Vizuální identita PID získala ocenění Red Dot Awards
První autobus podle nového vizuálu PID vyjel v Praze 16. září 2021. Foto PID

Nový design dopravních prostředků v PID je stále předmětem diskuzí, části veřejnosti se líbí, jiní by zachovali původní tradiční vzhled. V odborných kruzích získala nová identita PID už druhou cenu.

 

Reklama

Nový design dopravních prostředků v PID je stále předmětem diskuzí, části veřejnosti se líbí, jiní by zachovali původní tradiční vzhled. V odborných kruzích získala nová identita PID už druhou cenu.

 

Nová jednotná vizuální identita Pražské integrované dopravy zahrnující logo systému, jeho organizátorů i vzhled dopravních prostředků PID získala prestižní ocenění v jedné z největších světových designových soutěžích Red Dot Awards. Ta každoročně uděluje známky kvality „Red Dot Winner“ těm nejlepším v dané kategorii. Autorské studio superlative.works uspělo v kategorii Korporátní design a identita, a tento projekt se tak může pyšnit známkou nejvyšší kvality.

Nový design se postupně v PID závádí. V nových barvách už jezdí u 19 dopravců 140 autobusů i elektrobusů v Praze i Středočeském kraji, 6 tramvají typu 14T a KT8D5.RN2P a první vlaková jednotka CityElefant. Do výroby jdou nové elektrické i motorové jednotky pro městské i příměstské vlakové linky, v novém kabátě budou všechny další modernizace pražských tramvají a také chystaná zakázka na zcela nové tramvaje. Novým designem jsou podmíněna i připravovaná výběrová řízení na všechny autobusové linky ve Středočeském kraji. Chystá se také úprava loga PID Lítačky.

Jsme především rádi, že se nový vizuální styl daří implementovat v Praze i Středočeském kraji. Každé pozitivní reakce si vážíme a prestižního ocenění obzvlášť,“ doplňuje Petr Štěpán ze studia superlative.works, které nový design vytvořilo a získalo za něj i ocenění v Czech Grand Design.

Nový vizuální styl Pražské integrované dopravy byl schválen teprve loni v červnu, už předtím ale jeho autoři ze superlative.works pracovali na novém manuálu, který dnes postupně aplikujeme jak na jednotlivé dopravní prostředky, tak na nejrůznější informační materiály, propagační tiskoviny, a nové logo PID už běžně používáme při veškeré komunikaci. S designéry jsme i nadále v úzkém kontaktu, protože vznikají stále nové typy vozidel, pro která je potřeba připravit detailní manuál ještě před výrobou takového autobusu nebo vlaku,“ uvádí ředitel ROPID Petr Tomčík.