Doplněno informací o podvozcích KHMC.
Registrace:
1. 60 autobusů SOR
2. 26 autobusů Solaris
3. 25 autobusů Irisbus + Iveco
Doplněno informací o podvozcích KHMC.
Registrace:
1. 60 autobusů SOR
2. 26 autobusů Solaris
3. 25 autobusů Irisbus + Iveco
Výroba dle autoSAP je statisticky zpracovaná za leden. V Iveco CR ve Vysokém Mýtě podle ní vyrobili 98 autobusů, v SOR 26 a v KHMC 6 vozů na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter. Je zvláštní, že podle statistik se v Mýtě vyrobilo celkem 98 autobusů, z toho 1 pro domácí trh a 111 na export. Rádi si to necháme vysvětlit. U SOR součet 26 = 19 domácích + 7 na export smysl dává.

K registracím:
Dále jsme se zajímali o metodiku prvních registrací. Bohužel nemůžeme dát zcela za pravdu Pavlu Tunklovi ze SDA. Vozidla vedená v samostatném registru Ministerstva obrany skutečně nejsou v Centrálním registru vozidel a statistiku svou neexistencí v CRV zkreslují. Vozidla, která spadají pod Ministerstvo vnitra (hasičské vozy a vozy pro vězeňskou službu) jsou pak dle výrobce i prodejce registrována jako každé normální vozidlo v CRV. Tedy jejich registrace se zanese i do statistik SDA. Ze záhadného důvodu vypadl ze statistik 1 autobus Škoda, s dle SDA označením "ŠKODA DE HYBRID 2NSE01 1CHCE 26".Po důvodu pátrat nehodláme. (Vůz se stále chystá na pravidelné nasazení u PMDP). Také se již neobjevuje 1 výskyt u značky Blue Bird (šlo dle hmotnosti 16 425 kg o vozidlo kategorie M3). Díky pozorným čtenářům se jeden nově pořízený Blue Bird už na Táborsku našel. Jedná se o americký armádní vůz ze SRN, na který se na jaře zajedeme podívat. Ministerstvo dopravy jsme požádali o vysvětlení, jak se ojetý vůz dostal do statistiky nových, načež ze statistiky zmizel. Rádo se stalo.
Co se týče statistiky začátku roku, jsou to stále nevypovídající čísla. Nicméně dodávky do Prahy zvedají nadále výsledek SOR i Solaris, pro Volvo a Scanii je tu zase odběratel Student Agency. Z malokapacitních vozidel je tu už šest podvozků Mercedes-Benz Sprinter s nástavbami KHMC.
Necháváme poznámku ke statistice registrací 2012 a prvním příčkám, kde o "vítězství" rozhoduje opravdu malý počet vozidel, je zde klasický problém registrací, které nemají jasnou metodiku - některé autobusy jsou registrovány podle podvozků a některé podle nástaveb. Takto se například neobjevovaly autobusy s nástavbami Beulas, které vždy "spadly" do nějaké podvozkové skupiny. Nástavbář Rošero-P si buduje pečlivě vlastní značku, nic to však nemění na tom, že v ČR zaregistrované malokapacitní autobusy First jsou vozy s delfínem na podvozku Iveco Daily podobně jako Stratosy, které jsou zase registrovány jako Iveco. 6 vozů KHMC je dle výrobce v kategorii M3 na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter.
První registrace
  • 60 SOR (z toho 31 kloub.)
  • 26 Solaris
  • 25 Irisbus + Iveco (18 Irisbus + 7 Iveco)
    V kolonce Iveco předpokládáme nástavby na Daily, např. Stratos
  • 6 KHMC na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter
  • 4 MAN + 1 Neoplan
  • 3 Volvo (zahrnuty nástavby Irizar)
  • 2 Scania Irizar
  • 2 EvoBus (1 Mercedes-Benz a 1 Setra)
  • 1 VDL
Dagmar Braunová

Zdroj www.autosap.cz
K prvním registracím a výrobě nových autobusů 1/2013 v ČR
Autosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít na
www.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené. Jeden nezařazený Citroën je patrně něco menšího ala M2.

Vše sečteno bez záruky.
K prvním registracím a výrobě nových autobusů v ČR v roce 2012

K prvním registracím nových autobusů v ČR v roce 2011. Porovnání s 2010.
První registrace nových autobusů v ČR 2010
První registrace nových autobusů v ČR 2009