Elektrifikace se nevyhnula ani žlutým autobusům Dresdner Verkehrsbetriebe, již dva roky jezdí na dvou linkách kloubové a sólo autobusy eCitaro. Zatímco tento milník je rok 2022, vůbec první státní autobusová linka v Drážďanech jezdila v roce 1914 z Neustadter Bahnhof přes Altmarkt a Hauptbahnhof do Nuremberg Straße.
Elektrifikace se nevyhnula ani žlutým autobusům Dresdner Verkehrsbetriebe, již dva roky jezdí na dvou linkách kloubové a sólo autobusy eCitaro. Zatímco tento milník je rok 2022, vůbec první státní autobusová linka v Drážďanech jezdila v roce 1914 z Neustadter Bahnhof přes Altmarkt a Hauptbahnhof do Nuremberg Straße.
Během první světové války musely vozy sloužit na frontě. Ve 20. letech 20. století byly v městském provozu obnoveny. Rozvoj zažil provoz se zavedením příměstských autobusů v Drážďanech od roku 1947 do roku 1975. V průběhu let došlo k modernizaci vozového parku, vzniku nových tras a zlepšení technologie. Největším dodavatelem autobusů do Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB) je už více než 30 let Daimler. Před 34 lety šlo o první městský autobus O 405 N. Dnes všechny vozy spojuje jen žlutá barva, technologie je zcela nová. Po dieselových vozech se v současné době dopravce zaměřuje na elektrické autobusy.
V létě v roce 2022 přidal DVB do vozového parku 20 elektrických autobusů dodaných tehdejší společností EvoBus, dnes Daimler Buses. V provozu tak má 18 kloubových autobusů eCitaro a 2 standardní eCitaro.
Po dvou letech bilancuje jejich provoz, a vychází pozitivně. 7. srpna 2024 ujely všechny dohromady tři miliony kilometrů. To je ekvivalent 75 kol okolo rovníku. A podle DVB bez vážnějších nehod. Autobusy se spalovacími motory by spálily téměř 1,5 milionu litrů nafty a do ovzduší uvolnily přes 3 500 tun CO2. Na pohon elektrobusů využívá dopravní podnik 100 procent ekoelektřiny z obnovitelných energií, aby při výrobě elektřiny nevznikly žádné skleníkové plyny.
Denní kapacita autobusů je ve všední dny cca 4 500 kilometrů (na lince 68). 640 kilometrů (na lince 81) 13 z 20 e-busů má najeto více než 150 000 kilometrů, jeden již překročí 170 000. Když je baterie plně nabitá, ujedou vozidla až 170 kilometrů místo 120 garantovaných výrobcem.
Drážďanské elektrické autobusy se nabíjí prostřednictvím pantografů. O této technologii uvažuje také Berlín, kde se většina autobusů zatím nabíjí výhradně přes "zástrčky". Berlin Verkehsbetriebe (BVG) proto testoval jeden z drážďanských eCitaro. Naopak do Drážďan půjčil jeden ze svých elektrických autobusů Ebusco.