 mil. Kč.

„ Naším cílem je neustále zvyšovat kvalitu, bezpečnost a komfort pro naše zákazníky, " uvedl Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet. „ Plánujeme toho dosáhnout dalšími investicemi do vagonů a lokomotiv, které provozují naše stávající IC spoje, a také do nákupu nových elektrických souprav pro nově vysoutěžené linky v rámci dotované dopravy." Dále dodal: „Dosáhli jsme dostatečného zisku, což nám umožnilo získat potřebné vlastní zdroje pro bankovní financování, které použijeme na nákup nových souprav a vlaků. Letos plánujeme investovat 1,5 miliardy Kč a v příštím roce 3-4 miliardy Kč ." Investice do vlakové techniky a služeb RegioJet minulý rok zakoupil 13 nových vícesystémových lokomotiv TRAXX MS3 od společnosti Alstom. Tyto moderní lokomotivy budou dodány a uvedeny do provozu na podzim tohoto roku. Jsou navrženy s technologiemi nové generace, které dokáží snížit spotřebu energie o 5 až 7 %. Plánuje se, že budou nasazeny do osobní dopravy na mezistátní i vnitrostátní dálkové spoje. RegioJet také plánuje investovat do modernizace svého vozového parku a rekonstrukce vagonů. Zahrnuje to jak interiérové úpravy vozů, tak přidání více kuchyní, což urychlí a zlepší servis pro zákazníky. V minulém roce společnost úspěšně převzala a uvedla do provozu sedm nových nízkopodlažních souprav PESA elf.eu, které nyní slouží v Ústeckém kraji. Dalších sedm souprav od polského výrobce bude letos uvedeno do provozu s novým jízdním řádem, což znamená, že RegioJet vstoupí do Pražské integrované dopravy se svými městskými vlaky. Tyto nové elektrické vlaky se začnou objevovat na linkách S49 a S61 od prosince 2024. Nárůst cestujících na IC linkách i v dotované dopravě Minulý rok cestovalo na linkách IC v expresních vlacích 5,3 milionu cestujících, což je o 12 % více než v roce 2022. Průměrná obsazenost vlaků během celého roku byla 85 %. Nejvíce cestujících přilákala tradičně oblíbená linka Praha-Ostrava-Košice, kterou v loňském roce využilo 2,8 milionu lidí, což znamená meziroční nárůst o 10 %. Další úspěšnou a rychle rostoucí linkou byla Praha-Vídeň-Budapešť, kterou využilo 724 tisíc cestujících, což představuje nárůst o 11 % oproti roku 2022. Kvůli zvýšené poptávce, zejména na úseku Vídeň-Budapešť, společnost RegioJet od dubna letošního roku zvýšila kapacitu z původních dvou spojů na čtyři spoje denně v každém směru. RegioJet také obsluhuje rychlíkové linky v rámci závazku veřejné služby R23 a R8, které jezdí v Ústeckém kraji a na trase Brno-Ostrava-Bohumín. Na těchto linkách společnost v loňském roce přepravila přes 2 miliony cestujících. Úspěch ukrajinské linky Praha-Přemyšl V roce 2023 přepravila linka Praha-Přemyšl více než 230 000 cestujících mezi Českou republikou a Ukrajinou, což potvrzuje, že tato linka je jednou z nejrychleji rostoucích. Došlo k 60 % nárůstu počtu cestujících oproti roku 2022, přičemž obsazenost vlaků dosáhla 85 %. RegioJet rozšířil své mezinárodní aktivity a letos v březnu zavedl nové přímé spojení mezi Prahou a ukrajinským městem Čop. “ I když jsme museli letos opustit plán otevřít linku Praha-Berlín kvůli nevýhodnému jízdnímu řádu, který by nebyl komfortní pro zákazníky, stále máme v úmyslu tuto linku spustit, jakmile bude možné získat lepší jízdní řád, který bude vyhovovat našim zákazníkům. RegioJet zůstává odhodlaný realizovat tuto trasu v příštím roce ,” říká Jakub Svoboda, výkonný ředitel vlakové dopravy RegioJet. Úspěchy ve veřejných zakázkách Minulý rok byl pro RegioJet úspěšný, pokud jde o získávání nových zakázek. Společnost zvítězila v zakázce ministerstva dopravy na provoz rychlíků na lince R9 Praha-Havlíčkův Brod-Jihlava/Brno, která začne fungovat od prosince 2026. Další velký úspěch přišel se získáním rekordní zakázky na provoz elektrických tratí v Ústeckém kraji, rovněž s plánovaným startem od prosince 2026. Tato vítězství jsou důležitým krokem pro RegioJet v úsilí stát se lídrem železniční dopravy v České republice. Prémiová kvalita v autobusové dopravě Společnost RegioJet minulý rok uvedla na trh dvacet nových patrových autobusů Fun&Relax ⁺, které vynikají unikátním uspořádáním sedadel 2+1: dvě vedle sebe a jedno samostatné přes uličku. Tento nový model, který zavedl standard první třídy v autobusové dopravě, přináší cestujícím maximální komfort a získal si jejich pozitivní hodnocení a ohlasy. RegioJet

