© BUSportál
Dvounápravový autokar jsme mohli vidět před necelým rokem na Busworldu.
Dvounápravový autokar jsme mohli vidět před necelým rokem na Busworldu.
Kromě autokaru Scania Touring představila společnost i autobus Scania OmniCity, nové motory spalující plyn pro užitková vozidla i autobusy a inovovanou technologii hnacích řetězců.
Úplnou novinkou v řadě Scania Touring je třínápravový autokar Scania Touring HD o délce 13,7 m poháněný motorem 440 k (323 kW/2.300 Nm) s převodovkou Scania Opticruise. Třídu Touring staví Scania ve spolupráci s čínským výrobcem autobusů Higer, dvounápravová verze se představila v Kortrijku. (Dvounápravový autokar bude v dohledné době předán českému dopravci.)
Úplnou novinkou v řadě Scania Touring je třínápravový autokar Scania Touring HD o délce 13,7 m poháněný motorem 440 k (323 kW/2.300 Nm) s převodovkou Scania Opticruise. Třídu Touring staví Scania ve spolupráci s čínským výrobcem autobusů Higer, dvounápravová verze se představila v Kortrijku. (Dvounápravový autokar bude v dohledné době předán českému dopravci.)
BUSportál CZ na veletrhu BUSWORLD 2009: Autokar Scania Touring
Kompletní produktovou podporu, servis a zásobování náhradními díly zajišťuje celosvětová síť Scania. Vystaven byl také nízkopodlažní městský autobus Scania OmniCity s pětiválcem 280 k (206 kW) a nastavitelnou přístrojovou deskou.Scania Touring HD 6x2*4 13.7 – první vlastní autokar Scania
- motor Scania EGR, plně samočinné řazení Opticruise
- k dispozici motory 12.7-litrů (400 nebo 440 k)
- v nabídce též Scania Touring ve verzi 12 m 4x2
- délka 13.700 mm
- podvozek Scania 6x2*4 s řízenou zadní nápravou
- výška 3.800 mm
- počet sedadel 57 + 1 + 1
- konfigurace dveří 1 - 1 - 0
- interiér Grey Classic, potahy sedadel s kůží, zelená verze
- vybavení: kuchyňka Frenzel, ložnice řidiče, DVD se dvěma LCD monitory (17 palců), CD changer, xenonové světlomety
- motor řadový šestiválec 12.700 cm3, Euro 5, vstřikování paliva Scania XPI, přeplňování Scania VGT, způsob spalování Scania EGR (bez AdBlue a jiných aditiv a filtrů)
- největší výkon 294 kW (440 k)/1.900 min-1
- největší točivý moment 2.100 Nm/1.000 - 1.300 min-1
- převodovka dvanáctistupňová s plně samočinným řazením Scania Opticruise retarder Scania
Scania OmniCity 4x2 – nízkopodlažní autobus pro plynulý nástup a výstup cestujících, EEV
- široké dveře pro snadný a rychlý pohyb cestujících
- nastavitelná přístrojová deska splňující požadavky VDV
- ergonomie Scania
- karoserie Scania z lehkých slitin a nízkou podlahou v celé délce
- široce přizpůsobitelné uspořádání interiéru
- motory Scania EGR 230 nebo 280 k
- samočinná převodovka
- specifikován i pro spalování stoprocentní bionafty
- plynové motory 270 a 305 k a etanolový 270 k, plnící EEV
- k dispozici také britská dvoupodlažní verze
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál