Škoda Electric minulý týden dokončila první nové trolejbusy 27 Tr NU pro Ostravu. Během následujících měsíců poputuje do krajského města Moravskoslezského kraje celkem šest nebateriových kloubových trolejbusů. První dva vozy mají být dodány v prosinci 2024. Oba trolejbusy se v současné době nachází v areálu plzeňského depa Karlov a postupně absolvují testování. První z nových vozů, budoucího evidenčního čísla 3813, intenzivně najížděl zkušební kilometry během soboty 30. listopadu večer.
Škoda Electric minulý týden dokončila první nové trolejbusy 27 Tr NU pro Ostravu. Během následujících měsíců poputuje do krajského města Moravskoslezského kraje celkem šest nebateriových kloubových trolejbusů. První dva vozy mají být dodány v prosinci 2024. Oba trolejbusy se v současné době nachází v areálu plzeňského depa Karlov a postupně absolvují testování. První z nových vozů, budoucího evidenčního čísla 3813, intenzivně najížděl zkušební kilometry během soboty 30. listopadu večer.
Dvoučlánkové trolejbusy Škoda 27 Tr nahradí v Ostravě vozy Solaris Trollino 15 AC. Cestující budou vozit převážně na lince 104 mezi Michálkovicemi a centrem města, kde je potřeba větší kapacita. Dodány budou ve třech samostatných dodávkách po dvou kusech, po dvou prvních ještě letos, další dva do ledna 2025 a třetí v případě využití opce do března 2025.
Vozy mají karosérii a podvozek Solaris s celovozovou klimatizací, kamerový systém, včetně kolizní kamery, zařízení na měření obsazenosti spojů. Celková cena za dodávku šesti trolejbusů je více než 97 milionů korun. Jeden vyjde přibližně na 16 milionů korun.