V ČR registrováno:
1. 195 autobusů SOR
2. 175 autobusů Irisbus + Iveco
3. 107 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
1. 195 autobusů SOR
2. 175 autobusů Irisbus + Iveco
3. 107 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
V ČR registrováno:
1. 195 autobusů SOR
2. 175 autobusů Irisbus + Iveco
3. 107 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
1. 195 autobusů SOR
2. 175 autobusů Irisbus + Iveco
3. 107 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
Nejprve údaje k výrobě, opět jsou informace oproti registracím v tomto momentě o měsíc pozadu. Jak uvádí AutoSAP, v České republice bylo za 1.- 10. měsíc 2012 vyrobeno v Iveco Czech Republic 2319 a v SOR Libchavy 299 vozidel. Celkem vykazuje produkce autobusů pokles o 6 % oproti loňsku.
K registracím:
Vše sečteno bez záruky.
K registracím:
Irisbus + Iveco si poprvé letos vyměnil místo se SOR, následuje EvoBus, Nadále se dobře daří značce Solaris, trvale dobrá čísla má letos MAN a Rošero-P, u Scanie se neobjevily a asi už neobjeví 4 Omniexpressy pro Ministerstvo obrany (asi se registrují jinak), takže zůstavají dva Touringy v kolonce Higer. Značka ovšem úspěšně vyprodala skladové autobusy zaregistrované v předchozím období. Stagnuje prodej malokapacitních Isuzu. V segmentu malokapacitních vozidel se tedy objevují nejkratší SORy (patrně v nezařazených), Stratosy (pod IVECO) a velmi pěkně vozy slovenského nástavbáře Rošero-P. KHMC Opava uváděné ve statistice výrobců patrně karosuje M2, které nezahrnujeme, stejně jako MAVE a Buzola.
První registrace
- 195 SOR (z toho 15 kloub.)
-
175 Irisbus + Iveco (154 Irisbus, z toho 4 kloub. + 21 Iveco)
V kolonce Iveco předpokládáme nástavby na Daily, např. Stratos -
107 EvoBus (85 Mercedes Benz + 22 Setra)
- 55 Solaris (z toho 14 kloub.)
- 32 MAN (z toho 3 kloub.) + 4 Neoplan
- 22 Volvo (zahrnuty nástavby Irizar)
- 19 Rošero-P
- 9 VDL
- 7 TEDOM
- 3 Isuzu
- 2 Higer - patrně Scania Touring
Dagmar Braunová
Zdroj www.autosap.czAutosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít na
www.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené. Jeden nezařazený Citroën je patrně něco menšího ala M2.Vše sečteno bez záruky.