Poslední autobusy Ikarus v bratislavských ulicích. Elegantní typy 415 a 435
© Jan Horník

typické pro Bratislabvu zpívají svou labutí píseň. Jan Horník pro BUSportál.
Reklama
typické pro Bratislabvu zpívají svou labutí píseň. Jan Horník pro BUSportál.
Ikarusy 415 a 435 byly po dlouhá léta typickými autobusy pro Bratislavu, a to nejen proto, že v jiných městech byly provozovány jen výjimečně (Karlovy Vary, myslím, že 3 vozy a 1 kus Liptovský Mikuláš), ale i svým nezvyklým nátěrem. Kloubové vozy byly dodávány v letech 1995 až 1998 v počtu 96 vozidel, sólo typ Ikarus 415 v letech 1997 a 1998 v počtu 44 vozidel. Kloubové vozy jezdily prakticky na všech linkách, v roce 2012 byly zbývající autobusy soustředěny do vozovny Petržalka a jezdily především na linkách 68, 93, 94, 95 a 98. Sólo vozy po soustředění taktéž do Petržalky jezdily většinou na linkách 80, 91, 99. V současné době jsou v provozu už jen dva kloubové vozy statečně jezdící na lince číslo 93 a tři sólo. Netřeba připomínat, že jejich dny jsou sečteny a jejich provoz může být v nejbližších dnech definitivně minulostí.
Jan Horník

Poslední autobusy Ikarus v bratislavských ulicích. Elegantní typy 415 a 435
© Jan Horník
Poslední autobusy Ikarus v bratislavských ulicích. Elegantní typy 415 a 435
© Jan Horník
Poslední autobusy Ikarus v bratislavských ulicích. Elegantní typy 415 a 435
© Jan Horník
Poslední autobusy Ikarus v bratislavských ulicích. Elegantní typy 415 a 435
© Jan Horník
Poslední autobusy Ikarus v bratislavských ulicích. Elegantní typy 415 a 435
© Jan Horník
Poslední autobusy Ikarus v bratislavských ulicích. Elegantní typy 415 a 435
© Jan Horník
Poslední autobusy Ikarus v bratislavských ulicích. Elegantní typy 415 a 435
© Jan Horník
Poslední autobusy Ikarus v bratislavských ulicích. Elegantní typy 415 a 435
© Jan Horník