Ebusco získalo první objednávku pro španělský trh
Pro oblast Barcelony objednala ATM modely Ebusco 2.2, v nabídce jsou už novější, z lehčích materiálů typu 3.3. Foto Ebusco

Autobusy nizozemského výrobce se v jihoevropské zemi objeví poprvé a trh Ebusco se rozšíří na devět zemí. Pro další expanzi plánuje Ebusco výrobu ebusů ve Francii.
Autobusy nizozemského výrobce se v jihoevropské zemi objeví poprvé a trh Ebusco se rozšíří na devět zemí. Pro další expanzi plánuje Ebusco výrobu ebusů ve Francii.
Společnost Ebusco podepsala smlouvu s Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ve Španělsku na dodávku 21 12metrových autobusů Ebusco 2.2 a nabíječky. Zakázka má být realizována ve druhém čtvrtletí roku 2023.

Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) je úřad, který spravuje městskou aglomeraci s 36 obcemi a zajišťuje provoz atobusové sítě Metropolitan Bus, metra a dalších dopravních služeb.

Peter Bijvelds, generální ředitel společnosti Ebusco: „Jsme velmi rádi, že můžeme rozšířit naši geografickou přítomnost touto úplně první objednávkou ve Španělsku. Španělsko je jedním z cílových trhů naší strategie mezinárodní expanze, protože se očekává, že trh s elektrickými autobusy ve Španělsku v nadcházejících letech značně poroste. Těšíme se na podporu AMB při jejich přechodu na udržitelnou dopravu.“

Před týdnem Ebusco oznámila plány na výrobu elektrických autobusů ve Francii. Za tímto účelem si pronajímá plochu 21 000 metrů čtverečních v areálu závodu Renault Cléon v Metropole Rouen v Normandii. Francie je pro Ebusco strategickým trhem, v únoru získala od Metropole Rouen zakázku na až 80 elektrických autobusů typu 3.3. Svůj růst chce podpořit v celé jihozápadní Evropě.

Ebusco investuje kolem 10 milionů eur do přestavby a vybavení v Cléonu, v provozu by měl být závod do konce příštího roku. Počáteční kapacita bude 500 autobusů ročně s možností rozšíření. Cléon leží na Seině severozápadně od Paříže – mezi hlavním městem a pobřežím k Lamanšskému průlivu. V místě bude kromě výroby umístěna také francouzská centrála společnosti.

Renault plánuje v příštích letech kompletně převést závod Cléon na výrobu elektrických vozidel a Ebusco chce pro tento účel těžit také z ekosystému vytvořeného v okolí. Nizozemská společnost za sebe říká, že přispěje nejen svými zkušenostmi s elektrifikací veřejné dopravy, ale také svými „hlubokými znalostmi integrace lehkých materiálů do jedinečného designu autobusu“.

"Po založení vývojového týmu ve Francii před dvěma lety je druhý výrobní závod v Evropě a sídlo francouzské dceřiné společnosti Ebusco důležitým krokem v rozvoji ve Francii a jižní Evropě,“ říká Peter Bijvelds. „Francie představuje největší autobusový park v Evropě, a proto je strategickým trhem pro rozvoj Ebusca. S tímto novým místním výrobním závodem se snažíme vylepšit naše služby našim stávajícím francouzským klientům a získat další pozici u nových francouzských úřadů pro mobilitu."




Ebusco získalo první objednávku pro španělský trh
V továrně Renault v Cléonu vyrábí elektrické a spalovací motory a převodovky pro řadu Renault. Komponenty dodává také pro značky Dacia, Renault Samsung Motors a Nissan a pro Fiat a Daimler. Závod Cléon je centrem odborných znalostí ve výrobě elektrických a mechanických komponentů. V budoucnu se má zaměřit jen na elektromobilitu. Foto Renault