Po tramvajích přijíždí do Ostravy i nová generace trolejbusů
Dopravní podnik Ostrava převzal od Škoda Group prvních šest trolejbusů Škoda 36 Tr.

Dopravní podnik Ostrava převzal tento týden od Škoda Group prvních šest vozů Škoda 36 Tr. Do Ostravy zamířil výroční 15 000. trolejbus z produkce Škodovky.

Dopravní podnik Ostrava převzal tento týden od Škoda Group prvních šest vozů Škoda 36 Tr. Do Ostravy zamířil výroční 15 000. trolejbus z produkce Škodovky.

Další dvě dodávky po šesti vozech očekává dopravní podnik od března do prázdnin 2023. Cena za jeden vůz je přes 11 milionů korun. Dopravní podnik Ostrava (DPO) podepsal rámcovou smlouvu na dodávku 18 trolejbusů se skupinou Škoda těsně před vánočními svátky v roce 2021.

Ostrava bude prvním městem v České republice, kde budou nové trolejbusy z rodiny Škoda T’CITY jezdit. Nový modelový typ se od předchozích odlišuje zejména karosérií, kterou vyrábí sesterská společnost Škoda Group TEMSA.

Vozy jsou nízkopodlažní a parciální: tam, kde dnes trolejové vedení končí, mohou pokračovat v jízdě i bez trakčního vedení. Baterie se budou dobíjet při jízdě i stání vozidla z trolejového vedení. V následujících letech je plánováno obsloužit těmito trolejbusy i vybrané trasy autobusových linek.

Ostravané se mohou těšit na na celovozovou klimatizací, USB porty nebo kamerovým systémem. Celkem pojme jeden trolejbus 80 cestujících.

Těší nás, že Ostravané budou mít další nové trolejbusy. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla stanovena na 252 mil. korun bez DPH. Vysoutěžená nabídková cena byla nakonec výrazně nižší, a to 203 mil. korun bez DPH. Vozy budeme nasazovat průběžně do celého provozu již od příštího týdne, konkrétně od března se s nimi cestující mohou setkat například i na lince č. 101,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Rok 2023 zahajujeme výrazným jubileem. Jsme moc rádi, že 15 000 trolejbus můžeme předat do užívání právě Dopravnímu podniku Ostrava. Česká města jsou pro nás významnými zákazníky a máme radost pokaždé, když se flotily vozů hromadné dopravy rozšíří právě o naše produkty. V nových modelech získá Ostrava a její obyvatelé moderní a pohodlné řešení pro každodenní přesuny po městě,“ říká Petr Novotný, President Components & Bus Mobility ve Škoda Group.

Na šest vozů získal DPO dotaci z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) ve výši 85 %.

Se zařazením nových trolejbusů Škoda 36 Tr do provozu podnik definitivně z vozového parku vyřadí nejstarší řadu jejich předchůdců, vozy Škoda 21 Tr. Vyřazeno bude postupně všech zbývajících devět kusů jednu „jednadvacítku“ si podnik ponechá do sbírky historických vozidel.  

DPO připravuje také obnovu dvoučlánkových trolejbusů, na dodavatele až šesti nových probíhá výběrové řízení.


Po tramvajích přijíždí do Ostravy i nová generace trolejbusů
15 000. trolejbus z produkce Škoda Group je ostravský. Foto DPO
Po tramvajích přijíždí do Ostravy i nová generace trolejbusů
Po tramvajích přijíždí do Ostravy i nová generace trolejbusů
Po tramvajích přijíždí do Ostravy i nová generace trolejbusů
Po tramvajích přijíždí do Ostravy i nová generace trolejbusů
První z vozů Škoda 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava se na zkušebních jízdách v ulicích Plzně objevil 19. prosince 2022.