Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Zpravodajství

Od 14. do 16. května na mezinárodní konferenci a výstavě o digitalizaci a inteligentních řešeních pro veřejnou dopravu najdete v hale 1 společnost Herman (stánek K30) a Mikroelektroniku (stánek A45)

person rebus  date_range 15.05.2024

Škoda Group koupila od VINCI Energies 100 % akcií společnosti Cegelec a.s.. Rozšiřuje tak své portfolio o další komponenty pro různá vozidla hromadné dopravy a také zajímavý rozsah servisních služeb. Navíc získává velmi zkušený tým pracovníků.

„ Škoda Group prochází dlouhodobým rozvojem a součástí toho je i posilování našich vývojových, výrobních i servisních kapacit. Těšíme se na spolupráci s novými kolegy a práci na zajímavých projektech – ať stávajících, tak nových, které nás brzy čekají “, uvedl Karel Majer, předseda představenstva a obchodní ředitel společnosti Škoda Electric a.s. ze Škoda Group, pod kterou se Cegelec pod novým názvem Electric Components a.s. zařadí. Společnost Cegelec a.s. (nově Electric Components a.s.) se zabývá vývojem a výrobou elektrických zařízení se zaměřením především na městskou hromadnou dopravu. V centru pozornosti tak stojí zejména dodávky elektrických výzbrojí pro tramvaje, trolejbusy, metro a příměstskou železnici. Ve spolupráci s dalšími subjekty se podílí také na modernizaci kolejových vozidel, především tramvají z původní produkce ČKD Praha. Cegelec a. s. byla od roku 2010 součástí nadnárodní průmyslové skupiny VINCI sídlící ve Francii, konkrétně jako jedna z dceřiných společností VINCI Energies, divize Power & Mobility. Miroslav Opa, dříve generální ředitel Cegelec a.s., se podle tiskové zprávy Škoda Group vydané 14. května 2024, stává nově předsedou představenstva Electric Components a.s. Firma by měla pokračovat dál ve své podnikatelské činnosti. K Cegelecu a jeho převzetí Škoda Group se vyjádřil Libor Hinčica, který pět let působil v českém Cegelecu jako obchodní ředitel a současně je šéfredaktorem magazínu Československý Dopravák. Jeho komentář si můžete přečíst ZDE .

person rebus  date_range 15.05.2024

Sdružení dopravních podniků České republiky a jeho členské dopravní podniky se i v tomto roce připojují k tradiční veřejné sbírce Český den proti rakovině, kterou pořádá Liga proti rakovině. Na možnost podpořit tuto osvětovou kampaň upozorní letáky ve vozech městské hromadné dopravy. Několik dopravních podniků se zapojí i do prodeje typických žlutých květin. Takzvaný Květinový den se letos koná ve středu 15. května.

Do podpory projektu se zapojí dopravní podniky z jedenácti měst, a to z Brna, Českých Budějovic, Děčína, Hradce Králové, Karlových Varů, Liberce, Opavy, Ostravy, Pardubic, Plzně a Ústí nad Labem. O Květinovém dni budou informovat na svých sociálních sítích, ale i přímo ve vozech MHD, případně využijí LCD panely nebo digitální nástěnky. Dopravní podnik města Brna, Dopravní podnik města České Budějovice a Dopravní podnik Ostrava budou žluté květinky nabízet k prodeji na svých zákaznických centrech nebo místech předprodeje, a to od 15. května až do neděle 19. května (dle otevírací doby jednotlivých pracovišť). Dopravní podnik Karlovy Vary nakoupí žluté kytičky pro všechny své řidiče. „ Naším cílem je stejně jako v předchozích letech podpořit aktivity Ligy proti rakovině, která Český den proti rakovině pořádá. Vnímáme prevenci této zákeřné nemoci jako důležité téma, na které je potřeba širokou veřejnost upozorňovat. Díky SDP ČR a dopravním podnikům se informace dostanou ke statisícům cestujících ,“ řekl předseda SDP ČR Tomáš Pelikán. Kytičky budou letos ozdobeny tmavě růžovou stužkou a zájemci si je mohou zakoupit za libovolný příspěvek, přičemž minimální částka činí 20 Kč. Hlavní téma sbírky je pro tento rok prevence rakoviny prsu a screeningové programy. Přispět je možné také prostřednictvím nákupu e-kytičky odesláním dárcovské SMS ve tvaru DMS KVET 30 nebo DMS KVET 60 nebo DMS KVET 90 nebo DMS KVET 190 na číslo 87 777. Cena DMS je 30, 60, 90, 190 Kč.

person rebus  date_range 14.05.2024

V Hradci Králové oslaví v sobotu 18. května trolejbusové jubileum. V Praze proběhne autobusový den PID - tentokrát na Letné. V Muzeu dopravy ve Strašicích poprvé otevřou vrata veřejnosti. Všechny akce nabídnou jízdy historickými vozidly a doprovodný program.

Před 75 lety začaly v Hradci Králové jezdit trolejbusy. Při této příležitosti dopravní podnik města pořádá v sobotu 18. května pro veřejnost jízdy historickými vozy a nechá nahlédnout do svého zázemí . Poprvé se představí také původní hradecký trolejbus Škoda 15Tr. Mimořádné linky historických trolejbusů Škoda 8Tr9, Škoda 9Tr, Škoda 14Tr08/6, kloubový Škoda 200Tr Sanos 01 a Škoda 15Tr označené symbolickým číslem 75 budou jezdit v pravidelných intervalech na okružní trase z Terminálu hromadné dopravy, první spoj vyjede v 9:14, hned po slavnostním zahájení v 9 hodin. Akce končí ve 14 hodin. Návštěvníci si budou moci prohlédnout dispečink, trolejbusovou měnírnu, montážní vozidla pro údržbu trolejbusového vedení nebo zjisti, jak se nabíjí elektrobusy. Na statické ukázce budou k vidění modely trolejbusů a autobusů. Urbanway 12m Cursor E6 STEP E, SOR NS 18 Diesel E6, SOR NS 12 Diesel E6 a Škoda 30Tr SOR TNB 12 a historický Škoda 15Tr. Tento typ trolejbusů v Hradci vyjel poprvé v lednu 1989 a dojezdil před více než deseti lety. Sedm vozidel bylo předáno do Ústí nad Labem, kde se s nimi rozloučili teprve na jaře 2024 . Hradecký dopravní podnik dva své původní vozy odkoupil zpět. Jeden z nich se poprvé představí jako historický vůz právě 18. května. V sobotu 18. května se pěkná akce uskuteční i v Praze. Na Letnou se sjedou autobusy dopravců PID. Již po sedmé se vrací oblíbený Autobusový den Pražské integrované dopravy . Z Letňan se tentokrát přestějí na Spartu. Od 10 do 17 hodin přijďte na Letenskou pláň v Praze 7. V blízkosti tramvajových zastávek Sparta se můžete těšit na tradiční statickou výstavu autobusů a jízdy autobusy Ikarus, Karosa, MAN, Škoda a SOR i historickou tramvajovou soupravou. O víkendu se letos poprvé otevře Muzeum dopravy ve Strašicích . Zahájení sezóny bude už tradičně spojeno se sobotním Hamernickým dnem v Dobřívě. V sobotu 18. i v neděli 19. května budou v provozu také historické exponáty muzea. V sobotu na lince spojující Strašice, Dobřív a mirošovské nádraží, v neděli pak na strašické lince 5 vedoucí k loveckému zámečku Tři Trubky a zdejšímu Domu přírody Brd.

person rebus  date_range 13.05.2024

Lion's City 12 E LE je prvním elektrobusem s nízkým nástupem, který MAN vyrábí. V České republice se představil poprvé v týdnu od 6. května a účastnil se Bus Euro Testu 2024, vítěz bude vyhlášen na IAA v Hanoveru 16. září 2024.

V pondělí 6. května se v MAN Truck & Bus v Praze-Čestlicích uskutečnila prezentace nového plně elektrického autobusu Lion's City 12 E LE. Poté se nový model MAN přesunul na Kladensko, kde se ve dnech 7. až 10. května zúčastnil srovnávacího testu kandidátů na prestižní titul Bus of the Year 2025. MAN dosud nabízel pouze plně nízkopodlažní autobusy dostupné ve třech délkách: 10,5 m, 12 m a 18 m. Loni na podzim měl na veletrhu Busworld světovou premiéru Lion's City 12 E LE - první autobus MAN s bateriovým elektrickým pohonem v nízkopodlažní verzi. Řešení LE (low entry) vychází z modelu 12metrového elektrobusu, ale za prostředními dveřmi jsou dva schůdky, které vedou do zadní části interiéru se zvýšenou podlahou. Výhodou koncepce s nízkým vstupem je, že většina cestujících sedí. MAN Lion's City 12 E LE byl navržen tak, aby provozovatelům nabídl ještě větší provozní flexibilitu - je vhodný pro městské i příměstské linky. Díky dostatečné kapacitě baterií nabízí dojezd až 350 km (v závislosti na provozních podmínkách). Nabízí až 41 míst k sezení a vyhrazený prostor pro invalidní vozíky a kočárky. Na základě zpětné vazby od zákazníků byl upraven také komfort sedadel a konstrukce podlahy. Orientace všech sedadel v zadní části vozidla směrem dopředu zaručuje cestujícím pohodlí i na delších cestách. Základní parametry vozidla Vnější rozměry 12 182/2 550/3 320 mm (délka/šířka/výška). Pohon: Elektromotor o výkonu až 240 kW napájený svazkem 6 baterií s celkovou kapacitou 480 kWh. Nápravy: Přední s nezávislým zavěšením kol, zadní portálový pohon. ESP, asistent pro odbočování a změnu jízdního pruhu, asistent nouzového brzdění, tempomat. Další výbava: digitální kokpit s pokročilými asistenčními systémy, kamerový systém OptiView® nahrazující vnější zpětná zrcátka, LED světlomety s integrovanými LED denními světly, LED osvětlení prostoru pro cestující, sledování mrtvého úhlu a další.

person rebus  date_range 13.05.2024

Od úterý 14. května bude Karlsruhe v Německu hostit globální akci pro digitalizaci a inteligentní řešení ve veřejné dopravě. Do 16. května 2024 se uskuteční přední oborová výstava a konference pokrývající celé technologické spektrum, od umělé inteligence, ticketingu a platebních systémů až po MaaS a kybernetickou bezpečnost. V hale 1 můžete navštívit stánek A45 Mikroelektroniky.

Kromě konference IT-TRANS proběhnoou ve dvou halách a v konferenčním centru na Messe Karlsruhe dvě Market Update fóra, která poskytnou informace o praktických aplikacích, testovací dráhu pro autonomní řízení a aktuální informace o nejnovější nabídce přibližně 250 vystavovatelů z 30 zemí . Na otevření IT-TRANS budou přítomni federální ministr pro digitální záležitosti a dopravu Dr. Volker Wissing a celosvětově uznávaná technologická průkopnice a vědkyně v oblasti umělé inteligence Inma Martinez s hlavním projevem o umělé inteligenci (AI). Britta Wirtz, generální ředitelka Messe Karlsruhe, říká: " Když jsme před téměř 20 lety začali s IT-TRANS, stále jsme hovořili o vzniku digitálních platebních transakcí a tisku jízdenek. Dnes se však zabýváme umělou inteligencí a smart dopravním modelováním. Vývojové skoky v digitalizaci jsou pro veřejnou dopravu nepostradatelné, ale dopravní revoluce může uspět pouze tehdy, pokud jsou digitální řešení dobře přizpůsobována ."

person rebus  date_range 10.05.2024

Dopravní podnik města Olomouce si tento rok připomíná významné jubileum - 125. výročí zahájení pravidelného tramvajového provozu. Při této příležitosti se mohli návštěvníci 8. května 2024 podívat na dvě místa. Do tramvajové vozovny v ulici Koželužská a do odstavné haly tramvají na ulici Fibichova. A také se svézt historickými vozy.

Pro návštěvníky byly k vidění veškeré typy tramvají, ale i autobusů, které lze potkat na cestách. Krom nich byly vystavené i historické kousky. V hale na ulici Koželužská se návštěvníci mohli těšit na prohlídku vozovny samotné. Zde byly vystavené tramvaje Inekon Trio, Vario, Evo, Tatra T3 nebo Škoda Astra. Z autobusů byl ve vozovně na ul. Koželužská k vidění elektrobus SOR, dále Solaris Urbino 8,6 nebo krátký a kloubový autobus Solaris Urbino. V odstavné hale na ulici Fibichova byla vystavená i legendární historická tramvaj ev. čísla 16. Pamětníci, ale i současní cestující, si mohli připomenout také dávnou autobusovou historii. Tu reprezentoval autobus Škoda 706 RTO ev. čísla 247 (majitel DP Ostrava). Mimo prostředků MHD byly rovněž vystavené i historické automobily zn. Zbrojovka Brno a Tatra (rok výroby 1933 - 36). Pro příznivce hasičské techniky byl prezentovaný historický hasičský vůz Škoda (r. v. 1929) z majetku SDH v Olomouci - Chválkovicích. Doprovodný program na akci měl i Český červený kříž. Ten se zaměřil na zdravotnictví a první pomoc. Policie ČR připravila pro návštěvníky ukázky ze své činnosti. Program proběhl od 10:00 do 12:00 hodin. Dětem byl k dispozici skákací hrad, ale mohli si zasoutěžit o drobné dárky. Nesmělo chybět ani bohaté občerstvení. Pro přepravu na místo konání bylo možné, kromě speciálních jízd historické tramvajové soupravy a historického autobusu, využít i linky MHD. Do tramvajové vozovny v ulici Koželužská se návštěvníci mohli dostat tramvajovými linkami č. 2, 3 a 4 - zastávka U Sv. Mořice (nebo vystoupit na zastávce Náměstí Hrdinů a pěšky ulicí Sokolská dojít na místo akce). K odstavné hale (na ul. Fibichova) jezdí veškeré tramvajové linky. Další z možností je dojet autobusovými linkami č. 12, 14, 15, 19, 25, 26 na zastávku Fibichova, pak už jen pár minut pěšky. Trasa historické tramvaje s v lečným vozem (223 a 99) kopírovala trasu linky X2/7 s obsluhou zastávek Hlavní nádraží, U Bystřičky, Žižkovo náměstí, U Dómu, Náměstí republiky, U Sv. Mořice, Náměstí Hrdinů, Okresní soud, Tržnice, Envelopa, Vejdovského, Hlavní nádraží, Fibichova – výstup. Historický autobus Škoda 706 RTO č. 247 jezdil po trase Sokolská – Fibichova – Sokolská. V ulici Sokolská v blízkosti vjezdu do areálu DPMO. Akce se velmi povedla, velcí i malí návštěvníci si celý den užili. Dopravnímu podniku přejeme mnoho spokojených cestujících, ujetých kilometrů a nové vybudované tratě. Těšíme se na příště.

person ertl  date_range 09.05.2024

Trh s užitkovými vozidly v EU měl v 1. čtvrtletí 2024 smíšené výsledky. Prodej autobusů vzrostl na 9 624 kusů, nárůst zaznamenaly elektrické i dieselové autobusy. Mezi velké autobusové trhy se zařadilo Rumunsko. Nárůst registrací je také u dodávek, zatímco u nákladních vozidel mírně poklesly, a to i přes růst trhu nákladních vozidel s elektrickým pohonem.

Prodeje autobusů v EU zaznamenaly pozitivní začátek roku, nové registrace v EU vzrostly v 1. čtvrtletí meziročně o 23,3 %, celkem bylo registrováno 9 624 autobusů. V celé Evropě (včetně zemí EFTA a UK) 11 718 autobusů. Zatímco ve Francii prodeje klesly o 16,8 %, výrazně vzrostly tři hlavní trhy: Německo (+20 %), Itálie (+18,3 %) a Španělsko (+7,6 %), k pozitivnímu výsledku přispěla i Česká republika s nárůstem o 127,7 %. Rumunsko zvýšilo prodeje o 67,6 %. Registrace nových elektrických autobusů vzrostly v EU v prvním čtvrtletí o 10,3 % na 1 180 ks. Celkově bylo v Evropě registrováno 1 633 ebusů (+7,6 %). Podíl na trhu se však mírně snížil z loňských 13,7 % na 12,3 %. Německo, objemově největší trh, vzrostlo o 20,7 % (175 ks). Rumunský trh s elektrickými autobusy vzrostl o 149,2 % (162 ks) a stal se tak druhým největším trhem pro ebusy. Itálie registrovala o téměř 60 % více elektrických autobusů (107 ks). Francie, dříve největší trh, zaznamenala pokles o 66,4 % (132 ks). V České republice není v I. čtvrtletí registrován žádný elektricky poháněný autobus. Největším trhem s elektrickými autobusy v Evropě je Spojené království s 387 autobusy a mírným meziročním nárůstem o 18,7 %. Nárůst je také ve Švýcarsku a to o téměř 50 % (56 ks). Prodej hybridních elektrických autobusů klesl o 1,9 % a nyní tvoří 10,9 % trhu. Registrace dieselových autobusů vzrostly o významných 38,8 % a nyní představují 70,7 % podíl na trhu, což je oproti předchozímu roku nárůst z 62,8 %. V České republice bylo registrováno meziročně o 141 % více autobusů s naftovým motorem (159 ks), 30 autobusů jezdí na alternativní pohon jako je CNG, LPG nebo vodík. V prvním čtvrtletí roku 2024 se prodej nových dodávek v EU zvýšil o 12,6 %, díky klíčovým trhům se prodalo téměř 400 000 kusů. Vede Itálie s nárůstem o 19,4 %, následuje Německo s 12,7 %, Španělsko s 10,9 % a Francie s 8,7 %. Česká republika hlásí nárůst o 18,3 % (5 959 ks). Preferovanou volbou zákazníků pro nové dodávky v EU byl diesel. Prodeje vzrostly o 12,2 % na 336 698 kusů a udržely si stabilní 84,2% podíl na trhu (mírný pokles z 84,5 % v 1. čtvrtletí 2023). Benzinové modely vzrostly o výrazných 18,8 %, což představuje podíl 6,1 %. Elektricky nabíjené dodávky zaznamenaly mírnější růst o 4,2 % a získaly 5,8 % podíl na trhu, což je mírný pokles z 6,2 % v loňském roce. Prodej hybridních postupně nabírá na tempu, s 12,6% růstem, přičemž podíl na trhu činí pouze 2,2%. Narozdíl od vanů registrace nových nákladních vozidel v EU klesly o 4 % na 85 296 kusů. I když středně těžné nákladní vozy o 5 % vzrostly, celkový pokles způsobily především těžká nákladní vozidla a to o 5,4 %. Mírný pokles o 2,2 % a 0,3 % vykázaly Německo a Francie, Česká republika se zařadila také k tomuto trendu, s poklesem prodejů o 16,8 %. Španělsko a Itálie evidují opačný trend se zisky 15,7 %, resp. 6,6 %. I u nákladních aut je dominantním na trhu dieselový pohon, který představoval 95,5 % nových registrací, a to i přes pokles o 4,5 % ve srovnání s předchozím rokem. Nákladní vozidla s elektrickým nabíjením vzrostla o 29,5 %, čímž si zajistila téměř 2 % podílu na trhu, oproti 1,4 % v loňském roce. Německo vedlo tuto expanzi s 173,7% růstem, což přispělo k 56 % prodeje elektricky nabitých nákladních vozidel v EU. Zdroj dat: ACEA

person rebus  date_range 09.05.2024

Hokejová horečka vypukne již v pátek 10. května. České dráhy, které jsou oficiálním dopravcem mistrovství světa, zajistí během šampionátu přepravu hokejových týmů, rozhodčích, organizátorů i fanoušků mezi místy konání zápasů v Praze a v Ostravě. A to nejen vlaky, ale také autobusy.

„ České dráhy jsou hrdý partner českých sportovců a fanoušků. Už v minulosti jsme spolupracovali na zajištění přepravy hokejistů a fanoušků při světových šampionátech a stejně tomu je i letos. Od pátku vypravíme sedm párů mimořádných spojů SC Pendolino. O ty je mezi fanoušky velký zájem, až na pár desítek míst už nyní hlásíme vyprodáno, tedy více než 4 600 cestujících ,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. Vlaky SC Pendolino a InterCity urazí cestu mezi hlavními stanicemi v Praze a v Ostravě za 3 hodiny 12 minut a nabízejí vysoký komfort cestování. Hokejoví fanoušci mohou ale využít i běžné spoje Českých drah. Vlakem lze cestovat přímo až k pražské O2 areně, která je vzdálena pouhých 10 minut pěší chůze od libeňského nádraží. Na něm zastavuje většina vlaků z východní části republiky, např. z Ostravy, z Valašska, Zlínska nebo z jižní Moravy. Zastavují tam i regionální spoje linek S1 a S7 z hlavního a Masarykova nádraží. Vlakem lze pohodlně cestovat z různých míst republiky také na zápasy v ostravské Ostravar aréně. Železniční stanice Ostrava-Vítkovice leží zhruba 20 minut pěší chůze od arény a jezdí na ní pravidelné spoje S9 Ostrava-Svinov – Havířov – Český Těšín. Během hracích dnů se na vybraných spojích dálkových linek dá očekávat zvýšená obsazenost, je proto vhodné sledovat předpokládanou obsazenost vybraného spoje. „ Cestující si mohou snadno zjistit obsazenost jimi vybraného vlaku v e-shopu na www.cd.cz díky funkci tzv. semaforu, který jim ukáže, jak bude jejich vlak zaplněn a případně doporučí pořízení místenky ,“ připomíná užitečnou novinku v e-shopu Krapinec. Kromě přepravy fanoušků a týmů vlaky zajistí České dráhy i transfery hokejistů mezi hotely, stadiony a vlakovými nádražími v Praze a v Ostravě prostřednictvím dceřiné společnosti ČD Bus a jejích moderních autobusů Iveco. ČD Bus pořídil do svého vlastnictví čtyři autobusy Iveco Evadys. Dalších 16 autobusů poskytlo Iveco Czech republic , ČD Bus je má pouze pronajaté a po skončení mistrovství je odevzdá zpět výrobci. Čtyři zakoupené autobusy Evadys budou následně po změně designu využívány primárně pro náhradní autobusovou dopravu pro cestující Českých drah. V rámci MS v hokeji v roce 2015 se hokejové týmy vozily v turistických autobusech Magelys. Evadys se výrabějí ve Vysokém Mýtě. Třináctimetrový autobus je koncipovaný pro regionální a celostátní linky, letištní přepravu, organizované zájezdy i výlety. Nabízí přednosti typické pro všechny autobusy IVECO BUS: maximální péči o komfort a bezpečí cestujících, reálné zjednodušení běžných úkonů řidiče a skutečnou optimalizaci nákladů autobusových dopravců. Evadys, který se stal součástí řady Crossway, doplňuje luxusní segment kombinovaných linkových/zájezdových autobusů. Zachovává si všechny přednosti nejprodávanější řady meziměstských autobusů v Evropě: mimořádnou všestrannost, osvědčenou spolehlivost a optimalizovanou profitabilitu.

person rebus  date_range 09.05.2024

Proti minulému měsíci vzrostly registrace o 93 vozidel. Výsledné číslo 137 ks je o 63 procent meziročně vyšší a vůbec nejvyšší dubnové za posledních dvacet let. Nejvíc vozidel je značky Iveco Bus, následuje Setra a Mercedes-Benz.

Celkem 79 autobusů je značky Iveco Bus (50 ks linkových, 18 městských a 11 dálkových), Setra 19 ks (13 ks linkových a 6 dálkových), Mercedes-Benz 16 ks (3 ks linkových a 9 dálkových), MAN 7 ks (1 ks městský, 4 ks linkový a 2 ks dálkový), SOR 6 ks (5 ks městský a 1 ks linkový), Isuzu 3 ks (dálkový), Irizar (dálkový) a Temsa (městský) po 2 ks. Nejvíc autobusů přijelo do Prahy (45 ks) a Středočeského kraje (26 ks). V Jihočeském kraji se můžou těšit na 22 a v Pardubickém na 19 nových autobusů. Od začátku roku 2024 vzrostly registrace o 95,21 % (ze 167 ks na 326 ks, tj. o 159 ks). První je značka Iveco Bus s 153 registrovanými autobusy (46,93 %), následují MAN – 43 ks (13,19 %), Setra – 40 ks (12,27 %), Mercedes-Benz – 26 ks (7,98 %), SOR – 21 ks (6,44 %), Rošero-P – 20 ks (6,13 %), Isuzu – 8 ks (2,45 %), Irizar – 5 ks (1,53 %), Ford – 3 ks (0,92 %), Temsa – 2 ks (0,61 %). Podle dat SDA bylo od začátku roku vyřazeno celkem 497 autobusů, 302 bylo vyvezeno do zahraničí a 195 vozidlům byla zrušená technická způsobilost a byly pravděpodobně zlikvidována. Na konci I. čtvrtletí mělo být v České republice hlášeno 21 674 autobusů s průměrným stářím 15 let. Zdroj dat: Svaz dovozců automobilů

person rebus  date_range 08.05.2024
Reklama
C.I.E.B.
Reklama
Škoda Group
Reklama
BUSE
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací