Návrat do Ostravy po sedmi letech mimo jiné i s prototypem kloubového vozu ŠKODA 27 Tr Solaris. V Chomutově začne do konce roku cestující vozit nový kloubový trolejbus ŠKODA 25 Tr Irisbus.
Návrat do Ostravy po sedmi letech mimo jiné i s prototypem kloubového vozu ŠKODA 27 Tr Solaris. V Chomutově začne do konce roku cestující vozit nový kloubový trolejbus ŠKODA 25 Tr Irisbus.
Dvě výběrová řízení do měst, kam v poslední době y dodávala trolejbusy konkurence, vyhrála v poslední době ŠKODA ELECTRIC. Úspěch první? Ostrava. Právě tam ŠKODA s dodávkami nových trolejbusů uspěla po dlouhých sedmi letech.

"Tendr v Ostravě byl na dodávku čtyř trolejbusů – vyrobíme tři dvanáctimetrové a jeden osmnáctimetrový. Oba typy vozidel jsme nabídli ve spolupráci s polským Solarisem. V případě delšího vozu půjde o prototyp kloubového trolejbusu s typovým označením ŠKODA 27 Tr Solaris," říká obchodní manažer ŠKODA ELECTRIC Radek Kapr. Celá dodávka trolejbusů pro Ostravu, která se uskuteční v 1. pololetí roku 2010, využívá financí ze strukturálních fondů ROP. "Z fondů bude možné čerpat i pro další období, takže předpokládáme, že je města opět využijí k další obnově vozového parku," míní Radek Kapr. A škodovácký úspěch číslo dva? Severočeský Chomutov. Právě tam začne do konce roku cestující vozit nový kloubový trolejbus ŠKODA 25 Tr Irisbus. "Jde o osvědčený typ, který slouží v hromadné dopravě řady měst, například Českých Budějovic či Brna. V chomutovském tendru jsme uspěli například díky technickým parametrům vozidla, ale třeba i kvůli zajímavé záruční době," vysvětluje obchodní manažer ŠKODA ELECTRIC Radek Kapr.
http://www.skoda.cz/skodovak/soubory/20091031_skoda.pdf