Pohlednice z Uzbekistánu: Samarkand
Retro na úvod

Veřejnou dopravu ve městě, kde jezdily trolejbusy a tramvaje, zajišťují pouze autobusy.
Reklama
Veřejnou dopravu ve městě, kde jezdily trolejbusy a tramvaje, zajišťují pouze autobusy.
V Samarkandu byl velký trolejbusový provoz byl od roku 1957 do 2005, v letech 1947-73 zde jezdila i tramvaj. V době maximálního rozvoje zde jezdilo 70 trolejbusů, snad všechny z produkce ZIU. Dnes existenci trolejbusového provozu připomínají jen sloupy podél většiny hlavních ulic, v několika případech i se zbytky výložníků nebo příčných drátů, které slouží pro umístění výzdoby. Městskou dopravu zajišťují – a z vnějšího pohledu to vypadalo, že ne úplně zvládají - jen midibusy ISUZU.

Samarkand je nejen druhým největším městem země (400 tisíc obyvatel), ale i jejím zřejmě nejvýznamnějším turistickým cílem. Po roce 1350 odtud chán Timur ovládal říši, sahající od Cařihradu až do Mongolska a Číny a tak sem dnes zajíždějí nejen místní, ale i většina zahraničních turistů – a pro ty mají cestovní kanceláře připraveny autokary různých značek, především však HIGER a Golden Dragon, obojí z čínské produkce.
Pohlednice z Uzbekistánu: Záběry kolejové dopravy
Pohlednice z Uzbekistánu: Taškent
Jan Spousta

Pohlednice z Uzbekistánu: Samarkand
© Jan Spousta
Pohlednice z Uzbekistánu: Samarkand
© Jan Spousta
Pohlednice z Uzbekistánu: Samarkand
© Jan Spousta
Pohlednice z Uzbekistánu: Samarkand
© Jan Spousta
Pohlednice z Uzbekistánu: Samarkand
© Jan Spousta
Pohlednice z Uzbekistánu: Samarkand
© Jan Spousta
Pohlednice z Uzbekistánu: Samarkand