Západočeská metropole nakupuje až 53 nových trolejbusů od Škodovky
Plzeň je domovem řady produktů z výrobních závodů Škoda Group a od příštího roku posílí hromadnou dopravu nové trolejbusy Škoda 26Tr, v ulicích se objeví postupně mezi lety 2023 a 2025. 4 trolejbusy Škoda 27Tr pak v roce 2025.

Plzeňské městské dopravní podniky podepsaly se Škoda Group rámcovou smlouvu na dodání až 33 trolejbusů typu Škoda 26Tr a až 20 trolejbusů typu Škoda 27Tr za 935 milionů korun.

Plzeňské městské dopravní podniky podepsaly se Škoda Group rámcovou smlouvu na dodání až 33 trolejbusů typu Škoda 26Tr a až 20 trolejbusů typu Škoda 27Tr za 935 milionů korun.

Prvních 9 vozidel Škoda 26Tr se v ulicích Plzně objeví postupně mezi lety 2023 a 2025 a 4 vozidla Škoda 27Tr v roce 2025. Smlouva pak počítá s opcí na dalších 24 trolejbusů typu 26Tr a 16 trolejbusů typu 27Tr s možností využití až do roku 2030.

Dějiny Škoda Group se před mnoha lety začaly psát právě tady v Plzni, ve městě, které je stále srdcem výroby našich vozidel, a proto ho velmi dobře známe. Naše místní znalosti doplňujeme o zkušenosti společnosti PMDP, se kterou spolupracujeme dlouhodobě. Díky pevným vztahům se zákazníkem, vzájemnému respektu a naslouchání dovedeme společně hledat taková řešení, která vyhovují cestujícím, řidičům i provozovateli. Trolejbusy k Plzni neodmyslitelně patří a já věřím, že se v jejích ulicích budou ty škodovácké objevovat i v budoucnu. Podpora městské hromadné dopravy a její výrazná modernizace je klíčem k lepšímu životu ve městech a kvalitnější dopravy. Věříme, že se budou i další města inspirovat Plzní a zvýší úroveň dopravy,“ říká Petr Novotný, President Components & Bus Mobility ve Škoda Group.

Vozidla jsou speciální tím, že mají druhé dveře předsuvné, což je typické spíše pro tramvaje. Na rozdíl od dveří tradičně používaných v autobusech, předsuvné dveře výrazně rozšiřují nástupní prostor. To usnadňuje nástup vozíčkářů i rodičů s dětskými kočárky. Ve špičce širší prostor umožňuje rychlejší výměnu cestujících.
 
Délka trolejbusu Škoda 26Tr je 12 metrů a typ Škoda 27Tr je kloubový s délkou 18 metrů. Součástí vozidel je trakční baterie, která umožňuje provoz v úsecích bez trolejového vedení, čím je zajištěna obslužnost i ve vzdálenějších oblastech města. Cestujícím bude k dispozici moderní informační a odbavovací systém s obrazovkami, jízdnímu komfortu přispěje i výkonná klimatizace. Ke zvýšení bezpečnosti bude trolejbus opatřen kamerovým systémem.

Výběrové řízení bylo zveřejněno 9. května 2022. ŠKODA ELECTRIC byla jediným účastníkem řízení. Plzeň do roku 2025 počítá také s novými tramvajemi a autobusy.