person rebus  date_range 25.04.2024

Mezinárodní výrobci představí na BUS2BUS 2024 nová vozidla, komponenty a služby. Více komfortu, méně emisí: Trend směřuje k bezbariérovým řešením a alternativním pohonům. Veletrh se koná od 24. do 25. dubna na výstavišti Messe Berlin v hale hub27.

Kromě nových vozidel budou na veletrhu prezentovány služby a komponenty. Odborní návštěvníci a zástupci tisku tak získají přehled o nejnovějších inovacích. Již v předstihu jsou některé uvedeny na BUS2Spotlights . Většina nových modelů autobusů vystavených na berlínském výstavišti má elektrický nebo hybridní pohon. Nizozemský výrobce autobusů Ebusco se s modelem Ebusco 3.0 soustředí na lehkou konstrukci s použitím kompozitních materiálů pro úsporu hmotnosti hlavní konstrukce. Lehký autobus má nejen efektivní spotřebu energie, ale také prodlouženou životnost až na 25 let. Tremonia Mobility představuje City 75 ELECTRIC, 8,5 metru dlouhý nízkopodlažní minibus s místem pro přibližně 30 cestujících. Jedná se o elektrifikovanou verzi osvědčeného Sprinter City 75 a na venkovní ploše před branami Hub27 se představí již sériově vyráběný menší model městského autobusu Tremonia Mobility City 45 ELECTRIC. Jak flexibilní může být navržen MCV C127 EV od MCV Deutschland, dokazují dvě různá řešení prostoru pro cestující u dvoudveřové verze 12metrového vozidla. Vodíkový autobus ARTHUR ZERO od ARTHUR BUS je poháněn vodíkem. Další autobusy pocházejí od Daimler Buses, IVECO BUS a MAN. Autobusová divize Daimler odhalí nový autobus eCitaro s vodíkovým palivovým článkem. Dvoudveřový nízkopodlažní autobus je poháněný dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 384 k. Elektřinu dodávají lithium-iontové NMC3 akumulátory o kapacitě 295 kWh. Vodík je skladován na střeše v pěti nádržích, každá z nich může pojmout 5 kg vodíku. Výrobce uvádí dojezd 400 km. IVECO BUS představí Streetway Elec a E-Way H2. Nízkopodlažní městský autobus Streetway Elec o délce 12 m má elektromotor Voith o výkonu 310 kW a lithiové baterie NMC vyrobené společností FPT. Rozšířená kapacita baterie umožňuje dojezd až 400 km. Streetway Elec je k dispozici se dvěma nebo třemi dveřmi a v závislosti na konfiguraci baterie nabízí místo pro více než 90 cestujících. Návštěvníci BUS2BUS najdou na veletrhu také potřebnou dobíjecí infrastrukturu pro elektrické a vodíkové autobusy. Americký startup WideSense ukáže své plány nabíjení pomocí AI. Ekoenergetyka-Polska rychlonabíjecí stanice. Jebsen & Jessen a eMis Management poskytují vozidla a nabíjecí infrastrukturu k pronájmu. PRF nabízí infrastrukturu pro vodíková vozidla. Sluneční energii lze v autobusech využít díky solární sadě od Sono Motors. Neste také představuje MY Renewable Diesel™ (HVO100), palivo, které lze použít k rychlému snížení emisí CO2. BUS2BUS, inovativní business platforma pro autobusový a dodavatelský průmysl v Německu, se zaměřuje výhradně na autobusový průmysl, koná se od roku 2017. BUS2BUS 2022 se zúčastnilo kolem 2 000 odborných návštěvníků z 25 zemí a 100 vystavujících společností z 16 zemí. Letošní ročník bude ještě větší, s více autobusy a příležitostmi pro testovací jízdy. Spojením veletrhu, informativního fóra budoucnosti a prezentací a workshopů pokrývá celé spektrum budoucích technologií a představuje nejnovější trendy a inovace v autobusovém průmyslu. Přehled vystavovatelů zde . Koná se od 24. do 25. dubna 2024 na berlínském výstavišti Messe Berlin v multifunkční, nejnovější a nejmodernější hale hub27, která má přímé dobré napojení na zkušební okruh, kde budou probíhat demonstrační jízdy vystavených autobusů.

