Registrace nových užitkových vozidel nadále klesají

V listopadu 2022 se registrace nových užitkových vozidel v EU snížily jen mírně (-0,6 %). I tak se nadále nedaří zastavit propad, kdy dochází k poklesu nových registrací již sedmnáctý měsíc za sebou.

Reklama

V listopadu 2022 se registrace nových užitkových vozidel v EU snížily jen mírně (-0,6 %). I tak se nadále nedaří zastavit propad, kdy dochází k poklesu nových registrací již sedmnáctý měsíc za sebou.

Přestože celkově registrace nových užitkových vozidel v EU mírně poklesly (-0,6 %), kategorie nákladních vozidel zaznamenala minulý měsíc výrazné zlepšení, ale nestačilo to k vyrovnání negativních výsledků segmentů vanů a autobusů. Výkony na čtyřech hlavních trzích regionu byly sečteny. Největší nárůst zaznamenalo Německo (+14,0 %), za nímž následovalo Španělsko s mírným růstem (+0,9 %). Itálie a Francie zaznamenaly pokles (pokles o 13,7 %, resp. 7,0 %).

Od ledna do listopadu 2022 klesly registrace nových užitkových vozidel v celé EU o 15,5 % na téměř 1,5 milionu vozů. Všechny čtyři klíčové trhy EU zaznamenaly dvojciferné ztráty, což přispělo k negativnímu výkonu regionu: Španělsko (-19,2 %), Francie (-18,1 %), Německo (-12,8 %) a Itálie (-10,7 %) ).

Nová lehká užitková vozidla (LCV) do 3,5t
Minulý měsíc trh EU s novými lehkými užitkovými vozidly poklesl o 4,5 %, což představuje 111 303 kusů. Tři ze čtyř hlavních trhů zaznamenaly pokles: Itálie (-16,7 %), Francie (-8,4 %) a Španělsko (-3,0 %). Naopak Německo zaznamenalo silný nárůst (+15,1 %).

Za jedenáct měsíců roku 2022 registrace nových vanů v celé EU klesly o 19,3 % na téměř 1,2 milionu kusů. S výjimkou Kypru (+0,8 %) se všem trhům regionu dařilo hůře než před rokem, včetně čtyř největších: Španělska (-23,8 %), Francie (-20,0 %), Německa (-15,7 %) a Itálie. (-12,3 %).

Nová těžká užitková vozidla (HCV) nad 16t
Listopadové registrace nových těžkých užitkových vozidel vzrostly o 21,1 %, přičemž se v celé Evropské unii prodalo 24 032 kusů. Pozitivně k tomuto výsledku přispěly téměř všechny trhy EU. Polsko – jeden z největších trhů pro těžká nákladní vozidla – zaznamenalo obzvláště silný růst (+36,3 %). Stejně tak další hlavní trhy v regionu zaznamenaly solidní nárůsty: Španělsko (+27,0 %), Německo (+15,8 %), Itálie (+10,7 %) a Francie (+6,6 %).

Od ledna do listopadu bylo v EU registrováno 235 670 nových těžkých nákladních vozidel, což představuje nárůst o 7,3 % ve srovnání se stejným obdobím před rokem. Všechny čtyři největší západoevropské trhy zaznamenaly růst: Španělsko zaznamenalo největší nárůst (+12,4 %), po němž následovaly mírněji v Itálii (+3,6 %), Francii (+3,3 %) a Německu (+0,8 %) ).

Nová střední a těžká užitková vozidla (MHCV) nad 3,5t
V listopadu zaznamenaly registrace středních a těžkých nákladních vozidel v EU silný růst (+19,4 %). Výsledek regionu výrazně podpořily země střední Evropy, zejména Estonsko (+69,8 %) a Rumunsko (+66,8 %). Pozitivní situace byla i na čtyřech hlavních západoevropských trzích, všechny zaznamenaly nárůst: Španělsko (+24,1 %), Německo (+15,6 %), Itálie (+9,4 %) a Francie (+4,0 %).

Za jedenáct měsíců roku 2022 registrace nových nákladních vozidel vzrostly o 4,2 %, což představuje celkem 275 482 prodaných kusů v celé EU. Silné výsledky zaznamenané v posledních měsících pomohly kumulativní výkonnosti posunout se do kladných hodnot. Čtyři klíčové trhy v západní Evropě zaznamenaly smíšené výsledky: Španělsko a Itálie vykázaly růst (+11,4 % a +1,5 %), zatímco Německo a Francie čelily mírnému poklesu (-2,1 % a -0,4 %).

Nové střední a těžké autobusy a autokary (MHBC) nad 3,5t
V listopadu 2022 se registrace nových autobusů a autokarů v EU snížily o 11,5 %, protože všechny čtyři hlavní trhy v regionu utrpěly ztráty. Nejprudšímu poklesu čelilo Německo (-32,8 %), následovalo Španělsko (-26,3 %), Itálie (-13,3 %) a Francie (-4,9 %).

V letošním roce zatím registrace nových autobusů v celé EU klesly o 3,4 % na 25 190 prodaných kusů. Ze čtyř největších trhů v regionu zaznamenalo nárůst pouze Španělsko (+21,3 %). Naopak Německo (-24,4 %), Francie (-12,6 %) a Itálie (-9,0 %) dosáhly ve srovnání s předchozím rokem výrazně horších výsledků.

Zdroj: acea.be + busportal.sk