První SOR NS 18 v designu od Patrika Kotase v Praze - doplnění
SOR NS 18 v barvách a standardech PID bude ve zkušebním provozu na linkách DPP jeden rok. Foto Zdeněk Bek, DPP

Včera jsme v souvislosti s provozem nového článkového SOR NS v DPP naznačili, že na CZECHBUSU můžeme čekat úplnou novinku. A je to tak.
Včera jsme v souvislosti s provozem nového článkového SOR NS v DPP naznačili, že na CZECHBUSU můžeme čekat úplnou novinku. A je to tak.
Na CZECHBUSU v roce 2017 měl premiéru celonízkopodlažní dieselový městský autobus řady NS s délkou 12 metrů. Po čtyřech letech vyjede v Praze na začátku prosince i jeho kloubová verze SOR NS 18. Oproti v Praze obvyklým NB 18 má čtyři dveře a v interiéru má větší počet sedadel pro cestující v úrovni podlahy vozu. Výbava autobusu i informační systém odpovídají platným Standardům kvality PID, včetně klimatizace prostoru pro cestující i kabiny řidiče. Motor vozidla splňuje zpřísněné emisní limity s platností od roku 2022, Euro VI step E. Vozidlo je navíc osazeno systémem sledování mrtvých úhlů.  V Praze bude autobus testován na různých autobusových linkách jeden rok.

Nová řada autobusů určených hlavně pro příměstské a meziměstské linky

A firma dodržela slib daný tehdejším ředitelem Jaroslavem Trnkou a letos představuje na veletrhu úplně novou řadu linkových autobusů. Design měl pod taktovkou opět architekt Patrik Kotas.



První SOR NS 18 v designu od Patrika Kotase v Praze - doplnění
Novou typovou řadu meziměstských a příměstských autobusů představil SOR na veletrhu CZECHBUS 2021. Foto Martin Dufek