person rebus  date_range 23.04.2024

Gerrit Marx opustí Iveco Group a bude 1. července jmenován generálním ředitelem CNH Industrial. Olof Persson, který je v současnosti nezávislým ředitelem představenstva Iveco Group a úzce se podílel na vývoji plánů skupiny, se stane jejím generálním ředitelem.

Suzanne Heywood, předsedkyně Iveco Group, uvedla: „ Jménem všech v Iveco Group bych ráda poděkovala Gerritovi za jeho energické a úspěšné vedení v posledních dvou a půl letech a popřála mu mnoho úspěchů v jeho nové roli. Máme opravdu štěstí, že Olof se svými bohatými zkušenostmi v oboru nastoupí jako generální ředitel a poskytne záruku kontinuity v realizaci plánů, které jsme představili v březnu .“ Nový strategický plán a investici ve výši 600 mil. eur do autobusového sektoru oznámila Iveco Group v březnu 2024 . Olof Persson řekl: „ Jako na člena představenstva na mě celý tým skupiny Iveco udělal velký dojem, protože otevřel společnost příležitostem digitální éry a přechodu na alternativní technologie pohonu. Nemohu být více potěšen, že mám tuto příležitost vstoupit do role generálního ředitele a zajistit, že naše laserové zaměření bude sloužit všem našim zainteresovaným stranám a využít to nejlepší z našich mnoha a rostoucích schopností .“ Gerrit Marx řekl: „ Olof není jen váženým členem našeho představenstva, ale byl blízkým mentorem mě a senior týmu Iveco Group. Jeho rozsáhlé zkušenosti s vedením, hluboké průmyslové znalosti a porozumění naší skupině zajistí pokračující silný impuls pro plány, které jsme nedávno představili. Jsem hluboce hrdý na úspěchy svých kolegů ze skupiny Iveco během těchto důležitých a vzrušujících let od našeho vstupu na burzu a nepochybuji o tom, že pod Olofovým vedením bude naše skvělá společnost i nadále postupovat od úspěchu k úspěchu .“ Během své kariéry zastával Olof Persson různé pozice v ABB a v roce 2004 byl jmenován prezidentem divize v Bombardier Transportation. V roce 2006 nastoupil do Volvo Group jako prezident Volvo Aero a následně prezident Volvo Construction Equipment v roce 2008. V roce 2011 se stal prezidentem a generální ředitel skupiny AB Volvo. V roce 2016 byl pan Persson jmenován vrchním provozním ředitelem ve společnosti Cerberus Operations and Advisory Company. V roce 2022 nastoupil do představenstva Iveco Group jako nezávislý ředitel, když byla skupina kotována na Euronext Milán. Finanční výsledky Iveco Group za první čtvrtletí představí Gerrit Marx 10. května 2024.

person rebus  date_range 22.04.2024

V prvním čtvrtletí 2024 vyrobili v IVECO BUS, SOR Libchavy a KHMC 1 068 autobusů. K tuzemským zákazníkům odjelo 184 vozidel (o 127 meziročně více), 1 151 bylo exportováno (o 52 více než za stejné období vloni).

V IVECO CR ve Vysokém Mýtě sjelo z výrobní linky 1 068 autobusů, o 4,2 % víc než v loňském roce, 1 124 autobusů směřovalo do zahraničí (+8,8 %) a 104 ks (+121,3 %) bylo prodáno v tuzemsku. SOR Libchavy v prvním čtvrtletí tohoto roku vyrobil 97 autobusů, o 36,6 % víc než vloni, 17 ks (-72,1 %) bylo určeno na export a 80 ks (+700 %) autobusů této značky směřovalo na domácí trh. V KHMC v Opavě vyrobily za uvedené období 10 autobusů, dvakrát víc než v minulém roce. Všechna vozidla tohoto výrobce byla určena do zahraničí. V segmentu bezemisních vozidel přibyly v březnu celkem 3 čistě bateriové autobusy značky IVECO. Pokud jde o osobní vozidla, v prvním kvartálu letošního roku vyrobily tuzemské firmy automobilového průmyslu nejvíce vozidel v historii, 394 443 osobních vozidel, meziročně o 11,5 % víc. Přírůstky kromě autobusů (+6,7 %) zaznamenaly i nákladní vozidla Tatra (+12,2 %, 405 ks) a motocykly Jawa (+31,7 % 241 ks). Sedmiprocentní pokles výroby naopak evidují producenti přípojných vozidel. Malých do 3,5t bylo zkompletováno 3 741 ks, velkých nad 3,5t pak 531 ks. V segmentu elektrických vozidel bylo od začátku roku do konce března vyrobeno celkem 27 024 elektrických vozidel, z nichž 19 246 bylo čistě elektrických a 7 778 s plug-in hybridním pohonem. „ Pokračující růst objemu výroby a historicky nejúspěšnější první kvartální výsledek jsou jednoznačným potvrzením významu a přínosu automobilového průmyslu domácímu hospodářství. Dobrou zprávou je pak růst napříč všemi sledovanými kategoriemi motorových vozidel. Přesto, a právě proto, musíme dnes pracovat na tom, abychom globálně konkurenceschopné podmínky výroby v ČR, respektive EU, udrželi i nadále, např. pokud jde o aktuální negativní výhled na růst cen energií ,“ říká Martin Jahn, prezident Sdružení automobilového průmyslu. Zdroj: AutoSAP

person rebus  date_range 22.04.2024

Podle průzkumu MOBILITY BAROMETR 2024, kterého se poprvé zúčastnila i Česká republika, ve srovnání s jinými zeměmi EU více chodíme a veřejnou dopravu využívá v pracovních dnech 66 procent lidí. Dojezdové vzdálenosti do zaměstnání či do školy jsou podobné, za dopravu a pojištění však platíme méně než v dalších zemích EU. Průzkumu se zúčastnilo osm tisíc respondetů z Belgie, České republiky, Francie, Itálie, Německa, Portugalska, Rakouska a ze Španělska.

Podle průzkumu zveřejněného společností Europ Assistance zůstávají nejrozšířenějšími prostředky mobility mezi Evropany chůze, osobní automobily a veřejná doprava. V České republice používáme častěji než jinde veřejnou dopravu, méně často zato vlastníme osobní automobily. “ Osobní automobily vlastní zhruba tři čtvrtiny domácností, o deset procent méně, než je průměr EU ,” uvedl Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel společnosti Europ Assistance. “ Na druhé straně jezdíme častěji hromadnou dopravou. V pracovních dnech ji používají dvě třetiny obyvatel, zatímco v jiných zemích EU přibližně polovina .” Nejvíce lidí využívá MHD v Rakousku (69 %) a nejméně ve Francii (38 %). Dojezdové vzdálenosti do zaměstnání nebo do školy jsou podobné jako v dalších zemích. Průměrné měsíční náklady na osobní a veřejnou dopravu patří u nás k nejnižším, menší jsou pouze ve Španělsku. Podle MOBILITY BAROMETR 2024 se naše dopravní návyky mnohem méně než v jiných zemích EU řídí ekologickými hledisky. Méně často uvažujeme o pořízení elektromobilu nebo elektrokola, kupujeme nejvíce ojetin a používáme nejvíce automobilů se spalovacím motorem. Rozhodující pro dopravní návyky a mobilitu Čechů jsou osobní nebo pracovní důvody. Rodinnou, resp. osobní situaci, především náklady na dopravu a změnu bydliště, zmínilo v této souvislosti 49 % respondentů, zatímco pracovní důvody, zejména změnu pracoviště, 34 %. “ Největší rozdíly registrujeme v přístupu k environmentálním dopadům dopravy ,” uvedl Lukáš Soural. “ Ekologická hlediska přivedla ke změně dopravních návyků pouze devět procentů Čechů, což je dvaapůlkrát méně než v dalších zemích EU a třikrát méně než ve Francii nebo ve Španělsku .” Vztah k environmentálním dopadům dopravy se odráží rovněž v nákupních záměrech domácností. Pouze 17 % respondentů z České republiky v průzkumu připustilo, že bude v nejbližším roce uvažovat o pořízení elektromobilu a pouze 13 % o nákupu elektrokola.V jiných zemích je tento podíl často až dvojnásobný. Mezi zájemci o nákup elektromobilu či elektrokola převažují mladí muži, žijící ve městech, bezdětných vztazích a s vyšším rozpočtem na dopravu. Mezi nejčastějšími důvody pro nákup elektromobilu uvedli úsporu nákladů na pohonné hmoty (43 %), přínos pro ekologii (39 %), pokles popularity spalovacích motorů (34 %), očekávanou přísnější regulaci (24 %) a výběr konkrétního modelu (19 %). Naopak, největší překážky vidí ve vysokých pořizovacích nákladech, příp. nákladech na údržbu (59 %), v obavách z delších cest (30 %) a v nízkých počtech dobíjecích míst (29 %). Nejvíce ojetých automobilů kupují podle průzkumu motoristé v České republice a v našich garážích převládají automobily se spalovacím motorem. “ Vůz, který právě používají, si jako ojetinu pořídilo 62 % českých respondentů, o čtvrtinu více než je průměr v dalších zemích EU ,” zdůrazil Tomáš Chaloupka. “ Podíl spalovacích motorů se u nás blíží pětadevadesáti procentům a mezi porovnávanými zeměmi je nejvyšší, podobná čísla vykazují pouze Portugalsko s Rakouskem. ” Benzínové motory jsou nejpoužívanější v Německu a České republice, naftové v Portugalsku. Alternativní druhy pohonu jsou ze sledovaných zemí nejrozšířenější v Itálii a Belgii.

person rebus  date_range 17.04.2024

Po téměř 30 letech v muzeu Volvo v Arendalu našla ikonická vozidla Volvo nový domov ve World of Volvo. Nové zážitkové centrum v Göteborgu, kde byla roku 1927 značka založena, se otevřelo 14. dubna 2024. Expozice na ploše 4 500 m 2 zavede návštěvníky na cestu minulostí, přítomností i budoucností.

„ World of Volvo nabídne zcela nový zážitek. V průběhu let jsme v muzeu v Arendalu přivítali přibližně 100 000 návštěvníků ročně a očekáváme, že tento počet na novém místě v centru Göteborgu poroste ,“ říká Ulrika Sandford, marketingová manažerka World of Volvo. Muzeum v Arendalu leží asi 10 km od Göteborgu, zatímco nová budova v centru města je víc přístupná veřejnosti Výběr vozidel ve World of Volvo se od původního liší. Návštěvníci se mohou těšit na vozy Volvo P1800, Volvo 240, Volvo Duett a další. Dva z vystavovaných nákladních vozidel jsou Volvo Titan a Volvo F88. Kromě vzácných vozidel budou k vidění i další aspekty dědictví Volvo, například týkající se zakladatelů značky Assara Gabrielssona a Gustafa Larsona. Návštěvníci zjistí historii některých inovací Volvo, jako je například tříbodový bezpečnostní pás, který byl poprvé uveden na trh v roce 1959 ve Volvo Amazon a Volvo PV 544. Značka se vzdala patentových práv ve prospěch všech. „ Samozřejmě jsme nesmírně hrdí na tříbodový bezpečnostní pás, jednu z hlavních bezpečnostních inovací společnosti Volvo, která výrazně přispěla k tomu, že silnice jsou pro všechny bezpečnější. Kromě toho, že umožňuje návštěvníkům prozkoumat ikonické skvosty a zjistit více o inovacích a ambicích Volva, nabízí World of Volvo pohled do budoucnosti mobility a dopravy ,“ říká Magnus Wrahme, generální ředitel World of Volvo. Kromě výstavy historických vozidel bude World of Volvo hostit kulturní akce, koncerty a besedy s kapacitou až 1 100 hostů. Nabízí také zázemí pro konference a akce. Vizí značky bylo vytvořit nezapomenutelný prostor a připravit návštěvníkům jedinečný zážitek. World of Volvo otevřelo své brány 14. dubna 2024, 97 let poté, kdy vyjel z göteborské továrny postavené na západním pobřeží Švédska první vůz značky s oficiálním označením ÖV4.

person rebus  date_range 16.04.2024

ČSAD autobusy Plzeň ve spolupráci se Správou Národního parku Šumava a CHKO Šumava zahájily předprodej jízdenek programu Dostupné Šumavy. Ta umožňuje seniorům a lidem s omezenou pohyblivostí navštívit formou autobusového zájezdu zajímavá místa na Šumavě, kam se ostatní návštěvníci mohou dostat pouze pěšky nebo na kole.

Zájezdy začínají až v květnu, předprodej jízdenek na jarní termíny (květen, červen) je již spuštěn. Koupit je můžete v kamenných kanceláří AMSBus (např. pokladny Centrálního autobusového nádraží (CAN) v Plzni, Husova ul.; Sušice turistické středisko, Vimperk AN) nebo přes internet v e-shopu . Podzimní termíny (září, říjen) půjdou do prodeje od pondělí 5. srpna. Letos jsou na trase: Rokyta - informační středisko, geologická expozice a geobod; Tříjezerní slať - vrchovištní rašeliniště; Poledník (pouze podzim) - rozhledna, výstavka; Březník - Luzenské údolí, hájenka; Kvilda - informační středisko Správy NP Šumava; Bučina - infopavilon NP Šumava a NP Bavorský les; Knížecí Pláně- zaniklá vesnice (Historické album); Chalupská slať (pouze jaro) - Svinná Lada, Jezerní slať - povalový chodník, vyhlídka. K dispozici bude informační telefonní linka 602 533 691 (pracovní dny 8 - 14 hodin), kde lze se například také hlásit požadavek o přepravu invalidního vozíku nebo tímto prostřednictvím mohou kontatktovat dopravce ty skupiny, které mají zájem o celý autobus. V úterý a čtvrtek je možné vyjet na výlet již v Plzni, dále v Přešticích, Klatovech, Kolinci či Sušici. Ve středu pak v Nepomuku, Horažďovicích, Strakonicích, Volyni nebo Vimperku.

person rebus  date_range 15.04.2024

Hlavní program k výročí zahájení pravidelných trolejbusových linek proběhne v sobotu 18. května, výstava fotografií „Hradec Králové trolejbusový“ začíná v hale Terminálu hromadné dopravy už v sobotu 13. dubna.

Projekt výstavby trolejbusových tratí v Hradci Králové vznikl v roce 1947, počátkem druhého čtvrtletí 1948 začala výstavba tratí a již po roce, v neděli 2. května 1949, zahájila se dvěma vozy v půlhodinovém intervalu provoz linka označená jako č. 2. Jezdila od Hlavního nádraží přes Korunu dnešní Gočárovou třídou, dále na Ulrichovo náměstí, Pražský most a do Mostecké ulice, odtud k Fortně, přes Moravský most a po Brněnské na tehdy poměrně dost vzdálený Nový Hradec Králové. Ještě v témže roce, a to 28. října, byla uvedena do provozu i linka č. 0 na Slezské Předměstí. Vozový park tehdy tvořily čtyři trolejbusy Vetra–ČKD. Dopravní podnik na sobotu 18. května 2024 připravuje pestrý program. Na mimořádní okružní jízdy vyšle historické vozy Škoda 8Tr9 – ev. číslo 136 z roku 1960, Škoda 9TrHT26 – ev. číslo 353 z roku 1979 (nebo Škoda 9TrHT28 – ev. číslo 358 z roku 1980), Škoda 14Tr08/6 - ev. číslo 311 „původně hradecký vůz“ - rok výroby 1989, kloubový Škoda 200Tr Sanos 01 - ev. číslo 329 z roku 1987 (v Hradci Králové tento typ trolejbusu nikdy nejezdil) - vše z Dopravního podniku města Pardubic a Pardubického spolku historie železniční dopravy. Doplní je hradecká KAROSA B 732.1654 (rok výroby 1993) – ev. číslo 202 a další vozy. Dějištěm oslav bude moderní Terminál hromadné dopravy a jeho okolí. Právě v jeho hale se již v sobotu 13. dubna v 10 hodin uskuteční vernisáž výstavy fotografií „Hradec Králové trolejbusový“ mapující historii nejen královéhradecké trolejbusové dopravy. Prohlédnout si ji můžete až do 19. května. Před pěti lety přišlo na oslavy 70. let trolejbusů v Hradci přes 5 tisíc lidí .

person rebus  date_range 12.04.2024

Van Hool končí s výrobou městských autobusů. Po vyhlášení bankrotu došlo ve středu 10. dubna k dohodě správců belgického výrobce a VDL Groep – Schmitz Cargobull.

Van Hool oznámil plán na zastavení výroby městských autobusů a částečné přemístění do Makedonie 11. března 2024. Problémy se snažil řešit delší dobu. Začátkem roku 2024 byl jmenovám krizovým manažerem Marc Zwaaneveld. Poté 11. března Van Hool oznámil plán na zastavení výroby městských autobusů a přeorientovat své aktivity na trhu. Důvodem krize ve Van Hool je údajně konkurence asijských a evropských velkých automotive koncernů. " Van Hool nepoužívá dostatečně levné díly, jako jsou baterie, aby byl konkurenceschopný. V důsledku toho ztratil velkou zakázku v De Lijn se společností BYD , která se ukázala být o 20 procent levnější než všichni ostatní evropští výrobci autobusů, kteří o zakázku soutěžili ,“ uvádí belgická média. Výrobce se chce zaměřit na luxusní autokary, kde je menší konkurence. Zájezdové autobusy se mají přesunout převážně do závodu ve Skopje v severní Makedonii, kde nyní vyrábí městské autobusy. V Koningshooiktu v Belgii se má divize Industrial Vehicles zaměřovat na návěsy vyžadující vyšší stupeň odbornosti a nabízející vyšší přidanou hodnotu pro zákazníka i pro Van Hool. Divize Bus & Coach si ponechá své knowledge centrum, výzkum a vývoj, výrobu prototypů a poprodejní služby v Koningshooiktu. Během následujících dnů společnost požádala o ochranu před věřiteli a 8. dubna byl vyhlášen konkurz. Restrukturalizace má vést k odchodu asi 1 100 zaměstnanců. Ve středu 10. dubna se kurátoři Van Hool v zásadě dohodli se skupinou VDL (autokary a autobusy) a jihoafrickou GRW, partnerská společnost Schmitz Cargobull (přívěsy), na převzetí vlámského výrobce autobusů, potvrdila ve středu večer mluvčí společnosti. „ Ostatní nabídky předložené kurátorům v posledních dnech byly samozřejmě projednány se stejnými zainteresovanými stranami a nakonec nebyly přijaty ,“ oznámila společnost Van Hool. „ Toto je nejlepší řešení pro zaměstnanost a udržitelné oživení ,“ uvedl správce Van Hool. Alternativní nabídky podaly ještě Dumarey Group společně s americkým distributorem autobusů Van Hool ABC Companies a také CIM Capital a Jozef Delcroix. Van Hool získal v poslední době zakázky na trambusy do Paříže nebo na elektrické autobusy do Nizozemska . Oficiálně se společnosti zatím k akvizici nevyjádřily.

person rebus  date_range 11.04.2024
Reklama
C.I.E.B.
Reklama
Škoda
Reklama
BUSE
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací