Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Pro cestující

S vyřazením posledních "vysokopodlažních" trolejbusů Škoda 15 Tr a jejich nahrazením novými parciálními trolejbusy Škoda 27 Tr zajišťuje Dopravní podnik města Ústí nad Labem přepravu plně nízkopodlažními vozidly. Nové trolejbusy s bateriemi navíc na některých trasách nahradí autobusy. Změny linek a jejich číslování dopravní podnik připravuje od 1. května 2024.

Nově navržené linky nabídnou rozšířenou kapacitu moderních vozidel, delší trasy a přímé spojení. Jedná se o plánovanou 2. etapu změn v městské hromadné dopravě v Ústí nad Labem. Linková koncepce vychází z aktuálních potřeb obyvatelstva. Poslední významné změny v městské hromadné dopravě v Ústí nad Labem proběhly před 17 lety. Během této doby se změnily požadavky na propojení částí města například v důsledku generační výměny obyvatelstva, vzniku nových výrobních zón a obchodních center, a potřeba efektivnějších a přímých spojů do zaměstnání, do obchodů, do škol i za kulturou a sportem. Dopravní podnik nechal zpracovat analýzu a optimalizaci tras. Proběhl více jak roční sběr dat využití jednotlivých linek cestujícími. Jedním z nástrojů podpory optimalizace tras byla zpráva od externí společnosti, která analyzovala chování cestujících na všech linkách a v každém směru. Uvedená data následně vyhodnocoval a hledal optimální řešení, zejména pro cestující. Změny byly konzultovány s městskými obvody a jejich připomínky byly plně akceptovány. Linky příměstské autobusové dopravy byly konzultovány s krajským odborem dopravy. Vždy jsou zachovány hlavní dopravní uzly současných tras. Každá linka je koncipována také s ohledem na vlakové spojení. Nové označení linek a tras budou začínat číselnou řadou 70, 80 a 90. Více informací zde . Dalším důvodem změn je využití parciálních trolejbusů, které díky své moderní technologii mohou jezdit i tam, kde není trolejové vedení a nahradí tak zastaralé autobusy. Nákup 33 vozidel od společnosti Škoda Electric si vyžádal investice ve výši 812 milionů Kč. Nová flotila nabízí nejen rozšířenou kapacitu pro cestující, ale je rovněž vybavena více bezpečnostními prvky, dvěma hnacími nápravami a poskytuje moderní komfort cestování. Dalším přínosem modernizace vozidel je pozitivní dopad na životní prostředí. Na rozlučkovou jízdu s trolejbusy Škoda 15 Tr v neděli 24. března 2024 se můžete podívat zde . S využitím TZ DPMÚL.

person rebus  date_range 28.03.2024

Od soboty 23. března se k celoročním přívozům P1 a P2 připojí i ostatní sezonní přívozy. Vloni byla nejoblíbenější linka P2 z Podbaby do Podhoří, kterou lze využít jako spojení do ZOO. Dopravní podnik zahajuje sezónu historických tramvajových linek 41 a 42 a autobusové linky K.

Oproti loňské sezoně nedochází k žádným změnám. Letos poprvé bude plnohodnotně v provozu sezonní přívoz P4 Dostihová – Belárie, který se osvědčil ve zkušebním provozu v letech 2022 a 2023. V souvislosti s omezeními na cyklotrasách v oblasti opravovaného Barrandovského a budovaného Dvoreckého mostu jsou přívozy P3 a P4 pro cyklisty vítanou alternativou za komplikovaně průjezdné úseky. Z přívozu P3 také můžete sledovat stavbu Dvoreckého mostu, který přívoz na podzim 2025 plně nahradí. Přívoz P2 nabízí výhodnou alternativu spojení do ZOO, konkrétně ke vstupu Sklenářka u nového pavilonu goril. Přívoz pluje každou čtvrthodinu, tedy stejně často jako sem jezdí autobusová linka 234 z Holešovic od metra. Přívozy PID loni přepravily téměř 600 000 cestujících. Tradičně nejoblíbenější byla linka P2 z Podbaby do Podhoří, která převezla přes 232 tisíc lidí a 22 tisíc kol. Nejvíc lidí za den ale svezla linka P5 na Císařskou louku - v rekordním červenci to bylo za den průměrně 937 lidí. Seznam pražských přívozů v provozu od 23. března 2024 : P1 Sedlec – Zámky: V provozu denně do 20:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:45. P2 V Podbabě – Podhoří: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:30. P3 Lihovar – Dvorce: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00. P4 Dostihová – Belárie: V provozu denně do 19:00–21:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00. P5 Císařská louka – Kotevní – Výtoň: V provozu denně od 8:00 do 19:00–21:00 podle denního světla. P6 Lahovičky – Nádraží Modřany: V provozu denně do 19:00–21:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00. Historické linky tramvají a autobusové retro linky K: Od soboty 23. března 2024 Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájí provoz historické tramvajové linky 41 propojující Muzeum MHD a Národní technické muzeum a autobusové linky K. Jako novinku na ní DPP na jaře začne nasazovat autobus Karosa C734 ev. č. 3031 v modro-bílé barvě. Obě linky budou v provozu o víkendech a státních svátcích do 17. listopadu 2024. Od stejného data bude jezdit každý den mezi nejvýznamnějšími pražskými památkami a turistickými atrakcemi historická tramvajová linka 42. Zájem turistů o ni roste. Za prvních 11 víkendů letošního roku na ní DPP a PCT prodaly dohromady téměř o 25 % více jízdenek, než ve stejném období loňského roku. O začátku turistické sezóny v Ústeckém kraji se dočtete zde .

person rebus  date_range 22.03.2024

Chrudim čekají dopravní komplikace. Uzavírka mostu na silnici I//17 u OC Tesco silně ovlivní individuální i městskou autobusovou dopravu. Město se proto rozhodlo nabídnout přepravu autobusy zdarma.

Kromě rekonstrukce mostu navíc probíhají i práce na opravě lávky pro pěší přes řeku Chrudimku, která si vyžádá úplnou a částečnou uzavírku ulic V Průhonech a Na Ostrově. Aby město co nejvíce lidí přimělo nechat auta doma a zmírnit komplikace v přesunech, zavádí od pondělí 18. března do 30. června pro všechny cestující městskou autobusovou dopravu zdarma. Na přepravě zdarma se dohodlo s Arrivou. Podle starosty Františka Pilného zaplatí město milion korun navíc. Stávající jízdní řády MAD zůstávají v platnosti. Autobusy však nebudou obsluhovat některé zastávky a pojedou výlukovou trasou s náhradními zastávkami. Podrobnosti na webových stránkách Arrivy . Cestujícím, kteří mají již zakoupenou jízdenku na čipové kartě, bude dopravcem vráceno jízdné v informační kanceláři. V souvislosti s plánovaným zapojení MAD Chrudim do IREDO Pardubického kraje od 1. července bude výměna karet a vrácení zůstatku probíhat až v období od 1. května do 31. srpna.

person rebus  date_range 18.03.2024

Přeshraniční autobusová linka, spojující okresní města Náchod a Klodzko v Dolnoslezském vojvodství, je v provozu od 3. března. CDS Náchod je významným smluvním partnerem Veřejné dopravy Královéhradeckého kraje, provozuje MHD v Náchodě i komerční linky.

Autobusová linka 000323 doplňuje přeshraniční autobusové spoje z Hronova, Police nad Metují, Broumova a Náchoda do polského příhraničí. Na části úseku mezi Náchodem a městem Kudowa Zdrój v Polsku platí tarif IREDO. Do Polanica Zdrój a Kodzka se pak svezete na tarif dopravce. Za nákupy, zábavou a turistikou do Polska můžete vyrazit ve všední den i v sobotu a v neděli. Kam za turistikou: Nedaleko města Szczytny můžete po žluté turistické trase navštívit Szczytnik (589 m n. m.), který je vrchem na severu Bystřických hor (Góry Bystrzyckie), tyčícím se nad městečkem Szczytna. Na vrch naleznete zámek Lesna Skala. Sto metrů jihozápadně od zámku se nacházejí Orle Skały vyhledávané horolezci i turisty. Na temeni jedné ze skal je vybudovaná vyhlídka s výhledem od západu až téměř po východ, a to na Góry Bystrzyckie, Góry Stołowe a na městečko Szczytna. Lázeňské město Polanica-Zdrój láká k procházkám po klidném parku plném záhonů s květinami a krásnými fontánkami a k zastavením v romantických altáncích. Vyhledávanými atrakcemi v parku jsou svítící fontána či socha ledního medvěda. Středem lázeňského dění je Wielka Pieniawa z roku 1906. Po obou stranách řeky Bystrzyca vede oblíbená polanická promenáda lemovaná řadou stylových kavárniček a restaurací. Zábavu si můžete užít jízdou na bobové dráze Góralka. Klodzko, město malebně rozložené na svazích údolí řeky Kladské Nisy je centrem turistiky a největším městem Kladského regionu s tisíciletou historií. Nad městem se vypíná unikátní vojenská pevnost Kłodzko. Pevnost Kladsko na Hradní hoře (Wzgórze Zamkowe), postavená v 16. století Rakouskem a rozšířena v 18. století Pruskem, je komplexem bastionů, kasemat a záhadných labyrintů. Zpřístupněná je i podzemní trasa o délce 700 m. S využitím dopravakhk.cz

person rebus  date_range 11.03.2024

Nízkopodlažní autobusy Iveco Crossway LE 10,8 dopravní společnosti ČSAD Uherské Hradiště propojí obě města s vlakovým nádražím ve Starém Městě každou půlhodinu. Linku 300 od 3. března zavedl Zlínský kraj ve spolupráci s městy Uherské Hradiště a Kunovice.

Provoz pravidelné linky je zatím ve zkrácené trase Staré Město, železniční stanice – Uherské Hradiště – Kunovice, Petříkovec a zpět. Po zavedení nového systému MHD v Uherské Hradišti, pak Zlínský kraj plánuje prodloužení některých spojů linky z centra Kunovic přes Lidickou ulici do Míkovic a v jednání je i další pokračování až do Vések a Sadů. „ Linka je v provozu v pracovní dny od 5.00 do 22.30 a po celou tuto dobu nabídne cestujícím 30minutový interval v obou směrech. O víkendech a svátcích bude v provozu od 6.30 do 22.00 s 30minutovým intervalem po většinu dne ,“ říká jednatel společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje Martin Štětkář. „ Na území Uherského Hradiště linka propojí místa, mezi nimiž dosud chyběla přímá obsluha veřejnou dopravou ." Konkrétně půjde o zastávky Svatojiřské nábřeží; Stará Tenice; železniční stanice; Kollárova (nově vybudovaná zastávka ve směru do Kunovic); Jiřího z Poděbrad (ve směru z Kunovic); Boženy Němcové (na třídě Maršála Malinovského ve směru do Kunovic); Smetanovy sady (ve směru z Kunovic) a garáže ČSAD. Novinkou je nástup všemi dveřmi v případě, že cestující už má platnou jízdenku: buď jednotlivou přestupní jízdenku pro souměstí z předchozího autobusu nebo předplatní časovou jízdenku pro zónu 500 Integrované dopravy Zlínského kraje. Díky plné tarifní integraci mezi MHD a krajskou dopravou, která funguje od loňského července, platí na lince 300 stejný tarif jako v MHD nebo na jiných autobusových linkách IDZK uvnitř souměstí. V případě, že před nástupem cestující nemá platnou jízdenku, prodá mu ji řidič hotově, bankovní kartou nebo z kreditu na kartě Zetka. Pro ještě lepší komfort dovybaví ČSAD Uherské Hradiště v průběhu dubna vozidla jízdenkovými automaty u prostředních dveří pro nákup jízdenky bankovní kartou. „ Nádraží ve Starém Městě nabízí kvalitní a rychlé spojení Uherskohradišťska se zbytkem kraje i významnou částí střední Evropy. Paradoxně ale cesta na nádraží někdy cestujícím trvala déle než samotná jízda vlakem. Nová linka 300 tento problém pro velkou část cestujících skvěle řeší ,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje pro oblast dopravy Radek Doležel. „ Díky spolupráci s krajem se podařilo přichystat linku, která propojí srdce Slovácka se zbytkem naší aglomerace v dosud nevídané kvalitě a rozsahu. A díky návaznosti na vlaky budou mít obyvatelé Uherského Hradiště snazší cestování do světa ,“ uvedl starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha. I pro obyvatele Kunovic je spuštění linky 300 dobrou zprávou - napřímo propojí důležité body v Kunovicích s mnoha místy v širším centru Uherského Hradiště, kam dosud nebylo možné dojet veřejnou dopravou. Tato služba nejen díky krátkému a pravidelnému intervalu mezi spoji usnadní každodenní život nejednomu obyvateli města. „ Tato linka rovněž v příštím roce změnou trasy nahradí stávající MHD směrem na Míkovice a nejen díky krátkému a pravidelnému intervalu mezi spoji usnadní každodenní život nejednomu obyvateli našeho města, “ uzavírá starosta Kunovic Pavel Vardan.

person rebus  date_range 03.03.2024

Od 5. do 21. března budou cestující na zastávkách a v autobusech na linkách 31 a 32 potkávat označené tazatele, kteří se budou ptát odkud a kam lidé jedou. Podle výsledků může DSZO přizpůsobit MHD aktuálním potřebám.

Velký směrový dopravní průzkum a sčítání cestujících se uskuteční ve dnech od 5. do 21. března 2024 ve vozidlech a na zastávkách MHD ve Zlíně a v Otrokovicích. Vyškolení tazatelé z firmy CZECH Consult budou oslovovat cestující a ptát se jich, odkud a kam hromadnou dopravou cestují. Podobně rozsáhlý dopravní průzkum nechala Dopravní společnost Zlín – Otrokovice zpracovat naposledy v roce 2016. Dotazy speciálně vyškolených a označených tazatelů se budou týkat nástupní/výstupní zastávky během cesty MHD, zvolených linek, přestupů, použitého jízdního dokladu. V terénu - na vybraných zastávkách a ve vozidlech (pouze v autobusech linek 31 a 32) - se bude ve stejném čase pohybovat nejvýše deset tazatelů. „ Půjde o velmi krátký anketní dotaz na cestujícího. Odpovědi si budeme zaznamenávat. Následné vyhodnocení výsledků nám velmi pomůže rozklíčovat dopravní chování cestujících ,“ uvedl zpracovatel dopravních průzkumů Tomáš Matras ze společnosti CZECH Consult, spol. s r.o., Praha, který garantuje odbornou stránku realizace průzkumu. Na základě vyhodnocených dat bude posuzována výhodnost vedení přímých linek v nejčastěji využívaných přepravních relacích a budou kompletně zmapovány přestupy cestujících. „ Prosíme naše cestující o maximální vstřícnost a spolupráci. Pokud budou tazatelem osloveni, prosíme je, aby krátký anonymní rozhovor poskytli. Je to samozřejmě dobrovolné, ale je třeba si uvědomit, že právě přičiněním každého osloveného a odpovídajícího cestujícího může dojít ke shromáždění dostatečného množství dat pro budoucí přizpůsobování městské dopravy aktuálním potřebám ,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Výsledky průzkumu budou zpracovány do konce května tohoto roku.

person rebus  date_range 29.02.2024

Cestující si budou moci vyzkoušet elektrický autobus Yutong během tří měsíců na trase mezi Londýnem, Bristolem a Newportem.

FlixBus bude linku zajišťovat ve spolupráci s Newport Transport, provozovatelem městské dopravy v Newportu v jihovýchodním Walesu, který provozuje 60% linek denně bezemisí. Podle FlixBus ve Spojeném království ušetří nová linka každý den 352 kilogramů emisí CO2 ve srovnání s průměrným autobusem s dieselovým pohonem. To odpovídá 21 tunám CO2 během tříměsíčního zkušebního období (od 21. března do června 2024). Pokud by projet trval rok, znamenalo by to úsporu více než 126 tun CO2. Autobus Yutong TCE12 má místa pro 46 cestujících, je vybaven toaletou a rampou pro invalidní vozíky. Kapacita baterie je 282 kWh. Nabíjení bude probíhat v depu Transport UK London Bus (dříve Abellio) v Battersea v Londýně a v ústředí Newport Transport v Jižním Walesu. Již v roce 2018 FlixBus testoval elektrobusy na dvou svých trasách, částečně mezi Paříží a Amiens ve Francii, částečně mezi Frankfurtem a Mannheimem v Německu. Tam firma nasadila elektrobus od BYD. Po technických problémech s autobusem a jeho bateriemi však byla služba po více než roce ukončena. V roce 2022 vyjel na dálkovou linku v Portugalsku .

person rebus  date_range 29.02.2024

Po šesti měsících dojde opět k posílení spojení na trase Brno – Prostějov – Olomouc. Od září 2023 přepravily Arriva Expressy 150 tisíc cestujících. Nové spoje začnou jezdit od neděle 3. března se změnami v jízdních řádech. V provozu budou po celý týden, nejvíc jich vyjede každé pondělí, čtvrtek, pátek a neděli.

Počet cestujících na linkách Arriva Expressů z Prahy na sever Čech a mezi Brnem a Olomoucí dlouhodobě roste, ve srovnání loňského a předloňského roku přepravily o 10 % cestujících více. Od loňského léta začaly cestující vozit nové komfortní autobusy Scania Irizar I6s Efficient , které jsou technicky zajímavé třeba i tím, že nemají konvenční zpětná zrcátka a řidič se orientuje pomocí kamer. Od neděle 3. března proto Arriva zavádí více než 30 nových spojů. V pondělní ranní špičce pojede Arriva Express po půl hodině, první nový spoj vyjede z Olomouce už v 5:05 a do jihomoravské metropole dorazí před půl sedmou. Další nový pondělní spoj odjede z Olomouce v 6:05 a každý pracovní den bude do Brna vyjíždět ještě autobus v 8:35. Nové spojení z Olomouce přes Prostějov do Brna nabídne dopravce také v pátek v 11:35 a 14:05, ve čtvrtek a v pátek v 15:05 a v 17:35. V sobotu vyjede navíc spoj s odjezdem v 15:35 z Olomouce a v neděli jsou do jízdního řádu přidány spoje s odjezdy 15:05, 17:05 a 19:35 z Olomouce ze zastávky na autobusovém nádraží. Z Brna do Olomouce je provoz Arriva Expressu posílen o nové pondělní spoje s odjezdem od Grandu v 6:45 a 7:45 a každý všední den usnadní cestování mezi městy ještě nový odjezd v 11:15. Každý pátek vyjedou navíc nové spoje v 12:45, 15:45, ve čtvrtek a v pátek jsou nové odjezdy v 16:45 a 19:15. Arriva Express nezahálí ani o víkendech, proto je v sobotu přidán spoj v 11:15 a v neděli vyjedou posílená spojení z jihu Moravy do Olomouce v 16:45, 18:45 a 21:15. Cestu mezi městy zajišťují komfortní a klimatizované autobusy, nejvýhodnější ceny jízdenek s místenkou zdarma jsou v e-shopu nebo v aplikaci dopravce. Jízdenku je možné koupit i při nástupu u řidiče a zaplatit za ní pohodlně platební kartou. Nové spoje z Brna přes Prostějov do Olomouce • pondělí v 6:45, 7:45, 11:15, • úterý v 11:15, • středa v 11:15, • čtvrtek v 11:15, 16:45, 19:15, • pátek v 11:15, 12:45, 15:45, 16:45, 19:15, • sobota v 11:15, • neděle v 16:45, 18:45, 21:15. Nové spoje z Olomouce přes Prostějov do Brna • pondělí v 5:05, 6:05, 8:35, • úterý v 8:35, • středa v 8:35, • čtvrtek v 8:35, 15:05, 17:35, • pátek v 8:35, 11:35, 14:05, 15:05, • sobota v 15:35, • neděle v 15:05, 17:05, 19:35.

person rebus  date_range 28.02.2024

Pilotní projekt poptávkové dopravy zajišťované mikrobusy bude probíhat od 1. července na Českobrodsku. Vůz si cestující objedná prostřednictvím PID Lítačky nebo po telefonu. Linka bude vymezena oblastí, ne jízdním řádem a pevně stanovenou trasou. Ještě letos by se "transport on demand" měla stát legislativně jednou z forem veřejné dopravy.

Rada Středočeského kraje 22. února 2024 schválila a podpořila záměr pilotního zavedení poptávkové veřejné dopravy jako doplňku či alternativy ke klasickým linkovým autobusům. Podle Kraje to pomůže rozšířit nabídku veřejné dopravy zejména ve večerním časech v oblastech, kde již není efektivní provoz běžného autobusu s fixní trasou a jízdním řádem. Jako vhodná lokalita pilotního provozu poptávkové dopravy bylo vybráno okolí Českého Brodu s kvalitním železničním napojením na Prahu, ale s chybějící návaznou autobusovou dopravou ve večerních hodinách. Do pilotního projektu budou zapojeny dva mikrobusy. Ty si cestující bude moct objednat pro dopravu do okolních obcí pomocí mobilní aplikace PID Lítačka či telefonické linky. Integrovaná doprava Středočeského kraje nyní připraví vše potřebné pro spuštění zkušebního provozu nové služby v létě 2024. Jízdné bude dle Tarifu PID stejné jako ve stávajících vlacích a autobusech PID ve Středočeském kraji. „ Mnoho lidí dnes používá auto, protože se třeba pozdě večer nemají jak dostat domů. V lepším případě s autem dojedou k nejbližšímu nádraží a dál do Prahy už jedou vlakem. Díky poptávkové dopravě budeme moci zajistit dopravu domů i v okrajových časech, takže auto už nebude nutnost, ale možnost volby ,“ uvádí radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký. Takzvaná poptávková doprava je koncept dopravy, která nepracuje s fixními trasami, jízdními řády nebo časy jako klasická linková doprava. Umožňuje zcela dynamickou tvorbu tras, které jsou vytvořeny na míru cestujícím podle jejich skutečné poptávky. Tento doplňkový způsob veřejné dopravy úspěšně funguje v mnoha evropských zemích a pro jeho úspěch hrají zásadní roli moderní technologie. Ty mají na starosti sběr a zpracování poptávek od cestujících a jejich přeměnu v konkrétní optimalizované trasy, a to vše v reálném čase. Objednávání cest a plánování tras zajistí plně automatická dohledová aplikace založená na umělé inteligenci. „ V systému PID můžeme díky tomu vyřešit hned několik problémů. Jedná se zejména o obsluhu vybraných oblastí večer nebo o víkendech, kdy současná linková doprava nabízí neatraktivní intervaly. Poptávková doprava může být efektivně realizována menšími vozidly, což umožňuje využití řidičů s řidičským oprávněním B, namísto D, kterých je na trhu práce dlouhodobý nedostatek. Inteligentní plánování také přináší možnost efektivnějšího vynaložení financí určených na veřejnou hromadnou dopravu ,“ pokračuje Petr Borecký. Středočeská příspěvková organizace IDSK nyní připraví s vybraným dodavatelem technologie na bázi umělé inteligence plně automatický systém objednávání jízd, který bude uživatelsky napojený na mobilní aplikaci PID Lítačka. K dispozici bude také telefonická linka, aby si službu mohli objednat i lidé, kteří nedisponují chytrým telefonem. Jednotlivé poptávky budou zpracovány autonomním algoritmem, který v reálném čase a dle stanovených podmínek vytvoří trasy tak, aby byl uspokojen co největší počet cestujících v co nejkratším čase a za co nejnižší provozní náklady. Plánování konkrétních jízd bude během pilotního provozu omezené, neboť plně flexibilní provoz prozatím neumožňuje česká legislativa. Poptávková doprava tak bude muset i během pilotního provozu respektovat současná legislativní omezení, kdy je potřeba pro provozování takové služby vybrat jednu z tras a časů. „ Ve Středočeském kraji rozšiřujeme dopravu o nový vstřícný produkt. Výhody dostupnosti veřejné dopravy spojené s flexibilitou dopravy individuální mohou nejen rozšířit dostupnost služeb v okrajových časech dne a týdne, ale také nahradit stávající méně efektivní autobusové linky a ve spojení s moderními technologiemi za méně peněz přilákat do veřejné dopravy více cestujících ,“ dodává ředitel IDSK Zdeněk Šponar. „ Nová služba poptávkové dopravy musí být co nejatraktivnější, lidem nabídneme možnost co nejjednodušší objednávky a co nejrychlejšího vyřízení jejich požadavku. Díky velkému pokroku umělé inteligence v poslední době máme ambici vytvořit takový systém, který se stane příkladem i pro ostatní regiony či města ,“ vysvětluje projektový manažer poptávkové dopravy IDSK Lukáš Kubálek. Poptávková doprava má potenciál zlepšit dostupnost veřejné dopravy v mnoha oblastech Česka a zefektivnit využívání veřejných financí a Středočeský kraj je připraven sdílet výsledky a zkušenosti z pilotního provozu s hlavním městem Prahou a dalšími kraji. Výhody poptávkové dopravy oproti klasickým linkovým autobusům Zatraktivnění veřejné dopravy Cílem je přizpůsobit se co nejvíce potřebám cestujících. Běžné linky s pevnou trasou a jízdním řádem často potřebnou flexibilitu neumějí nabídnout. Poprávková doprava může nabídnout spojení šité na míru momentálním potřebám lidí, a to jak místně, tak časově. Může tím nabídnout dopravu v okrajových časech, kdy už se klasický autobus nevyplatí provozovat a lidé se nestačí vrátit domů veřejnou dopravou. Více cestujících ve veřejné dopravě, méně v autech Díky komfortnímu pokrytí všech časových období odpadá nutnost používat auto, byť jen jako návoz k nádraží na vlak. Pokud mohou lidé snadno a pohodlně cestovat pomocí veřejné dopravy i v pozdních hodinách nebo v noci, nemusí se vázat na auto. Kvůli tomu dnes jezdí autem na vlak i ráno v době špičky, kdy bývají silnice nejplnější. Poptávková doprava může vést k uvolnění parkovacích míst a k celkovému zlepšení situace v okolí vlakových nádraží. Navíc díky integrovanému tarifu PID, kdy stejná jízdenka platí ve vlaku i ve vozech poptávkové dopravy, mnohdy lidé nezaplatí víc než dnes. Efektivnější využití veřejných financí i snížení emisí Místo běžných autobusů budou na linkách poptávkové dopravy nasazena vozidla pro přepravu do osmi osob, díky čemuž dojde ke snížení nákladů na provoz. Tato vozidla jsou také jednodušší na údržbu a díky nižší spotřebě i šetrnější vůči životnímu prostředí. A díky optimalizovaným trasám zvýšíme efektivitu provozu – se stejným počtem vozidel obsloužíme mnohem více lidí, kterým navíc zkrátíme dojezdové časy do cíle cesty. Úspora nedostatkových řidičů „D“ K řízení vozidel postačí řidičské oprávnění skupiny B. Snížení nároků na řidiče pomůže snížit nedostatek řidičů autobusů, se kterým se již delší dobu potýkají téměř všichni dopravci nejen ve Středočeském kraji. Zároveň nabídne práci těm, kteří se obávali usednout za volant velkého autobusu. Podrobné informace o chystané službě poptávkové dopravy ZDE . Tzv. "poptávková doprava“ by měla být ještě letos prostřednictvím novely zákona o silniční dopravě zařazena mezi jednu z forem veřejné dopravy. Tím umožní mimo jiné možnost objednávat jí kraji a městy podobně jako linkovou dopravu a financovat její provoz z veřejných rozpočtů. Úpravy budou potřeba také v zákoně o veřejných službách v přepravě cestujících a vyhláškách a nařízení vlády.

person rebus  date_range 22.02.2024

"Čím dříve, tím levněji". RegioJet zahájil prodej jízdenek na všechny komerční vlakové a autobusové spoje, včetně mezinárodních tras do evropských metropolí a na Ukrajinu. Svézt se můžete na Olympiádu do Paříže nebo na koncerty Adele do Mnichova. Spuštěn je také prodej jízdenek pro vnitrostátní cesty spojující Prahu s Ostravou a Brnem.

Cestující si mohou rezervovat místa na spojích do Vídně, Amsterdamu, Budapešti, Bratislavy nebo Košic, nebo využít žluté vlaky a autobusy k dopravě na nadcházející významné kulturní a sportovní události konané v ČR i v rámci Evropy, jako je Mistrovství světa v ledním hokeji pořádané od 10. do 26. května v Praze a Ostravě, na letní Olympijské hry, které se konají od 26. července do 11. srpna v Paříži nebo na koncerty britské zpěvačky Adele v srpnu do Mnichova. S RegioJetem se můžete vydat také do Chorvatska . Na spoje nasazuje nové moderní patrové autobusy s vnitřním uspořádáním 2plus1, které nabízí dostatek osobního prostoru i panoramatický výhled.

person rebus  date_range 20.02.2024
Reklama
Rošero P
Reklama
IDOS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací