Reklama
Reklama
person rebus  date_range 12.06.2025

Podle auditovaných hospodářských a přepravních výsledků společnosti RegioJet za rok 2024 dosáhly tržby z vlakové dopravy téměř 4,1 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 20%. Zisk před zdaněním přesáhl 408 milionů korun – meziročně vzrostl o více než 100 milionů, tedy zhruba o třetinu. O více než milion vzrostl počet přepravených cestujících ve vlacích. Autobusy využívá přibližně stejný počet lidí.

V roce 2024 využilo služby společnosti RegioJet téměř 13 milionů cestujících, což je meziroční nárůst o více než milion osob. Vlaky RegioJetu přepravily na svých mezistátních i regionálních trasách v Česku, Slovensku, Rakousku, Maďarsku a Polsku téměř 9 milionů cestujících. Autobusy společnosti dosáhly stabilního výkonu s takřka 4 miliony přepravených pasažérů. Největší růst zaznamenala vlaková doprava, a to především na mezinárodních trasách, kde mezinárodní IC spoje vykázaly výrazný nárůst poptávky. Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet, říká: “ Naším dlouhodobým cílem je neustále zvyšovat kvalitu, bezpečnost a komfort cestování pro naše zákazníky. Vedle modernizace stávajících vlakových souprav intenzivně investujeme také do rozšíření vozového parku – aktuálně ve výši 8 miliard korun, které směřují do nákupu téměř 50 nových, plně moderních nízkopodlažních souprav. Díky rekordnímu hospodářskému výsledku za loňský rok máme k dispozici potřebné vlastní zdroje, které nám umožní získat bankovní financování pro další rozvoj .“ „ Soukromí dopravci jsou oproti státním v nevýhodě – nemohou si půjčovat na riziko státu. Naše úvěry musíme skutečně splácet, úroky máme vyšší, přestože máme lepší ekonomiku než státem vlastněné společnosti. Ty vydávají dluhopisy na riziko státu s vědomím, že je nikdy plně nesplatí. Podnikání v režimu soukromé a státní firmy jsou dva odlišné světy, přesto dokážeme uspět .” Investice do modernizace a rozšíření vozového parku RegioJet intenzivně investuje do modernizace svého vozového parku. Aktuální investice ve výši 8 miliard Kč zahrnují nákup téměř 50 nových, plně moderních nízkopodlažních vlakových souprav. Zahrnují: 7 nízkopodlažních jednotek PESA Elf.eu, které od 1. dubna 2025 slouží na městských linkách S49 a S61 v Praze. 23 elektrických jednotek Škoda Transportation pro elektrifikované trasy v Ústeckém kraji, do provozu budou uvedeny v prosinci 2026. 18 elektrických jednotek od výrobce PESA určených pro linku R9 Praha - Havlíčkův Brod - Jihlava/Brno s rychlostí 200 km/hod, uvedení do provozu v prosinci 2026. RegioJet také rozšiřuje svůj lokomotivní park o 13 energeticky úsporných lokomotiv TRAXX MS3 od výrobce Alstom, z nichž šest bylo dodáno na podzim 2024 a zbylých sedm přibude na jaře 2025. Tyto lokomotivy dokážou snížit spotřebu energie o 5-7 %. Další klíčovou investicí je vynaložení 500 milionů Kč na rekonstrukci a renovaci stávajících vagonů. Tato modernizace zahrnuje instalaci nových, pohodlnějších sedaček, nových koberců, osvětlení, klimatizace a dalších prvků. Další krok v expanzi: Nové spoje v Polsku RegioJet připravuje rozšíření své působnosti v Polsku. Kromě stávajícího spojení Praha–Přemyšl, které umožňuje také spojení do polských měst, jako jsou Krakov nebo Katovice, plánuje společnost spustit vnitrostátní vlakové linky. RegioJet je aktuálně ve fázi plánování a příprav na spuštění těchto nových spojů. Expanze v dotované dopravě Vedle rozvoje komerčních spojů se RegioJet intenzivně zaměřuje také na dotované linky. Od roku 2019 se společnost úspěšně účastní veřejných zakázek a dosud vyhrála šest výběrových řízení, přičemž čtyři zakázky již provozuje. Další dvě linky – R9 a elektrifikované spoje v Ústeckém kraji – budou spuštěny v příštím roce. V této oblasti RegioJet realizuje rozsáhlé investice do moderního vozového parku. “ Naším cílem je získat 30–40% podíl na trhu závazkové dopravy v České republice během následujících 5–7 let ,” upřesňuje Radim Jančura. Zákaznický servis je pro RegioJet prioritou Zákaznický servis RegioJet se zaměřuje na poskytování prvotřídních služeb, které kombinují cenovou dostupnost, komfort a flexibilitu. Cestující se i nadále mohou těšit na profesionální obsluhu stevardů přímo u sedadel, bezplatné Wi-Fi, občerstvení jako kávu, vodu a čaj zdarma a cenově velmi výhodný, a přitom kvalitní, catering. Možnost změny nebo zrušení jízdenky až 15 minut před odjezdem zdarma a automatická kompenzace za zpoždění zajišťují vysokou spokojenost zákazníků. RegioJet tak nabízí výjimečný poměr cena/kvalita, což mu v roce 2024 vyneslo ocenění jako druhý nejlepší dopravce v Evropě a zároveň jako nejlepší soukromý železniční dopravce podle žebříčku organizace Transport & Environment. O RegioJet: RegioJet a.s. je ryze českou společností a patří k největším soukromým provozovatelům železniční a autobusové dopravy ve střední Evropě. Vznikla v roce 2009 jako dceřiná společnost STUDENT AGENCY zakladatele Radima Jančury. Od roku 2011 provozuje RegioJet pravidelnou osobní železniční dopravu. Společnost RegioJet a.s. byla oceněna jako druhý nejlepší dopravce v Evropě a zároveň jako nejlepší soukromý železniční dopravce podle žebříčku organizace Transport & Environment.

Zpravodajství
V sobotu 14. června se v Brně uskuteční tradiční Dopravní nostalgie INGNIS BRUNENSIS, která nabídne veřejnosti jedinečnou příležitost svézt se historickými vozidly městské hromadné dopravy. Do provozu vyjede celkem 28 vozidel. Odpoledne se veřejnosti u příležitosti 125 let elektrické tramvajové dopravy otevře vozovna v Pisárkách. Ve Středočeském kraji se můžete vypravit na Regionální den PID v Milovicích. V Českých Budějovicích si užijete jízdy historickými vozidly a podívat se zajděte do Dopravního podniku na Den otevřených dveří.
Reklama
Chtěli byste vědět, jestli ingredience pro vaše jídlo dorazily bez emisí? Společnost Volvo Trucks se spojila s celosvětově uznávaným šéfkuchařem Marcusem Samuelssonem v rámci nové kampaně – Prostřený stůl pro změnu. O jakou výzvu se jednalo? Připravit gurmánské jídlo z ingrediencí, které byly přepraveny nákladním vozidlem se sníženými nebo minimálními emisemi výfukových plynů. Elektrická nákladní vozidla sehrála v této iniciativě klíčovou roli, jejímž cílem je inspirovat kupující přepravy v potravinářském průmyslu k přijetí udržitelnějších možností přepravy.
V Holýšově na Plzeňsku sídlí jeden z nejmodernějších výrobních závodů Daimler Buses v Evropě. V sobotu 14. června od 14 do 20 hodin se můžete podívat do prostor, ve kterých se vyrábí komponenty i kompletní karosérie autobusů značek Mercedes-Benz a Setra. Autobusem se můžete vydat na některou z vyhlídkových jízd, prohlédnout si trucky a užít si zábavu pro malé i velké.
Provoz opavské pouliční dráhy byl v Opavě slavnostně zahájen 4. prosince 1905. Letošní 120. výročí zahájení MHD oslavil Městský dopravní podnik v sobotu 7. června na Dni otevřených dveří na ul. Bílovecká.
Ikonická londýnská flotila červených autobusů bez emisí je jednou z největších v západní Evropě, větší než v Paříži, Berlíně a Madridu. S nižšími emisemi CO2 na osobokilometr ve srovnání s jinými světovými městy jako je New York a Vancouver je i jednou z nejzelenějších na světě. Elektrické a vodíkové autobusy smluvních dopravců Transport for London (TfL) obsluhují 107 linek a dalších 30 částečně.
Na tratě v Moravskoslezském kraji na začátku června poprvé vyjela elektrická jednotka RegioPanter Českých drah s celovozovým polepem v červených barvách Integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS. V tomto týdnu se slavnostně představí veřejnosti na železničním veletrhu Rail Business Days v Ostravě a následně bude k vidění na regionálních spojích. Jde o čtvrté propagační vozidlo na veřejnou dopravu, v Ostravě jezdí tramvaj a trolejbus , v Opavě trolejbus .
Už 130 let letos uplyne od založení původně kolářské dílny Josefa Sodomky ve Vysokém Mýtě. Dnes na stejném místě stojí největší závod na výrobu autobusů IVECO BUS, který může každý rok předat zákazníkům až 5 000 autobusů CROSSWAY a EVADYS a hraje tak významnou roli ve vývoji veřejné dopravy jak u nás, tak v zahraničí. U příležitosti oslav tohoto výročí a také otevření nového Prototypového a testovacího centra pozvalo IVECO BUS 27. května 2025 do Vysokého Mýta novináře a další hosty. Připravili jsme fotoreportáž.
Kategorie autobusů zaznamenala v registracích výrazný propad. S 51 vozy jde o nejnižší počet za nejméně deset let. Nejvíc vozidel bylo značky IVECO.
Josef Sodomka stál na počátku historie dnešního největšího závodu IVECO BUS. Svou původně kolářskou dílnu ve Vysokém Mýtě založil v roce 1895 a postupně přešel k autobusům. První opustil montážní linku v roce 1928. Po znárodnění se továrna Josefa Sodomky stala státním podnikem a byla přejmenována na Karosa. Pod touto značkou se ve Vysokém Mýtě vyráběly legendární autobusy řady Škoda 706 RO, 706 RTO, Š 11, 700 a 900 až do roku 1999, kdy do tehdejší již akciové společnosti vstoupilo IVECO. 7. června si ve Vysokém Mýtě historii připomenou jak prostřednictvím Sodomkova Vysokého Mýta tak i v Iveco Czech Republic.
Dny otevřených dveří Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice se konají již od roku 2004, letos přišel rekordní počet návštěvníků. Zlatým hřebem programu byl nepochybně kloubový trolejbus Škoda-Sanos z roku 1982. I když před lety jezdil ve Zlíně, nyní je jeho domovem Brno. Do současného stavu ho pro Technické muzeum v Brně zrekonstruovali zaměstnanci DSZO.
Aktuálně
Daimler Buses zahájí v červnu 2025 dodávky 111 moderních autobusů Mercedes-Benz a Setra společnosti Busitalia patřící pod italskou státní železniční společnost Ferrovie dello Stato Italiane.
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) a Mikroelektronika dokončily modernizaci odbavovacích zařízení ve vozidlech. Výměna 226 starých terminálů PT02 podporujících pouze Plzeňskou kartu, za nové multifunkční validátory CVP45 s barevným displejem, začala na konci minulého roku. Validátory VEGA 4. generace v PMDP obsahují nový bankovní terminál CRE11, který splňuje nejaktuálnější bezpečnostní a certifikační požadavky bankovních asociací. Plzeň zavedla tento systém plateb jako první město u nás před 10 lety.
Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova bude pokračovat s obnovou svých autobusů. Po několika nových dieselových vozech zůstává u pohonu na stlačený zemní plyn. Má zájem o financování z dotačních programů EU.
Patnáct elektrických autobusů IVECO CROSSWAY Elec pro udržitelnější dopravu na regionálních linkách v Pomořském vojvodství u Baltského moře. Nové vozy zajistí společnost ABP Bus & Coach ze Słupsku, dealer IVECO BUS. Cestující je budou potkávat na meziměstských linkách do Człuchówa, Miastka a na poloostrově Hel už na konci března 2026
Reklama
Zveřejněná veřejná zakázka počítá s nákupem nových osmi elektrických sólo autobusů. Podmínkou je získání dotací od Ministerstva životního prostředí.
Od 1. července 2025 dojde v Jablonci nad Nisou k rozšíření městské hromadné dopravy s poptávkovou dopravou zajišťovanou Jabloneckou dopravní. V pracovních dnech bude obsluhovat více než 50 nástupních a výstupních míst elektrická Toyota pro sedm cestujících jako náhrada za zrušené linky č. 117 a 118 i na nových místech. Jízdné je dle tarifu IDOL.
Dokonale zrestaurovaný originální prototyp dálkového autokaru Škoda 706 RTO LUX č. 1 byl pokřtěn na festivalu Sodomkovo Vysoké Mýto 7. června 2025. Muzeum velkých volantů v Loučeni rodiny Koutkových má další vzácný kousek.
ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY koupila pro systém Integrovaná doprava Plzeňského kraje pět nových autobusů: tři velkokapacitní autobusy Setra S 518 LE a dvě Rošera-P First FCLLI. Nový typ vozů Setra z řady MultiClass 500 LE, představený na jaře 2023 , má ve flotile poprvé.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem uzavře rámcovou dohodu na budoucí nákup 30 parciálních kloubových trolejbusů. Zveřejnil výběrové řízení na jejich dodavatele.
Tři nové autobusy dodá Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice jeden z prodejců IVECO BUS, společnost CZ COREX za sedm měsíců.
Reklama
One System
Reklama
Busworld 2025
Reklama
Bustec
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací