Velká modernizace vozového parku autobusů v Bratislavě
Po pozitivních zkušenostech z provozu objednal Dopravní podnik Bratislava všech 70 kloubových autobusů Otokar Kent C, využil i možnost doobjednat jeden kus navíc. V září 2022 zveřejnil tendr na nákup dalších 250 vozidel v příštích letech.

Bratislavský dopravní podnik vyhlásil soutěž na nákup nových nízkopodlažních vozidel délkové kategorie 18 metrů pro obnovu v letech 2023-2024. Vysoutěžit se chystá dva různé druhy pohonů.

Bratislavský dopravní podnik vyhlásil soutěž na nákup nových nízkopodlažních vozidel délkové kategorie 18 metrů pro obnovu v letech 2023-2024. Vysoutěžit se chystá dva různé druhy pohonů.

Předmětem veřejných zakázek je vyrobení, dodání a schválení k provozu 150 ks nových nízkopodlažních třínápravových městských autobusů s CNG pohonem a 100 ks s dieselovým pohonem splňujícím emisní normu Euro 6e, s celkovou obsaditelností minimálně 120 cestujících a délkou do 18,8 metru.

 

V Bratislavě v poslední době obnova kloubových autobusů probíhá. DBP uzavřel v květnu 2021 rámcovou smlouvu s Otokar Otomotiv na nákup 70 vozidel. Tendru se v roce 2019 zúčastnily také SOR Libchavy, Solaris a Mercedes-Benz. Otokar dodává třínápravové vozy Kent C za cenu 254 950 eur. Podle DPB jde o největší a zároveň nejvýhodnějí nákup kloubových autobusů v posledních letech.

 

Proces obnovy vozového parku pokračuje. Snažíme se postupovat systematicky - vozidla neustále doplňujeme a obměňujeme, o čemž svědčí fakt, že již do konce letošního roku bude v ulicích nasazeno sto padesát nových autobusů. Na základě této soutěže preferujeme uzavřít rámcové smlouvy zejména na nákup nízkoemisních dopravních prostředků. Využíváme a nacházíme různé dostupné zdroje a potrpíme si na detaily výbavy a provedení, aby byly nové autobusy pro obyvatele hlavního města, ale také návštěvníky, co nejkomfortnější,“ řekl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.

 

Cestující mohou očekávat další nové plně klimatizované a nízkopodlažní autobusy s determálními bočními okny, které zajistí tepelný komfort zejména v letních měsících. Samozřejmostí jsou nerezová madla a tyče, hygieničtější sedadla s nenasákavými potahy, kamerový systém i nový informační systém s LED panely či vnitřními LCD displeji pro zobrazování reálných odjezdů návazných spojů ze zastávek.

 

Pro řidiče požaduje DPB prostornou kabinu včetně úložného prostoru, ergonomické uspořádání přístrojové desky, kvalitní a pohodlné sedadlo a lednici.

 

Pořizovací cena vozidel se liší podle typů. Předpokládaná hodnota zakázky na dodání autobusů s pohonem na CNG činí 52,5 milionu eur a hodnota soutěže na autobusy s dieselovým pohonem 33 milionů eur. Výsledek soutěží bude podkladem pro žádosti o finanční zdroje z příslušných eurofondů a nebo jiných zdrojů.

 

Autobusy budou dodávány na základě rámcové smlouvy a konkrétních objednávek podle potřeb DPB. Výsledný počet autobusů, který si z vysoutěžených typů nakonec dopravní podnik objedná, bude záviset na možnostech financování. Dodací lhůta je stanovena do 12 měsíců od objednání. Nové autobusy v ulicích Bratislavy nahradí 12 až 15 letá vozidla.