Silniční daň pro kamionovou soupravu u nás v současné době činí zhruba 51 000 Kč za rok, čímž se řadí k nejvyšším v Evropě. Na druhou stranu zde platí zvýhodnění pro ekologická vozidla: snížení 48 % pro vozidla EURO 3 a lepší a 40 % pro vozidla EURO 2. Tyto slevy, jejichž platnost vyprší 31. 12. 2007, významně přispívají k nahrazování starých vozidel novými.
Silniční daň pro kamionovou soupravu u nás v současné době činí zhruba 51 000 Kč za rok, čímž se řadí k nejvyšším v Evropě. Na druhou stranu zde platí zvýhodnění pro ekologická vozidla: snížení 48 % pro vozidla EURO 3 a lepší a 40 % pro vozidla EURO 2. Tyto slevy, jejichž platnost vyprší 31. 12. 2007, významně přispívají k nahrazování starých vozidel novými.
ČESMAD BOHEMIA věří, že vláda na svém středečním zasedání rozhodne o jejich prodloužení ve verzi předkládané Ministerstvem financí. Ta zavádí zvýhodnění podle data první registrace: do 3 let od první registrace sleva 48 %, do 6 let sleva 40 %. V opačném případě by se vážně zkomplikovala obměna vozového parku za ekologická vozidla a došlo by k znevýhodnění českých dopravců oproti zahraniční konkurenci. Generální tajemník sdružení Martin Špryňar říká: "Vzhledem k tomu, že průměrné stáří nákladních vozidel v ČR se pohybuje dle kategorie mezi 13 a 18 lety, bylo by vhodné motivovat slevou např. 25% i vozidla do 9 let stáří. Takový systém má pro obnovu smysl. Systém slev vázaný na datum registrace vozidla je daleko praktičtější než vazba na třídu EURO, protože zákon nemusí být každé 2 roky měněn a pro plátce i finanční úřady je přehlednější a jednodušší."
Tisková zpráva ČESMAD BOHEMIA , Praha dne 18. listopadu 2007