Z 3CSAD v roce 2009: Dopravce rozšířil vozový park o autokar Irisbus MAGELYS HD

Skupina 3CSAD investovala více než 100 milionů korun - zejména do nákupu 22 nových autobusů s důrazem na ekologii a bezbariérovost.
Reklama
Skupina 3CSAD investovala více než 100 milionů korun - zejména do nákupu 22 nových autobusů s důrazem na ekologii a bezbariérovost.
Např. v systému MHD v Hranicích, kde dopravce nahradil předchozího před více než rokem, byly nasazeny čtyři nízkopodlažní autobusy SOR BN 9,5, v Karviné další dva nízkopodlažní autobusy SOR NB 12. Tento typ vozidel bude po pozitivních provozních zkušenostech tvořit dominantní část obnovy vozového parku i v příštích letech. Pro MHD Havířov přibyly tradičně tři nízkopodlažní autobusy na CNG Iveco Irisbus – Citelis, z toho dva ve 12 metrovém provedení a jeden autobus v délce 18 metrů. Zajímavým přírůstkem do havířovského vozového parku je Iveco Daily také s pohonem na zemní plyn, první CNG zástupce v této kategorii. Díky posílení flotily plynových autobusů vzrostl počet takto poháněných autobusů na současných 26. Motory na CNG tak pohánějí padesát procent z celkového počtu autobusů provozovaných v MHD Havířov. Nízkopodlažní vozy tvoří 45 procent z celkového počtu dnes provozovaných autobusů. V rámci strategie Krajského úřadu Moravskoslezského kraje bude dopravce v následujících třech letech zvyšovat podíl nízkopodlažních autobusů také na příměstských linkách a rozšiřovat počet garantovaných spojů zajišťovaných nízkopodlažními vozidly.

Vozový park zájezdové dopravy posílil nový luxusní autokar MAGELYS HD od výrobce IRISBUS IVECO. Jedná se o nejvyšší řadu zájezdových autobusů, který patří mezi absolutní špičku v segmentu turistických autobusů. 12m autokar je opatřen šestiválcovým motorem Iveco Cursor 10 Euro 5 EEV. Autobus je špičkově vybaven jak po stránce komfortu pro cestující, ale i v bezpečnostní výbavě, jako je například adaptivní tempomat a systém hlídání jízdního pruhu LGS. Standardem jsou tři sklopné LCD monitory a WC kabina. Magelys nabízí nejen velký vnitřní prostor a snadný přístup, ale také další výhody jako úložný prostor v horní části. V roce 2009 došlo k sladění designu zájezdových autobusů, která spočívá v nové grafice po celé délce autobusů s ilustračními fotografiemi z oblasti cestování a ve stříbrné barvě karosérie.

Velkou proměnou prošly také dílny ČSAD Havířov, ve kterých byly v listopadu zahájeny rekonstrukční práce, které spočívají zejména v kompletní renovaci 4 servisních jam a pokládce nové pevnostní podlahy. Součástí tohoto projektu je také rekonstrukce osvětlení montážních jam, na které bude navazovat zbrusu nové osvětlení hlavní dílny. Obnovovací práce budou probíhat do konce roku 2010 a budou na ně navazovat ostatní činnosti důležité pro zkvalitnění servisních služeb.

Byla rekonstruována čerpací stanice v Třinci. Všechny čerpací stanice jsou postupně napojovány na informační systém, což umožní poskytnout zákazníkům on-li přehledy o tankování vozidel a provedených transakcích v reálném čase.
Z TI 3CSAD

Z 3CSAD v roce 2009: Dopravce rozšířil vozový park o autokar Irisbus MAGELYS HD
Autokar MAGELYS HD v jednotném "zájezdovém designu"
Z 3CSAD v roce 2009: Dopravce rozšířil vozový park o autokar Irisbus MAGELYS HD
Citelisy CNG
Z 3CSAD v roce 2009: Dopravce rozšířil vozový park o autokar Irisbus MAGELYS HD
Citelis CNG v Havířově.
Z 3CSAD v roce 2009: Dopravce rozšířil vozový park o autokar Irisbus MAGELYS HD
Z předávání autobusů SOR pro MHD Hranice
Z 3CSAD v roce 2009: Dopravce rozšířil vozový park o autokar Irisbus MAGELYS HD
Dílny v Havířově během rekonstrukce
Z 3CSAD v roce 2009: Dopravce rozšířil vozový park o autokar Irisbus MAGELYS HD
SOR NB 12 na AN v Karviné