Reklama
Reklama
person rebus  date_range 18.09.2024

Lorient Agglomeration v Bretani uzavřela smlouvu na dodávku prvních pěti bezemisních vodíkových autobusů GX 337 H2 ve verzi LINIUM BRT, které se zapojí do sítě IziLo v druhé polovině roku 2025. Celkem bude dodáno devatenáct autobusů pro postupné uvedení do provozu do roku 2025.

Před několika dny IVECO BUS oznámila první objednávku na vodíkové autobusy GX 337 H2 LINIUM (Heuliez)- společnosti Cannes Lérins dodá dvanáct autobusů GX 337 H2 LINIUM pro Bus Rapid Transit linky v síti PALM BUS ve známém letovisku u Azurového pobřeží na jihu Francie. Nová zakázka se týká Aglomerace Loriet, která sdružuje 25 obcí s přibližně 210 tisíci obyvateli. Cílem je zlepšit kvalitu služeb sítě veřejné dopravy IziLo a posílení energetického přechodu flotily autobusů a lodí. Sdružení obcí má také linky námořní dopravy pro cestující a plánuje vybudovat přístavní distribuční stanici, která bude zásobovat transpřístavní lodě a čluny zeleným vodíkem podél pobřeží. Tento projekt by podpořil stavbu první bretaňské osobní lodi na vodíkový pohon. Fabrice Loher, prezident aglomerace Lorient, starosta města Lorient uvedl: „Aglomerace Lorient podniká důležitý krok v zavádění svého integrovaného ekosystému zeleného vodíku, který pokrývá vše od výroby po autobusy, včetně výzkumu a vývoje a školení. Uvedení do provozu těchto prvních vozidel ve druhé polovině roku 2025 učiní z aglomerace Lorient první region v Bretani, který pořídí vodíkové autobusy s nulovými emisemi, aglomerace Lorient podniká rozhodující krok k dekarbonizaci své dopravní sítě IziLo. Je to klíčová fáze ekologické transformace našeho regionu. " „ Jsme potěšeni, že jsme byli vybráni, abychom podpořili LORIENT při nasazování vodíkových autobusů ,“ řekl Giorgio Zino, Head of IVECO BUS Europe. " Svou vysokou úrovní výkonu naše GX 337 H2 LINIUM BRT plně vyhoví výzvám dekarbonizované mobility. S touto novou referencí ve Francii potvrzuje IVECO BUS svou hlavní roli při zavádění řešení mobility s nulovými emisemi ." Tento model autobusu s 100 kW palivovým článkem Hyundai poháněný vodíkem ze čtyř nádrží a s 69 kWh bateriovým blokem FPT Industrial, poskytne síti IziLo efektivní řešení se snížením spotřeby vodíku o 15 až 20 % ve srovnání s tržními standardy. Optimalizuje tepelný komfort a s vysokou kapacitou pro až 110 cestujích 3 vyhrazenými prostory pro lidi se sníženou pohyblivostí nabízí dojezd až 450 km. Vodíková technologie nabízená IVECO BUS již byla oceněna dvěma cenami v Německu a Španělsku za svůj technický výkon. Uvedení do provozu prvních pěti vozidel znamená investici 3,5 milionu eur, všech 19 vodíkových autobusů stojí 13,40 mil. eur (včetně státní dotace prostřednictvím ADEME - Agence de la Transition Energétique - ve výši 3,25 milionu EUR) V květnu 2023 zahájila aglomerace Lorient výstavbu pomalé distribuční stanice obnovitelného vodíku. Tato stanice s pomalým nabíjením, první svého druhu ve Francii, vybavená 19 nabíjecími místy, bude tyto autobusy zásobovat. Po uvedení do provozu, plánovaném na druhé čtvrtletí roku 2025 v koordinaci s příjezdem autobusů, bude tankování nádrží vozidel bez jakéhokoli lidského zásahu trvat pouhé 4 hodiny. Celý tento projekt (studie a výstavba) si vyžádal investici 4,5 milionu eur a je spolufinancován ve výši 2,4 milionu státem prostřednictvím výzvy k předkládání projektů ADEME. V září 2023 alomerace otevřela stanici BioCNG v autobusovém depu v Quévenu pro 24 autobusů uvedených do provozu v síti IziLo (17 kloubových a 7 standardních). V hlavním depu Lorient bude uvedena do provozu příští rok v říjnu. Tyto dva projekty si vyžádaly celkovou investici ve výši 4,3 milionu EUR, přispěla opět EU, státní rozpočet a 3,3 milionu zaplatí region Lorient. Lorient Aglomération si klade za cíl uhlíkovou neutralitu do roku 2050, 78% snížení emisí skleníkových plynů pro dopravu a rozvoj obnovitelných energií. Do roku 2032 chce 80 procent autobusů s motory na BioCNG a 20 procent poháněných obnovitelným vodíkem.

Zpravodajství
Přední světový veletrh pro autobusový a autokarový průmysl vítá velkou poptávku vystavovatelů, na akci pořádané od 4. do 9. října 2025 v Bruselu zbývá méně než třetina plochy k pronájmu.
Reklama
Zaměstnance Škoda Group na Ostravsku a Šumpersku a také výrobní závody Škoda Group v Ostravě, především Škoda Ekova, zasáhly ničivé povodně, které postihly severní Moravu. Závod v Ostravě-Martinově je klíčový pro výrobu nových tramvají, současně v něm probíhají modernizace a generální opravy vozových parků dopravních podniků. V tuto chvíli probíhá pečlivá analýza celkové situace s cílem posoudit rozsah škod a dopady na provoz.
Města v České republice se letos opět zapojila do Evropského týdne mobility (ETM), který se koná od 16. do 22. září 2024. Cílem je podpořit udržitelnou mobilitu , motivovat občany k využívání ekologických druhů dopravy a zvyšovat povědomí o bezpečnosti, ochraně životního prostředí a bezbariérovosti. Kromě jiných akcí se města snaží přimět lidi k většímu využívání veřejné dopravy, v několika MHD se svezete zdarma.
Jako první v historii soutěže byl elektrický autobus poháněný elektřinou generovanou z vodíkových palivových článků vyhlášen vítězem. Dva roky po své premiéře . O vítězi se rozhodovalo v květnu 2024 v České republice. Bus Euro Test, který od roku 1989 pořádá Asociace redaktorů užitkových vozidel, letos pod taktovkou časopisu Transport a Logistika CZ a jeho základna byla v ČSAD MHD Kladno za podpory Arriva CZ.
Dopravní podniky v různých městech republiky reagují na předpovědi a připravují se na možné komplikace v městské hromadné dopravě. Hlavní prioritou je zajištění bezpečnosti cestujících a plynulosti dopravy. Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) informuje o přijatých opatřeních v souvislosti s očekávanými povodněmi.
Generální ředitel ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA Daniel Adamka byl jmenován do funkce prezidenta European Passenger Transport Operators . EPTO zastupuje nezávislé provozovatele veřejné dopravy u Evropské komise a dalších orgánů a prosazuje svou vizi zajistit celoevropské udržitelné, zelené, efektivní, kvalitní a atraktivní služby veřejné dopravy.
V Indonésii a Malajsii se připravuje autonomní rychlá doprava (ATR) s vozidly vyrobenými čínskou skupinou CRRC. Chytré vozy s gumovými koly používají senzory LiDAR a technologii „virtual rail follow control“ k jízdě po předem definované trajektorii. Kombinací funkcí z autobusů a tramvají se tak CRRC snaží nabídnout pohodlnou možnost veřejné dopravy. Díky využití vodíkového pohonu má mít vozidlo delší dojezd, lepší ekologické vlastnosti a přepraví větší počet lidí. Na rozdíl od tramvají, vozidla ART nemají ocelová kola ani koleje, systém je tak levnější a rychlejší na implementaci ve srovnání s kolejovým systémem.
V sobotu 14. září 2024 od 13 hodin měl ZDAR připraven pro svůj Den otevřených dveří pestrý program pro celou rodinu. Bohužel s ohledem na předpověď počasí, která slibuje vytrvalý déšť, se rozhodl akci zrušit. Podobně se ruší i další připravované víkendové akce.
O prodej reklamy na IDOS měli zájem nejvýznamnější hráči na online trhu. V České republice se prvního kola účastnili Seznam.cz, FTV Prima, MAFRA, Czech News Center, Vltava Labe Media, Burda Media Extra, Economia a TV Nova. Společnost CHAPS, která stojí za produktem Jízdní řády IDOS, vybrala ve vícekolovém výběrovém řízení opět mediální skupinu Mafra. Webovou aplikaci a mobilní verzi IDOS měsíčně využije 3,8 milionu reálných uživatelů. Mafra je vítězem i na Slovensku.
Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) vydala aktualizovaného průvodce o automobilovém průmyslu v Evropě. Zaměřuje se na nejdůležitější data a je nově doplněn o nové kapitoly o elektrických vozidlech. Vydání 2024-25 uvádí nejnovější údaje o zaměstnanosti, výrobě a prodeji, obchodních tocích, vozidlech na silnicích, bezpečnosti silničního provozu, dopadu na životní prostředí, inovace a zdanění, a je tak příručkou pro každého zájemce o automobilový sektor a související EU politiky.
Aktuálně
V pátek 13. září 2024 představila Škoda Group v Mannheimu nejdelší tramvaj na světě. Téměř šedesát metrů dlouhou Škoda ForCity Smart 38T pro Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv). S kapacitou 368 cestujících je tato tramvaj milníkem městské mobility v regionu. Dopravní podnik navíc potvrdil objednávku na dalších 34 tramvají ForCity Smart 36T o délce 30 metrů. Celkem 114 vozů RNT různých délek dodá Škoda Group do konce roku 2026.
Největší světový výrobce baterií pro elektrická vozidla 16. září na IAA TRANSPORTATION v Hannoveru představil novou baterii Tectrans pro elektrické autobusy. Poskytne dlouhý dojezd, nízkou spotřebu energie a životnost až 15 let nebo 1,5 milionu ujetých kilometrů.
Mercedes-Benz eCitaro G vyhrál srovnávací test pro kloubové elektrické autobusy, který na jaře 2024 organizoval německý odborný časopis „Omnibusspiegel“. V rámci IAA Transportation 2024 v Hannoveru získal cenu „Electric Bus Champion 2024“. Konkurenty byly Ebusco, MAN a Solaris.
Daimler Buses uvádí na trh kompaktní verzi svého bateriově-elektrického městského autobusu Mercedes-Benz eCitaro K 10,3m. Nový elektrický podvozek kloubového autobusu „eO500UA“ pro Latinskou Ameriku a nové bezpečnostní a asistenční systémy pro autobusy a autokary: Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach a Setra MultiClass LE. Novinky představí na IAA TRANSPORTATION v rámci novinářského dne 16. září.
Reklama
Transdev Slezsko, která zajišťuje městskou hromadnou dopravu pro Frýdek-Místek, uvede během září 2024 do provozu dvanáct autobusů SOR NS 12 electric . Nově pořízené bezemisní autobusy nahradí stávajících sedm dieselových a pět autobusů na CNG.
Plzeňské ulice slouží od tohoto týdne pro testování nových trolejbusů Solaris Trollino 18 s výzbrojí Škoda pro Itálii. Konkrétně do města Janov poputuje 112 nových vozů za více než 100 milionů eur. Fotografie prvních vozů zveřejnily Plzeňské trolejbusy.
Členové Svazu zaměstnavatelů ve veřejné autobusové dopravě (SZVAD) zvolili 12. září 2024 nové představenstvo a kontrolní komisi.
9. září, na Světový den elektrických vozidel, se v hlavním městě Ruska objevil jubilejní elektrobus. Smontován byl v závodě KAMAZ v závodě Sokolniki (SVARZ).
Začátkem září uvedl provozovatel veřejné dopravy Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) do provozu první kloubové vodíkové autobusy Solaris. Připojí se k flotile sólo Solaris Urbino 12 hydrogen. Po dokončení všech dodávek bude mít RVK 84 autobusů Solaris na vodíkový pohon, nevíc v Evropě.
IVECO BUS (Heuliez) dodá své první vodíkové autobusy GX 337 H2 LINIUM městské společnosti Cannes Lérins. Dvanáct nových autobusů pro Bus Rapid Transit linky s nulovými emisemi rozšíří flotilu autobusů GX ELEC v provozu v síti PALM BUS v druhé polovině roku 2025 a doplní 35 elektrických bateriových GX ELEC.
Reklama
AUTO-BUS
Reklama
Czechbus 2024
Reklama
Bustec
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací